MotoNews.pl
  

Weber 34 Dchd - problem(y)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako,że przesiadam się na ten gaźnik bede rozwijał temat w razie potrzeby.
Na chwile obecną nie odpala. Pierwszy raz odpalił w sobote na dotyk, chodził chwile i przelał mi przez ta górną śrube. wg mnie - pływak był za wysoko. Dzisiaj go podkreciłem wg ksiazkowych zaleceń i dupa - 2 razy prawie zaskoczył ale na tym sie skończyło. Jutro posprawdzam do innych ustawień i takie pytanie - co warto jeszcze zobaczyć / ustawić/sprawdzić? Silnik to vw-ejowskie 1.3 , wszystko szczelne, wacha w komorze jest, zakrywa (sporo) ten zaworek na dole.

Z góry dzieki za odp!
  
 
Hallo!! nikt nie pomoze?
  
 
Jak przelało górą to zaworek iglicowy.
Jaki masz dokładnie model gaźnika, nastawy ?
Zapalasz na ssaniu czy bez ?
  
 
Jest to weber 34 DCHD 26 (ostatnia cyfra jest nieczytelna ale sprawdzałęm na stronie ZUM lodz to musi być to) - Z mechanicznie otwierana druga gardziela. Probowałem odpalać na ssaniu i bez - tak jakby chciał a nie mogł. Z tego "kranika" na pierwszej gardzieli paliwo wali jak z kranu.

2 razy dzisiaj zaskoczył, załapał na chwile i koniec. Przedmuchałem wszystkie dysze i rurki ale dalej kaplica. Chyba ,że jest jeszcze jakaś metoda na przeczyszczenie tego ustrojstwa? (przed montażem gaznior był czyszczony)
Myślałem ze przy kryzie lapie lewe powietrze - uszczelniłem wszystko silikonem wysokotemp. ( dobra , wiem ze to mało profesjonalne ale MUSZE cos z tym autem zrobic)
Swiece przewody itp sa nowe

Licze na wasza pomoc z gory wielkie dzieki
  
 
Jakie dysze są ? Nie pomyliłeś przelotów ?
Iskra na pewno jest ok ?
Jeśli zapłon jest na pewno ok to sprawdź czy przepustnica jest choć trochę uchylona i ile odkręcony jest wkręt składu mieszanki ( spróbuj wkręcić do oporu i wykręcić 2 obroty ).
26 jest od silnika 1,5 więc nastawy nie będą na pewno optymalne ale zapalić powinien bez problemu.
  
 
PAVLUS - dzieki za pomoc

Co do przepustnicy - probowałem nawet z uchyloną odpalać i też bez efektu. Wkret mieszanki próbowałem już wkrecony i na max i z tymi 2ma obrotami i jeszcze bardziej wykreconym.

Jedyne co teraz mi przychodzi do głowy - mam dość duże dysze powietrza - z tego co wiem to powinny być dysza paliwa + 60 ale miałem tylko 200...

Pokreciłem pływakiem i już go nie zalewało. Ja rozumiem, że nie jest to zestaw dedykowany i mogły być problemy, ale żeby wogole nie odpalał?


  
 
Jak jest zasilany w paliwo?? Co to znaczy, że "paliwo leje się jak z kranu"??
  
 
przewod paliwowy jest podlaczony do tego krocca w pokrywie.

Przy otwieraniu przepustnicy z tego kranika ( tak sie to chyba nazywa) w pierwszej gardzieli leci silny strumien - czyli chyba sie nie przytkal.
  
 
Pompka elektryczna czy pompujesz ręcznie;]?? Gdzie jest przyłaczone to wiem;]
  
 
Aaaa sorry nie zczaiłem ;p

pompe mam taka
http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-vw-polo-derby-jetta-passat-scirocco-i1302785908.html
, działa, podaje paliwo

przy rozruchu czuć ze zasysa powietrze ale nie wiem czy nie za słabo jak na rozmiar tej gardzieli. Jak sprawdzić na działającym czy bierze lewe powietrze to wiem . Ale jak sprawdzić nieszczelności "na sucho" bez odpalania ? Zaplecza warsztatowego nie mam a dojście do tyłu gażnika i kolektora jest słabe. Wczoraj wszystko sciągałem i uszczelniałem ale czy idzie to j jakoś dokladnie sprawdzić?
  
 
te gaźniki były dość niedokładnie wykonywane więc wszelkie nieszczelności na łączeniach korpus/wieczko są prawdopodobne. Najlepiej je sprawdzić za pomocą NICI nylonowej - cienkiej nici nylonowej... wsadzasz pomiędzy korpus a uszczelkę i wieczko a uszczelką i wychodzi cała prawda.

Ja uważam, że jeżeli jest taki problem z odpaleniem jak u Ciebie to trzeba:
1. zdemontować
2. rozebrać na atomy
3. wyczyścić, wypłukać, wydmuchać kompresorem cały korpus i pokrywkę i wszystkie kanały.
4. poskładać dokładnie i dać książkowy setup

5. sprawdzić szczelność - jak jest nieszczelność to najlepiej wypierdolić gaźnik albo pokrywkę i próbować inny
6. sprawdzić luz na przepustnicach

(dwie w/w czynności najlepiej zrobić przed zakupem gaźnika)

7. sprawdzić wydatek pompki przyspieszającej
8. ustawić poziom paliwa
9. sprawdzić CZY DYSZA PALIWA WOLNYCH OBROTÓW JEST Z TEGO GAŹNIKA - chodzi o długość - np. do gaźników z elektrozaworem nie pasuje zwykła dysza jest minimalnie za krótka ale powoduje brak paliwa na wolnych obrotach... sika z kranika ale kanalikami nie idzie więc odpalenie możliwe jest tylko z wciśniętym pedałem i to tez nie tak kolorowo bo trzeba nim pulsować.

Nie muszę chyba Ci mówić, że wszystko składasz na nowych uszczelkach i zaworku iglicowym - bo gówno to kosztuje a nie pieniądze, NIE UŻYWASZ silikonu czy innego gówna do klejenia - nie tędy droga.

Fałszywe powietrze nie ma nic do odpalania - szczególnie na benzynie powinien zagadać albo chociaż szczeknąć kilka razy... jeżeli to się nie dzieje - to prawdopodobnie masz zatkany układ wolnych obrotów i przejściowy i tu trzeba szukać.

Dysza składu mieszanki tak jak Ci Pavlus napisał wkręcić delikatnie do oporu i wykręcić dwa kółka w górę (mam nadzieję, że masz świadomość, że musi być ona prosta z nieurwaną igliczką i oringiem???)
  
 
Gaźnik rozkrecony, wypłukany, wydmuchany.
Sprawdzone na sucho:
Po "wciśnieciu gazu" z kranika leci mocny strumień. Po dmuchnięciu w dysze powietrzne( profesjonalizm jak po ... wuju) z tych dysz w gardzielach leci paliwo ( nie wiem czy tyle ile powinno ale leci)
Wkret regulacji mieszanki mam cały , prosty z oringiem
Co jeszcze moge sprawdzić przed wsadzeniem do auta?

Na ile sprobować ustawić pływak?
No i najważniejsze:
Czy to wreszcie zadziała?

[ wiadomość edytowana przez: devwil dnia 2010-11-19 22:56:00 ]
  
 
Cytat:
2010-11-19 22:50:12, devwil pisze:
No i najważniejsze: Czy to wreszcie zadziała?



Pływak ustaw na 5 mm bez uszczelki. Tego czy będzie działał nie wiedzą najstarsi górale i nie dowiesz się Ty dopóki go nie wsadzisz
  
 
Ok, tak zrobie. Po pracy zdam relacje.

Furiosus - dzieki wielkie
  
 
Nie mogłem edytować poprzedniegop posta -jeszcze jedno pytanie:
na ile ma być ustawiona przesłona rozruchowa na pierwszej gardzieli?
  
 
Co ty masz za gaźnik ? DCHD nie ma przesłony rozruchowej.
  
 
eee kuffa nie wiem jak sie to fachowo nazywa - ten krążek na osce pierwszej gardzieli -na ile ma być uchylony
  
 
Znaczy przepustnica?
Ma być tyle uchylona żeby było dobrze, Weber nie podaje takich danych jak Niemcy.
Doświadczenie mówi że ok półtora obrotu śruby regulacyjnej.
  
 
Witam ponownie ;]
Na wstepie Dzieki wielkie wszystkim za pomoc

Weber z problemami , ale odpalony.
Musiałem wykręcić dysze powietrzną z pierwszej gardzieli i działa. Za to w drugiej gardzieli zbiera się paliwo.
Szukać winy w doborze dysz? bo mam dość szeroki ich zakres ale nie wiem od ktorego zacząć... silnik to 1.3 , ale zostawiłem kartke z rozmiarami w aucie.. pamietam,że dysza pow była 200
Chyba,że bedzie to wina pływaka? w tej chwili jest ustawione na 5mm bez uszczelki.