Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() syndoktora Klubowy Weteran Espero(było), Astra ... Sosnowiec | 2010-10-21 09:44:35 mam problem, grzeją mi tylko cztery nitki w tylnej szybie. Żadna nie jest przerwana-dokładnie to sprawdzałem.
Gdzie tkwi przyczyna?? |
![]() pasiek Member Klubu Espero było espero, jest oc ... Lubsza | 2010-10-21 10:03:32 Wzrokowe sprawdzenie nie zawsze wystarcza.
Sprawdź ścieżki omomierzem (przy wyłączonym ogrzewaniu) lub woltomierzem (na włączonym ogrzewaniu) dotykając ścieżek w kilku miejscach, a znajdziesz przerwy. ![]() |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-10-21 12:39:02 Pasiek dobrze gada. Przerwa może mieć 1/5 mm szerokości i praktycznie niewidoczna jest. |
![]() adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-10-21 17:05:49 nie musi byc wlaczone zasilanie ogrzewanie gdy mierzysz omomierzem. Wytypuj te sciezki ktore nie dzialaja, zaznacz sobie w jakis sposob odcinki kazdej z nich po okolo 20 cm i za pomoca omomierza sprawdz czy przewodzi z jednej strony do drugiej (tego odcinka) jak jest ok to nastepny odcinek. Jak znajdziesz odcinek ktory nie przewodzi to podziel go na jeszcze mniejsze odcinki i badaj kazdy z nich. W koncu dojdziesz do przerwy. Opis ciezki, wykonanie 2 minuty. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2010-10-21 20:09:58 Z całym szacunkiem ale jakoś nie widzę sprawdzania tego omomierzem ![]() Nie potrafię sobie tego wyobrazić ![]() Wybieramy nitkę i co ![]() Jeden kabelek na początek nitki a drugi na koniec. Jeżeli nie ma przerwy to omomierz pokaże wartość kilku omów. Jeżeli będzie przerwa to prąd omomierza (omomierz do wskazań potrzebuje zasilania) pójdzie inną ścieżką równoległą do sprawdzanej i też pokaże kilka omów ![]() No chyba że nożykiem "wycinacie" badaną ścieżkę na jej początku i końcu ![]() A dobry i sprawdzony na kilku ścieżkach klej do naprawy nitek znajdziesz w norauto za ok. 10 PLN ![]() |
![]() pasiek Member Klubu Espero było espero, jest oc ... Lubsza | 2010-10-21 22:22:25 Kolega adamesce dość dokładnie opisał metodę pomiaru. Jak trafisz na odcinek z przerwą to będzie radykalna różnica omów niż w pozostałych takich samych odcinkach.
Można też tak jak zacząłeś pisać „Jeden kabelek na początek nitki a drugi na koniec” i powoli delikatnie przesuwać po ścieżce jeden kabelek w kierunku drugiego kabla. Jeśli na nitce jest przerwa to powinna wzrastać liczba omów (pomiar oporu przez sąsiednie nitki) aż do momentu natrafienia na przerwę (nastąpi duży skok wartości) |
![]() nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2010-10-22 17:26:00
ja też nie - po pierwsze ze względu na czas potrzebny do takiej operacji a po drugie ...fizycznie jest to trudne do wykonania. Jak sobie to wyobrażacie ? weźmiecie omomierz i co ? będziecie dotykać końcówkami do nitek o szerokości 0,5 mm ? - w ten sposób "zdrowe" nitki w miejscach po kontakcie ze szpilkami miernika osłabią się i w późniejszym czasie poprzepalają się "w mgnieniu oka". Większość przepaleń nitek ...powstaje właśnie od rys po kontakcie ze szmatą itp. Zróbcie tak jak wcześniej pisałem: miejsca przepaleń są dobrze widoczne od zewnątrz; mają wyraźnie ciemniejszy kolor. Czas potrzebny do zlokalizowania takiego miejsca to jakieś 0,5 min. na każda nitkę - więc nie ma problemu a skuteczność 100% |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-10-22 20:34:51 A i tak g*wno z tego będzie. Już 2x kleiłem srebrnym klejem nitki w złomgunie i co? Podziałają miesiąc i znów to samo, czyli zdychają.
A i ja mierzyłem napięcie żeby znaleźć przerwę. Sprawdza się idalnie. [ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2010-10-22 20:35:28 ] |
![]() lucas48 Klubowy Weteran ![]() BMW 530i Warszawa Ursynów | 2010-10-22 21:56:21 Oglądałem niegrzejące nitki tak jak to opisuje nawigator5 i wychwyciłem 95% przerwań (2 podejścia), następnie zakleiłem jakimś tam przewodzącym klejem do naprawy szyb ogrzewanych i cieszyłem się działającą szybą przez kolejne 2 lata używania Espero ![]() ----------------- ..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::.. |
![]() nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2010-10-23 22:06:49
Trzeba było kupić jakiś markowy lakier np: WURTH'a ew. LOCTITE za ok. 60 zł a nie jakieś chińskie gówno z biedrąki. I tak to się bardziej opłaca niż wymiana całej szyby - o stratach czasu nie wspomnę. I to, że Tobie działa miesiąc nie znaczy że u innych będzie podobnie ...albo gorzej - u mnie działa już 2 lata i Lucas48 też pisze, że jemu już 2 lata działa ...więc OK ! Ps: Trzeba nałożyć min. 3 warstwy lakieru w odstępach 24 H albo dłuższych (ja dałem 5). Jedna warstwa .....starcza na miesiąc ![]() |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-10-24 11:57:37
A no trza było, a nie za 15 czy 20 zł.
Chwilę... działa Ci 2 lata czy 5 m-cy bo nie rozumiem? |