MotoNews.pl
  

Centralny zamek + alarm w 126p. Pomóżcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chce sabie zamontowac ale nie wiem jak i gdzie. Jeżeli ma ktoś jakiś schemacik, albo zdjęcia, albo jakas strona www byłbym wdzięczny.
Z góry dzieki.

[ wiadomość edytowana przez: bucus dnia 2003-09-12 17:12:20 ]
  
 
Ja mam centralny i alarm własnej konstrukcji(dość mocno rozbudowana) i centralę(bo centralka dla tej skrzynu to za małe słowo) umieściłem przy kolumnie kierowniczej. Tkwi toto w aucie od lutego i bardzo ładnie działa, ani razu się nie zrypało, nie wyładowuje akumulatora i nie przejawia nieodpowiedzialnych zachowań.
  
 
Krzemowy a mozesz wlasnie wrzucic jakie foty, spis elementow , schemaciki i kosztorys? (wraz z browarem ) bo moze tez bym sobie zalozyl. Raz juz u frytola zakladalismy alarm, to zesmy sie chybe ze 4 godziny motali w kablach, ale poszlo i chodzi
  
 
JA alarm kupiłem za 80 złotych,do tego centralka własnej konstrukcji za jakieś 5 złotych i dwa siłowniki po 20 złotych co daje nam125zł... na szczescie syrenke już miałem. Ja zamontowałem alarm z przodu w bagażniku... a grzebania z kablami była co nie miara
  
 
Krzemowy wrzuć schemat i spis elementów PLZZZZZ
  
 
Od razu ostrzegam: drogie i skomplikowane! Centralka wychodzi około kilkadziesiąt złotych a poza tym wielkie pudło. Potrzebne części: 89C2051, MAX690, MC34063, MC145028, MC145026(w pilocie), 2x40106, 74HC14, 3xIRFZ44N, 4x2N6491, 2x2N6488, 4xBC548, kwarc 1 MHz, cewka na rdzeniu kubkowym(ale indukcyjności to chyba nawet na mękach se nie przypomnę, trzeba by na nowo policzyć), 2x 4,7 oma/5W, 2x 68 om/2W, nadajnik i odbiornik 433MHz i masa innego drobiazgu, że o oprogramowaniu do procka nawet nie wspomnę. Pilot ma zasięg w porywach do kilkudziesięciu metrów, praktycznie chwyta z każdej strony do 10m, jak widać w układzie nie ma żadnych przekaźników, układ realizuje funkcję centralnego zamka z alarmem. Siłowniki są zabezpieczone przed przeciążeniem opornikami(bo ich siła przy 12V jest sporo za duża, więc po co je żyłować, skoro można im prąd zmniejszyć), jest czuwak więc raczej się nie zawiesi. Wykorzystywane sygnały: otwarcie drzwi, załączenie zapłonu, otwarcie bagażnika/klapy silnika, otwarcie/zamknięcie zamków w drzwiach, pilot. Jest inteligentne sterowanie oświetleniem kabiny, ponadto wyjście do załączenia syreny i na migającą diodę(prąd świecenia 20mA). W razie błędu centralka trzykrotnie miga kierunkami itd., itp... Już mi się myli co to dokładnie umie. Pobór prądu przy niemigającej diodzie niecałe 4 mA, przy migającej coś koło 7. Jakbym dorwał MC34063A to jeszcze 1 mA by się dało urwać. Całe to diabelstwo tkwi w moim wehikule od zimy i jak na razie nie raczyło się zrypać, znalazłem jedynie malutki błąd w sofcie, który szybko skorygowałem(jak się wsiadło do środka, to się zapalała lampka w kabinie, jak załączyło zapłon to nie gasła, tylko się przez 45 sek. lekko żarzyła i dopiero potem gasła całkiem )
PS. Wartości poboru prądu nie są wzięte z sufitu, ale naprawdę ZMIERZONE!
  
 
A ma ktoś może jakieś zdjęcia, na których jest pokazane gdzie ma co pomontowane i jak to wygląda.
  
 
Ja kupiłem alarm z syrenką za 115 zł na allegro.Ma wejście pod central zamek,dodatlowe czujniki udarowe i ruchowe itd.Alarm działa i ma się dobrze a instalację podpinałem sam.Jak ktoś nie jest elektrykiem to chyba nie warto - lepiej kupić w całości
  
 
Pomóżcie chłopaki bo im więcej szukam tym mniej wiem.
Mam alarm Langeford batex.hg.pl/langeford.htm dokładnie taki. Ma on Wyjścia Lock i unlock do sterowania siłownikami za pomocą masy. Alarm działa poprawnie.
Kupiłem sobie 2 siłowniki uniwersalne master i chciałbym to podłączyć do tego alarmu. Na tym sterowaniu wszystkimi drzwiami z kluczyka mi nie zależy tak bardzo. Master i slave kosztowały tyle samo, więc przedawca powiedzial zebym wzial dwa mastery. I tu mam problem.
Z siłownika wychodzą kable
Czerwony
Czarny
Biały
Zielony
Fioletowy
Z tego co wyczytałem to zielony i fioletowy są od sygnału lock i unlock
Ale gdy podepnę czerwony pod + a czarny pod masę to robi się zwarcie. Nie ma do tego ustrojstwa żadnego schematu i nie wiem dokładnie który kabel jest od czego. Jeśli ktoś mógłby mnie oświecić będę wdzięczny.
  
 
Cytat:
Ma on Wyjścia Lock i unlock do sterowania siłownikami za pomocą masy.



Nie do sterowania siłownikami a do sterowania centralką zamka centralnego.
  
 
Cytat:
2010-09-04 12:13:49, 34 pisze:
Nie do sterowania siłownikami a do sterowania centralką zamka centralnego.


czyli sproszczając tam jest + i masa, miałem u siebie sam centralny złożony i niebawiłem się w rozbudowe, a jakbyś chciał siłowniki to mam komplet(czyt. master i slave)
  
 
Aha, to jednak będe musiał do tego ustrojstwa jeszcze centralke dokupić a myślałem, że centralka alarmu spełnia jakoś tą funkcję.
Dzięki chłopaki