MotoNews.pl
  

Ogrzewanie tylnej szyby- grzeją tylko cztery nitki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem, grzeją mi tylko cztery nitki w tylnej szybie. Żadna nie jest przerwana-dokładnie to sprawdzałem.
Gdzie tkwi przyczyna??
  
 
Wzrokowe sprawdzenie nie zawsze wystarcza.
Sprawdź ścieżki omomierzem (przy wyłączonym ogrzewaniu) lub woltomierzem (na włączonym ogrzewaniu) dotykając ścieżek w kilku miejscach, a znajdziesz przerwy.
  
 
Pasiek dobrze gada. Przerwa może mieć 1/5 mm szerokości i praktycznie niewidoczna jest.
  
 
nie musi byc wlaczone zasilanie ogrzewanie gdy mierzysz omomierzem. Wytypuj te sciezki ktore nie dzialaja, zaznacz sobie w jakis sposob odcinki kazdej z nich po okolo 20 cm i za pomoca omomierza sprawdz czy przewodzi z jednej strony do drugiej (tego odcinka) jak jest ok to nastepny odcinek. Jak znajdziesz odcinek ktory nie przewodzi to podziel go na jeszcze mniejsze odcinki i badaj kazdy z nich. W koncu dojdziesz do przerwy. Opis ciezki, wykonanie 2 minuty.
  
 
Cytat:
2010-10-21 09:44:35, syndoktora pisze:
mam problem, grzeją mi tylko cztery nitki w tylnej szybie. Żadna nie jest przerwana-dokładnie to sprawdzałem. Gdzie tkwi przyczyna??



Jak nitka nie przewodzi prądu to zazwyczaj w miejscu przepalenia ma kolor czarny (grafitowy) -ew. b. ciemno brązowy.

Najlepiej sprawdza się to od strony ...zewnętrznej !!! samochodu (czasami warto mieć lupę)

U mnie wszystkie przepalenia nitek ...miały właśnie taki kolor na długości 4 - 5 mm więc trochę się nagimnastykowałem zanim wszystkie wytropiłem, ale "trafienia" w przepalone miejsca były 100%

Do naprawy nitek najlepiej używać lakierów dwuskładnikowych takich producentów jak LOCTITE , WURTH (...).

Inne prodykty [najczęściej Made in P.R.C.] za przeproszeniem ...wg mnie szkoda pieniędzy i roboty szczególnie teraz w zimie .
  
 
Z całym szacunkiem ale jakoś nie widzę sprawdzania tego omomierzem
Nie potrafię sobie tego wyobrazić
Wybieramy nitkę i co
Jeden kabelek na początek nitki a drugi na koniec.
Jeżeli nie ma przerwy to omomierz pokaże wartość kilku omów.
Jeżeli będzie przerwa to prąd omomierza (omomierz do wskazań potrzebuje zasilania) pójdzie inną ścieżką równoległą do sprawdzanej i też pokaże kilka omów
No chyba że nożykiem "wycinacie" badaną ścieżkę na jej początku i końcu


A dobry i sprawdzony na kilku ścieżkach klej do naprawy nitek znajdziesz w norauto za ok. 10 PLN
  
 
Kolega adamesce dość dokładnie opisał metodę pomiaru. Jak trafisz na odcinek z przerwą to będzie radykalna różnica omów niż w pozostałych takich samych odcinkach.
Można też tak jak zacząłeś pisać „Jeden kabelek na początek nitki a drugi na koniec” i powoli delikatnie przesuwać po ścieżce jeden kabelek w kierunku drugiego kabla. Jeśli na nitce jest przerwa to powinna wzrastać liczba omów (pomiar oporu przez sąsiednie nitki) aż do momentu natrafienia na przerwę (nastąpi duży skok wartości)

  
 
Cytat:
2010-10-21 20:09:58, krzychu_ch pisze:
Z całym szacunkiem ale jakoś nie widzę sprawdzania tego omomierzem Nie potrafię sobie tego wyobrazić



ja też nie - po pierwsze ze względu na czas potrzebny do takiej operacji a po drugie ...fizycznie jest to trudne do wykonania.

Jak sobie to wyobrażacie ? weźmiecie omomierz i co ? będziecie dotykać końcówkami do nitek o szerokości 0,5 mm ? - w ten sposób "zdrowe" nitki w miejscach po kontakcie ze szpilkami miernika osłabią się i w późniejszym czasie poprzepalają się "w mgnieniu oka".
Większość przepaleń nitek ...powstaje właśnie od rys po kontakcie ze szmatą itp.


Zróbcie tak jak wcześniej pisałem: miejsca przepaleń są dobrze widoczne od zewnątrz; mają wyraźnie ciemniejszy kolor.

Czas potrzebny do zlokalizowania takiego miejsca to jakieś 0,5 min. na każda nitkę - więc nie ma problemu a skuteczność 100%




  
 
A i tak g*wno z tego będzie. Już 2x kleiłem srebrnym klejem nitki w złomgunie i co? Podziałają miesiąc i znów to samo, czyli zdychają.
A i ja mierzyłem napięcie żeby znaleźć przerwę. Sprawdza się idalnie.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2010-10-22 20:35:28 ]
  
 
Oglądałem niegrzejące nitki tak jak to opisuje nawigator5 i wychwyciłem 95% przerwań (2 podejścia), następnie zakleiłem jakimś tam przewodzącym klejem do naprawy szyb ogrzewanych i cieszyłem się działającą szybą przez kolejne 2 lata używania Espero

-----------------
..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::..
  
 
Cytat:
2010-10-22 20:34:51, piotr_ek pisze:
A i tak g*wno z tego będzie. Już 2x kleiłem srebrnym klejem nitki w złomgunie i co? Podziałają miesiąc i znów to samo, czyli zdychają. A i ja mierzyłem napięcie żeby znaleźć przerwę. Sprawdza się idalnie. [ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2010-10-22 20:35:28 ]



Trzeba było kupić jakiś markowy lakier np: WURTH'a ew. LOCTITE za ok. 60 zł a nie jakieś chińskie gówno z biedrąki.

I tak to się bardziej opłaca niż wymiana całej szyby - o stratach czasu nie wspomnę.

I to, że Tobie działa miesiąc nie znaczy że u innych będzie podobnie ...albo gorzej - u mnie działa już 2 lata i Lucas48 też pisze, że jemu już 2 lata działa ...więc OK !


Ps:
Trzeba nałożyć min. 3 warstwy lakieru w odstępach 24 H albo dłuższych (ja dałem 5). Jedna warstwa .....starcza na miesiąc
  
 
Cytat:
2010-10-23 22:06:49, nawigator5 pisze:
Trzeba było kupić jakiś markowy lakier np: WURTH'a ew. LOCTITE za ok. 60 zł



A no trza było, a nie za 15 czy 20 zł.

Cytat:
Ps: Trzeba nałożyć min. 3 warstwy lakieru w odstępach 24 H albo dłuższych (ja dałem 5). Jedna warstwa .....starcza na miesiąc



Chwilę... działa Ci 2 lata czy 5 m-cy bo nie rozumiem?