MotoNews.pl
7 MkV - Wtrysk - jak sprawdzić czy podaje paliwo (251721/318)
  

MkV - Wtrysk - jak sprawdzić czy podaje paliwo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, chciałem sprawdzić działanie wtryskiwacza, sprawdzałem jak podaje paliwo na zapłonie... Jest to wtrysk jednopunktowy w fordzie Escort 1.4...okazało sie że nie podaje... czy to normalne i powinien podawać paliwo dopiero przy odpalaniu czy po przekręceniu na zapłon też? Pompę paliwa słychać i działa poprawnie. Z góry dzięki za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: nastar1988 dnia 2010-10-10 09:42:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: nastar1988 dnia 2010-10-12 15:04:35 ]
  
 
Popraw temat na zgodny z regulaminem
  
 
no jak to? Wtrysk poda Ci paliwo dopiero w momencie rozruchu silnika. Czemu miał by to robić wcześniej? Żeby zalać Ci silnik i go nie uruchomić? Wtrysk wydaje charakterystyczne cykanie podczas działania.
  
 
Jak już jest temat o wtrysku w 1.4 to się podczepie Gdy autko jest zimne to ciężko idzie mu odpalenie na benzynie, gdy ciepły to odpala od razu ale jak chce jechać na benzynie, zimny czy cieply to się dławi strasznie, szarpie i potrafi zgasnąć. Na gazie nie mam żadnego problemu z jazda ale w zimę przyda się pb. Znajomy podejrzewa że wtrysk mam zapchany. Czy można to jakoś sprawdzić i ewentualnie naprawić? I jeszcze jak się do niego dostać? Czy cały gaznik rozkręcic muszę?


[ wiadomość edytowana przez: groobyg2 dnia 2010-10-11 16:45:25 ]
  
 
@groobyg2

A może pompa paliwa już niedomaga ?
Może być i zatkany wtrysk.
Często jeździsz na PB ? Jak jeździsz wiecznie na rezerwie to zalej bak do połowy ~20l na zimę bo pompę ubijesz na 100%.
Zanim zaczniesz grzebać, a masz instalacje gazu I Gen to zrób reset kompa, adaptacje, pojeździj chwile i zobacz wtedy jak się zachowuje.

Może jeszcze być że "gaziarz" coś zwalił, szczególnie w I Gen, potrafią rozwiercaj "krokówki', gwoździe i inne bajery typu podpieranie przepustnicy...

A jak wierzysz w cuda to kup sobie STP do wtrysków i zalej do baku z benzine. Drogi interes, butelka 25zł, ale musisz zalać PB ;/
  
 
nie wiem ile mam w baku jeszcze bo tylko odpalam w cieplych porach ale jeszcze sporo powinno byc. reset robilem ostatnio ale nie sprawdzalem bledow. po adaptacji tez sie dusil (podczas tez troche) chociaz po ponownym wlaczeniu silnika bylo prawie dobrze nawet zamielil na pb zrobilem kilka km i znowu to samo. nie znam sie na generacjach lpg ale po przegazowaniu przelacza na gaz. nie wierze w te cudowne srodki wiec wolalbym samemu to jakos przeczyscic jak sie da tylko nie wiem jak wyjac ten wtryskiwacz i czy duzo rozbierania.
  
 
u mnie jest taka sama sytuacje... na zimnym ma czasem problem z odpaleniem a na bęzynie pojechać prawie sie nie da dławi sie i gaśnie... na lpg nie ma problemu... podobno może to być wina krokowca ale jeszcze tego nie sprawdziłem...
  
 
Dziekuje Djtadosowi za odblokowanie watku i dalej prosilbym o sugestje dot. mojego problemu.
  
 
Problem z odpalaniem zniknął jak zalałem wachy do mniej więcej połowy baku... zobaczymy na jak długo... ale nadal na benzynie się nie da jeździć czyli coś nie tak... w weekend sprawdzę wtrysk, filtr paliwa i krokowca... napisze jaki efekt
  
 
Jedyny sensowny sposób na czyszczenie wtrysku o jakim słyszałem to płukanie w wanience ultra dźwiękowej. Można spróbować go moczyć w czymś, ale niewiem czy to coś da. Problemy z odpalaniem na rezerwie to standard, przynajmniej u mnie. Objawy to odpalenie, po przegazowaniu szarpanie silnika z tendencja do przygasania i ostatecznie zgaśnieche. A i pompę od ciągłego jeżdżenia na lpg z prawie pustym bakiem też już raz zajechałem.
  
 
Kwestia poziomu paliwa w tym wypadku nie ma nic do rzeczy... dziś znów nie zapalił... dopiero z popychu zagadał... proszę o sugestie co to może być...