Co te kontrolki tak na prawdę znaczą ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Przeszukiwałem strony w internecie na temat Poloneza Atu i natrafiłem właśnie na Waszą stronę. Jeżeli to możliwe, to chciałbym Was prosić o pewną pomoc, o wyjaśnienie mi pewnej sprawy, którą poniżej opiszę.
Posiadam model Atu z 96 roku 1.6 GLI i od nikogo nie mogę uzyskać informacji o pewnej kontrolce, która wcześniej zapalała się na jakiś czas, w chwile po odpaleniu samochodu, a teraz świeci się już na dobre. Jest to kontrolka barwy czerwonej, u góry, po lewej stronie deski. Przedstawia ono kółko, wokół którego są po lewej stronie 3 kreski i po prawej stronie także 3 kreski. Moje pytanie jest następujące: do czego odnosi się wyżej wymieniona kontrolka? Odpowiedzi słyszałem różne , najczęściej, że jest to zużycie klocków hamulcowych. Ale z tego co wiem , to kontrolka odnosząca się do hamulców wygląda całkiem podobnie, lecz zarówno z prawej , jak i z lewej strony tego kółka nie ma 3 kresek, lecz jest jedna dłuższa.
Kolejną martwiącą mnie kontrolką jest pojawiający się napis CHECK ENGINE. Z tego co wiem odnosi się ona do systemu wtryskowego. Dodam także , że od niedawna auto wyposażone jest w instalację gazową z komputerem współpracującym z sądą Lambda. Jeżeli podczas jazdy pojawi mi się ów napis , a ja przejdę dosłownie na chwilę na zasilanie bęzynowe i powrócę na zasilanie gazowe, wtedy po kilku sekundach napis gaśnie na pewien czas. Dodam także, że z instalacją gazową jeżdżę dopiero 1000km, jest nowa. Jeżeli chodzi o napis najbardziej martwi mnie to, że zanim jeszcze stałem się szczęśliwym posiadaczem instalacji gazowej , napis pojawiał się już wtedy , gdy byłem tylko na zasilaniu bęzynowym. W pierwszych momętach napi pojawiał się tylko co jakiś czas i tylko na kilka chwil. Potem pojawiał sie po kilku minutach od odpalenia samochodu i świecił tak długo , aż po dojechaniu na miejsce poprostu wyłączyłem samochód. Jeżeli napis ten odnosi się do wtrysków, to chciałbym się dowiedzieć co tak naprawdę oznacza to dla mnie? Czy muszę jechać go gdzieś wyregulować , czy może wymienić wtryski. Nie wiem.
Proszę mi pomóc.
prodrive@xl.wp.pl
 
 
kontrolka o ktorej piszesz jest faktycznie kontrolka zuzycia klockow hamulcowych(przod)jednak wiem z doswiadczenia ze nawet po ich wymianie czesto swieci(uszkodzone przewody elektryczne)ale ta sie nie przejmuj,gozej jest z ta CHECK ENGINE jest to kontrolka prawidlowej pracy ukladu wtrysku i pracy komputera,jesli jest tak jak mowisz ze to tylko na gazie to wydaje mi sie ze to sprawa zlego ustawienia emulatora sondy lambda,popros tego kto zakladal ci gaz aby to sprawdzil.polecam ci ksiazke pana Edwarda Morawskiego Budowa Eksploatacja FSO POLONEZ jestn tam wszystko ladnie opisane
  
 
Cytat:
2003-09-13 07:12:36, Alan28 pisze:
kontrolka o ktorej piszesz jest faktycznie kontrolka zuzycia klockow hamulcowych(przod)jednak wiem z doswiadczenia ze nawet po ich wymianie czesto swieci(uszkodzone przewody elektryczne)ale ta sie nie przejmuj,gozej jest z ta CHECK ENGINE jest to kontrolka prawidlowej pracy ukladu wtrysku i pracy komputera,jesli jest tak jak mowisz ze to tylko na gazie to wydaje mi sie ze to sprawa zlego ustawienia emulatora sondy lambda,popros tego kto zakladal ci gaz aby to sprawdzil.polecam ci ksiazke pana Edwarda Morawskiego Budowa Eksploatacja FSO POLONEZ jestn tam wszystko ladnie opisane


Alan on napisał że kontrolka check engine świeciła mu się juz wcześniej, zanim założył gaz!!! To może oznaczać że faktycznie coś jest nie tak z elektryka a nie z gazem! Gdyby to byla sonda to chyba nie dałoby się go ustawić na gazie a skoro jest nowy to kolesie chyba widzieli co jest! Jeśli analiza spalin i dynamika jest wporządku to proponuje sprawdzić na początek styki!
  
 
Sorki nie doczytalem(darujcie,zmeczenie)jesli to juz dluzej trwa to moze oznaczac kilka rzeczy pierwsza silniczek krokowy(usterka powszechna)okolo 300-500pln,moze to tez byc sonda(od 130-200pln)moze tez byc uszkodzony modul a ten kosztuje okolo 2tys ale najpewniej bedzie to zanieczyszczenie aparatu wtryskowego(prostrzy w czyszczeniu od gaznika)wzglednie uszkodzony komputer a ceny takiego to ci nie powiem bo nie zasniesz Polecam wycieczke na diagnostyke do ASO podlacza poldka do kompa i wszystko wiadomo(tez ni kiedys swiecila kupilem caly aparat wtryskowy i jest ok)
  
 
Tak sie fajnie skłąda ze akurat mein fater ma takiego właśnie Poldasa Atu i też ma gaz Odkad zaczal jexdzić na gazie to CHECK ENGINE włączał się często Czemu ponoć dlatego że gaz pomija komputer sterujący sondą Lambda czy cos takiego. W Serwisie DAEWOO - FSO powiedzieli na gazie tak sie robi i już po sprawie
Jednak jeżeli pojawiało się to wcześniej to może być sonda albo ukl wtryskowy komputer to chyba nie bo wydaje mi sie że bys nie ruszył z miejsca (jak mi poszedł w VW Passat ) to tak miałem. Udaj sie podłaćzyc na komputer i tam powinno się okazać dokładnie
Natomiast ta druga kontrolka to klocki przód i pewnie masz zwarcie albo się kabelek urwał albo po prostu nie masz go podłąćzonego albo masz klocki do wymiany
  
 
mam polonka na gazie 1.6 gli abimeks. to co mówicie świadczy tylko o tym ze serwisanci od gazy i daewo sa debilami i nie potrafia ustawic instalacji. moj polonek chodzi na gazie bez atuatora i komputera a czek engine sie nie świeci wiecie dlaczego???? bo zakładajac gaz bez kompa do polonka trzeba założyc emulator sondy lambda i na podstawie emulatora dopiero regulowac. emu ma swoje kontrolki ZIELONA jest ok POMARAŃCZOWA nie bardzo i oznacza wieksza mieszanke gazu a CZERWONA to juz wogle nie mówie. mój polonek jest tak ustawiony ze jest cały czas zielone niezaleznie od obrotów. polecam dobrego mechanika z analizatorem spalin.
  
 
KONTROLKA CHECK ENGINE PALILA MI sie 2 razy w zyciu - jak mialem zasyfiony wtryskiwacz i po czyszczeniu przestala, oraz po tym jak mi padl wal na 2giej panewce... a teraz to bardzo rzadko, raz na jakis czas na chwile po uruchomieniu poswieci kilka sekund i jak przelacze na lpg to odrazu gasnie... ale jak go przesmigam na bence to jakis czas jest spokoj... poprostu jezdzac na gazie wtryskiwacz nieuzywany tak jak jego pierwotna funkcja zabrudzil sie i komp zgupial...
  
 
A ja tak dorzuce poza tematem że wydawało mi się że niezarejestrowani nie mogą pisać na forum??
Może mi to ktoś wytłumaczyć??I chyba lepiej na privie albo gdzieś żeby nierobić OT!!!


POZDRO
  
 
hehe i dobrze ze mi sie odechcialo monowtrysk, z gaznikiem nie ma takich tam sond, wtryskow krokowych, czekow, i daewoo wie co jescze ...