Digiplex w Dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam kilka pytań dotyczących modułów zapłonowych digiplex MED 406A(Ritmo 105TC) i MED 408A(Ritmo 130TC)
1.Czy oba te moduły są identyczne i różnią się tylko mapami zapłonów?
2. Czy jest szansa na odpalenie silnika 105TC na module MED 408A?
3. Czy czujniki: położenia wału, prędkości obrotowej silnika oraz cewkę zapłonową można dobrać z jakiegoś innego modelu(może Tipo 1.6 DOHC)?
4. Czy podciśnienie idące do modułu zapłonowego to zwykła rurka czy też występuje jakiś czujnik?
  
 
wiązki są takie same, sterowniki różne, map jest wbudowany w sterownik wiec wystarczy rurka, czujniki GMP jest taki sam jak w maluchu czy cc, natomiast RPM jest takim samym reluktancyjnym ale o dłuższej obudowie
  
 
Czy w taki razie dałoby się pominąć czujnik RPM na dzwonie tak żeby tylko podciśnienie sterowało wyprzedzeniem zapłonu? Bo problem leży w tym że jestem zmuszony zastosować dzwon skrzyni od 131 a tam jak wiadomo nie ma na to mocowania. Ew. od jakiego samochodu można zastosować wspomniany czujnik RPM o dłuższej obudowie?
  
 
"Bo problem leży w tym że jestem zmuszony zastosować dzwon skrzyni od 131 a tam jak wiadomo nie ma na to mocowania"
Kto powiedział ze w skrzyniach 131 nie bywały czujniki RPM
Jeśli masz skrzynie bez otworu zawsze możesz go wywiercić
tak aby czujnik miał do wieńca max 0.8mm
  
 
A jak będzie się zachowywał taki silnik(1.6 dohc) na zapłonie digiplex, jeśli zastosujemy gaźnik od Poloneza? Bo z tego co wiem to zapłon digiplex nie ma możliwości samodzielnego ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu.
  
 
digiplex byl seryjnie stosowany na wielu 1600 dohc, gaznik nie ma nic wspolnego z zaplonem jesli ma mniej wiecej dobrane dysze do pojemnosci, digiplex ma zdaje sie 8 map zaplonu ktore dobiera zaleznie od sytuacji i danych z czujnikow , nie ma potrzeby samodzielnego ustawiania czy doregulowywania digiplexa, montuje sie na znakach palec wzgledem obudowy rozdzielacza gdy mamy rozrzad na znaki i 1,4 cyl w gmp,statyczne wyprzedzenie 0 stopni, no i jak wspomnial piotrek wazna jest odleglosc czujnika od kola sygnalowego, miedzy 0.5 a 1mm.{ja mam 0.4, dziala}

czujnikow polozenia walu i predkosci obrotowej jest kilka rodzajow, kilka dlugosci zarowno samego czujnika jak i kabelka z wtyczka i rozroznienie dodatkowo na czujniki "proste" i "katowe" gdzie kabelek idzie pod katem 90 st do obudowy, najdluzszy jaki znam to SEN 8X chyba, ma 3cm od blaszki do konca czujnika.






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-11-08 07:21:35 ]
  
 
a ja mam pytanie jak jest z awaryjnością tego ? nie lepiej założyć normalny aparat ?
  
 
nie, nie lepiej.
  
 
  
 
Z czego czujnik RPM pobiera sygnał?. Czy z ząbków na kole zamachowym czy 2 "cycków" na kole umieszczonych co 180stopni(takie koło mam od Regaty 100S)?
  
 
rpm z wienca kola zamachowego, z kola pasowego pobierany jest sygnal okreslajacy polozenie tloka{tdc}{ w regatach 1600 dohc po grudniu 84 roku czyli z nowszym pochylonym dohc czujnik tdc nie bierze sygnalu z kola pasowego tylko z kola zamachowego na ktorym sa dwa wypusty sygnalowe dla czujnika umieszczonego na blaszanej oslonie prostopadle do plaszczyzny kola zamachowego{blacha miedzy silnikiem a skrzynia} a nie na wsporniku przy kole pasowym.

edit: mam chyba digiplexa od regaty 1600, popatrze w garazu czy kompletny.






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-11-08 20:37:02 ]
  
 
Mam pytanie dotyczące cewki na zdjęciu.






Do modułu Digiplex powinny iść dwa kable od cewki. Jeden to plus a drugi minus z cewki. Pytanie brzmi po cholerę są po dwie wsuwki na stronę w cewce?
  
 
Wolne miejsce np. na obrotomierz??
  
 
czy nie jest przypadkiem tak że te wszystkie digiplexy mają takie same mapy tyko 'przesunięte' o statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu ? Jeśli tak to możnaby taką samą mape jak w digi z ritmo 130tc (który zapewne przyśpiesza najbardziej) uzyskać ze zwykłego digi poprzez przesunięcie czujnika na kole pasowym
  
 
nie jest tak.
  
 
czy digiplex bedzie dobrze działał z cewką poloneza ?
  
 
digiplex dobrze dziala z cewka z digiplexa.... jezu to 20 zlotych kosztuje na allegro, wiem ze to dwa razy drozej niz za cewke z poloneza ale bez przesady.... jak juz nawet z tak prostych spraw robisz rzezbe, to wez cewke od poloneza elektronika, z niska opornoscia, moze zatrybi....

edit: zelmot 4226 chyba sie ta cewa z poloneza elektronika nazywa


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2011-03-01 09:27:11 ]
  
 
A propos cewki. Zamówiłem taką:



Przysłali taką:


Jak widać różnią się wyjściem na plus i minus. Babrać się z tą cewką czy odesłać i szukać takiej z pierwszego zdjęcia?
  
 
kolejne pytanie : opłaca sie montować moduł 402a czy nie bedzie on lepszy od zapłonu polonezowskiego, w sensie charakterystyki ?
  
 
wszystkie cewki z czteropinowym zlaczem jakie widzialem byly z digiplexa2 nie digiplexa, mozliwe ze byly digi{1} z taka cewa, pewnie bedzie dzialac, choc jak chcesz to moge poszukac jutro w garazu cewki do digiplexa, mialem kilka.

tail, do 2.0 podobno bardzo dobrze pasuje charakterystyka elektronika z poloneza 1600{ nie 1500}, mam taki nowy aparat przerobiony do glowiczki argenty, tylko nie mialem jakos od 4 lat okazji sie przejechac i sprawdzic jak dziala