MotoNews.pl
  

Pomiar przyspieszenia, lap timery, GPS, G-Tech

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukając sensownego rozwiązania do pomiaru przyspieszenia w oparciu o moduł GPS natknąłem się na programik RaceChrono. Jego funkcjonalność przerosła moje oczekiwania, a w dodatku jak dotąd program jest darmowy (przy instalacji dowiedziałem się, że będę go mógł używać jedynie do Maja 2011 :/). Pokrótce co możemy:
- pomiar przyspieszeń w różnych zakresach prędkości lub odległości,
- możliwość zdefiniowania odcinka/toru zamkniętego lub otwartego i szczegółowa analiza prędkości, przyspieszeń itp.

Instalujemy to sobie na komórce z Symbianem lub Windows Mobile + wbudowany lub zewnętrzny odbiornik GPS. Więcej szczegółów an stronce.

Z moich pierwszych testów:
1. Dość specyficzna logika przeprowadzania pomiarów. Za pierwszym razem trzeba trochę pomyśleć, żeby coś sensownego zrobić Niemniej jednak jak już raz zatrybimy o co chodzi to idzie dość gładko.
2. Z pomiarów przyspieszenia mojego dupowozu zaobserwowałem rozrzut ok. 1s dla pomiaru 0-100km/h na tym samym odcinku. Pomiarów było nie za wiele więc może będzie lepiej.
3. Dużym ograniczeniem jest za pewne sam standardowy moduł GPS - dokładność 5-10m i częstotliwość odczytu co 1s. Tutaj rozrzut w pomiarach znajduje swoje uzasadnienie. Dedykowany moduł <3m i 10Hz powinien dostarczać powtarzalne wyniki.
4. Testowane na Nokii 5800 z wbudowanym AGPS-em - łapie od 4-9 satelit więc tragedii nie ma.
  
 
Ja uzywam www.tempes.com i sie w miare sprawdza , z fotokomorkami wychodzil dluzszy czas , tak wiec nie pokazuje optymistycznie , 1-3% bledu opisanego na www bywa
  
 
jak wyskładam silnik to bede testował g-techa , zobaczymy co to warte
  
 
Bawiliśmy się dziś trochę tym z Bartkiem i mam pozytwne wrażenia. Pomiary wychodziły dość powtarzalne np różnice do 100 poniżej sekundy mimo róźnych odcinków drogi. Fajne jest też to że dzięki możliwości mierzenia czasu przejazdu danego odcinka można w łatwy sposób potestować zmiany nie tylko w silniku, ale też np w zawieszeniu czy potestować i przeanalizować różne techniki przejazdu.
  
 
Cytat:
2010-10-27 19:59:46, kylo125 pisze:
Bawiliśmy się dziś trochę tym z Bartkiem i mam pozytwne wrażenia. Pomiary wychodziły dość powtarzalne np różnice do 100 poniżej sekundy mimo róźnych odcinków drogi. Fajne jest też to że dzięki możliwości mierzenia czasu przejazdu danego odcinka można w łatwy sposób potestować zmiany nie tylko w silniku, ale też np w zawieszeniu czy potestować i przeanalizować różne techniki przejazdu.



no to pochwal sie wynikami
  
 
A chcesz ze skody czy lanosa?
  
 
z lanosa jesli mozna Daj znac jak fiaty sprawdzicie
  
 
Cytat:
2010-10-27 16:44:55, DeviLL pisze:
Ja uzywam www.tempes.com i sie w miare sprawdza , z fotokomorkami wychodzil dluzszy czas , tak wiec nie pokazuje optymistycznie , 1-3% bledu opisanego na www bywa



GTx od tempesa próbowałem ale z moim wbudowanym AGPS zbyt często pokazywało się "inaccurate" i nie szło nic sensownie pomierzyć. Jakiego GPS-a używasz?
  
 
Ja uzywam gps nokia ld-3w taki zewnetrzny Kiedys Daniel ttc sprawdzil z gtechem , wyniki byly prawie te same .
Zaleta jest taka ,ze mierzy sporo rzeczy naraz a nie jak ten racechrono Przykladowy pomiar ponizej
0-100 km/h: 6,2 s

0-10 km/h: 0,8 s
0-20 km/h: 1,8 s
0-30 km/h: 2,5 s
0-40 km/h: 3,0 s
0-50 km/h: 3,4 s
0-60 km/h: 3,9 s
0-70 km/h: 4,5 s
0-80 km/h: 5,1 s
0-90 km/h: 5,7 s
0-100 km/h: 6,2 s
0-110 km/h: 6,8 s
0-120 km/h: 7,4 s
0-130 km/h: 7,9 s
0-140 km/h: 8,5 s
0-150 km/h: 9,5 s

0-100 m: 5,6 s
0-200 m: 8,0 s

0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 9 m
0-30 km/h: 16 m
0-40 km/h: 26 m
0-50 km/h: 35 m
0-60 km/h: 48 m
0-70 km/h: 63 m
0-80 km/h: 83 m
0-90 km/h: 103 m
0-100 km/h: 123 m
0-110 km/h: 145 m
0-120 km/h: 169 m
0-130 km/h: 197 m
0-140 km/h: 226 m
0-150 km/h: 268 m

0-100 m: 88,2 km/h
0-200 m: 131,0 km/h

Peak: 151 km/h

0-60 mph: 6,1 s
  
 
Ja używam Performancebox.
Pomiar 10 razy na sekunde,hamownia.
Przyśpieszenia 0-200 co 10km.
pomiary powtarzalne do 0,1 sek
Laptimer i dużo innych
Polecam
  
 
Ja wczoraj testowałem GPS Performance na larku 35.0
Wersja demo zaokrągla wyniki do 0.5 sekundy.
Z 3 prób po każdej pokazało mi 23,5s więc powtarzalność wyników dobra. Wg mnie do amatorskiego sprawdzania lepsze niż stoper i patrzenie na licznik.
  
 
A co powiecie o tym urządzeniu? Próbkowanie 400Hz i duża rozdzielczość...
http://allegro.pl/pomiar-przyspieszenia-hamowania-przechylu-dlanas-i1762450721.html
  
 
powiemy, że prowadzisz kryptoreklamę.
  
 
parametry i funkcjonalność urządzenia (nazywanie tego dalej termometrem jest trochę śmieszne ) wyglądają obiecująco
tylko dlaczego pomiary są tylko do 120 km/h ? przydałoby się więcej
przynajmniej do 160


[ wiadomość edytowana przez: co-driver dnia 2011-08-12 14:52:24 ]