Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-09-12 21:26:50 Interesuje mnie problem czy mozna zamontowac Turbine do silnika 2,0 DOHC 132C2000 turbinke z Lancii Delta ? Czy ktos juz to przerabial ? |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-09-12 22:40:16 Pewnie,że można... ale razem z tłokami i korbami z tegoż silnika.. |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-09-13 16:58:37 Czym sie wiec roznia tloki i korbowody fiata 2,0 DOHC od Lancii ?
Czy ktos juz zakladal turbine do tego silnika, jaki zakres modyfikacji jest potrzebny ? co ze smarowaniem turbiny, gaznik czy wtrysk etc. Jakie koszty ? |
Yaros FSO Polonez 1.6 GLI ... Łódź | 2003-09-13 21:15:30 "A teraz coś zupełnie z innej beczki..."
czy bedzie pasowała głowica z Lancii Delty 2.0 16V do silnika 2.0 Fiata Argenty? |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-09-14 20:18:34
|
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-09-14 21:14:11 ..ee tam nie ma sensu zakładać 16v- koszt i ilość dłubania nieadekwatne do efektu..skoninad wiem ze te głowice nie należą do zbyt udanych- b. delikatne, wątpliwej jakości materiał-np. szpilki uwielbiają się wykręcać razem z gwintem, pęka między zaworami..Oturbianie zwykłego silnika 2.0 jest o tyle kłopotliwe ze nie ma natrysku oleju na denka tłoków- trzeba albo mieć kute tłoki specjalnie na taka okazje(nówki po ok. 1000 euro/szt), albo dorobic taki natrysk wykorzystując dodatkową pompe oleju albo stosowac boost GÓRA 0,3 bara..Poza tym przydały by sie zaworki wydechowe chłodzone ciekłym sodem, specjalny aparat/ układ zapłonowy który pierw przyspiesza zapłon a w miareę wzrostu ciśn. doładowania wręcz go cofa, pompe paliwa dedykowaną do zastosowan Turbo, podobnie regulator ciśnienia wtrysku o zakresie regulacji od podciśnienia do nadciśnienia (a nie do ciśn.atmosferycznego jak w wolnossącym) i pare innych duperelków- zawór nadmiarowy itepe..Korbowody Turbo są masywniejsze , skręcane na szrubach nie na szpilkach, nie maja otworków natrysku na cylinder.. |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-09-14 22:27:52 a tak z ciekawosci duzo trzeba zmieniac zeby zalozyc volumex?? |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-09-15 07:30:13 niedużo - tłoki+ volumex(za uzywki ok 400+1500 zeta..) |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2003-09-15 16:32:06 a ma ktos moze jakies info dotyczace volumexa do 2.0 DOHC?? fotki albo jakeis www?? |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-09-15 17:36:20 Co do sprezarki rootsa polecam ciekawy artykol,
a po co zmieniac tloki ??? http://republika.pl/oldfiat/Fiat%20encyklopedie.htm Panowie Czy ktos sie orientuje gdzie mozna kupic uzywane sprezarki roots'a do tego silnika ? Moze ktos ma w piwnicy i nie wie co z tym zrobic ? |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-09-17 10:17:45 ..Prosze Pana!..to niestety gadżet wielce rzadkiej masci! ( nieporównanie rzadszej niż turbosprężarka)..jedyny Volumex o jakim wiem i który jest zresztą komp[letny, tzn z gaznikiem, wspornikami, kolektorem ma do sprzedania niejaki Limba w Krakowie.. niestety nie chce sie z nim rozstac za mniej niz 1500 zeta..Dla porównania podam że porządne superchargery made in USA dedykowane jedynie słusznym V8 zaczynają się od ~5000$.. |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-09-19 18:57:09 1500 pln + 1500 pln za remont ? Ciekawe w jakim stanie jest ta sprezarka, jesli nie trzeba remontowac to moze kupie |
PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2003-11-24 18:59:10 Znajomemu urwala sie lopatka turbiny w silniku 2,5 TD, turbina zassala kawalek plastikowej uszczelki, naprawa polegajaca na zalozeniu nowego wirnika i wywazeniu turbiny kosztowala 700 pln. |
predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2003-11-24 21:32:50 Po pierwsze turbina to tzw część gorąca turbospręzarki więc tam na pewno żadnej uszczelki z gumy mu nie zassało tylko stało sie to po stronie sprężarki. Wymienili mu pewnie sam wirnik sprężarki i to raczej nie na nowy tylko lepszy ale używany. Koszt samego wirnika do sprężarki np Garret T15 to jak sie dowiadywałem w serwisie turbosprężarek ok 600 zeta. Założenie (demontaż kontrola łożyskowania i montaż) oraz wyważenie to następne ok 400-500 zeta w zależności od ilości wymienionych części. Niestety w Lancii używali żadkiego modelu turbosprężarki i ciężko o częsci do niej a często ulegają uszkodzeniu łopatki wirnika turbiny na skutek działania gorących gazów i ogromnych sił odśrodkowych. Proponuję skończyć drążyć temat bo jest on nieźle zbadany i nic nowego się tu nie wymyśli. [ wiadomość edytowana przez: predki dnia 2003-11-24 21:34:05 ] |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-12-11 23:33:34 Pytanie do predki'ego: co sądzisz o montazu turbiny z TD np z golfa do silnika benzynowego? Pomijam kwestię kolektorów. Chodzi mi o samą teorię montażu. |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-12-15 11:04:26 Piter poruszyl ciekawa kwestie. Czy ktos sie orientuje, czy da sie turbine z diesela zaadoptowac do silnika benzynowego? Moj brat sie nad czyms takim sastanawial. Oczywiscie pomijamy problem kolektorow. |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2003-12-15 12:39:16 z tego co pamietam może być problem bo bezynka ma wiektzą temp spalin a szczegółów radze poszukać tu bo tam sie specjalizija w takich zabawach
|
Ali-En Miłośnik FSO Mercedes C36 AMG Opole | 2003-12-15 14:51:31 Czerwone seicento 1.2 turbo z GT ma turbine zaadaptowana z corsy TD. Wydaje mi sie ze nie ma rozgraniczenia pomiedzy turbinami do diesli i benzynowych, kwestia ustawienia cisnienia doladowania. |