Witam!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Jakis czas temu pytalem Was o opinie nt Espero i od tygodnia jestem juz szczesliwym posiadaczem tego auta. Jest to moj pierwszy woz o takich gabarytach (wczesniej kolejno maluch, seicento i matiz), wiec nie bede sie rozpisywal o roznicy, jaka odczulem po tej przesiadce
Niestety mam z nim kilka drobnych problemow.
1.Mechanizm wycieraczek - zupelnie luzny i haczy mi przy otwieraniu maski
2.Jakis mechanik(?) tak zainstalowal nowy tlumik, ze obija sie na nierownosciach o kosz kola zapasowego - podobniez wystarczy na goraco wygiac troszke rure, jutro z tym podjade gdzies (niestety mechanik w ASO nie popisal sie, bo zglosilem sie do nich ze stukajacym tylem i juz chcial mi polecic wymiene polowy zawieszenia, zanim sam nie zauwazylem mocowania tlumika)
3.Poprzepalane zaroweczki od podswietlenia zegarow i co gorsza ciemne sa tez przelaczniki po bokach(np od halogenow). 'Co gorsza', bo facet w ASO stwierdzil, ze tam sie nie wymienia zarowek(?)
4.Wkurza mnie zachowanie drazka zmiany biegow. Strasznie jest 'ruchliwy' kiedy jade po kiepskiej nawierzchni i az czasem nie moge trafic w bieg na tarce na jezdni. Czytalem na forum, ze wymiana jakis tulejek powinna zalatwic ta sprawe, ale pan w ASO stwierdzil, ze nie ma tam zadnych tulejek i wymienia sie caly mechanizm (???) (podchodze z naprawde duza rezerwa do 'panow z ASO')
5.Fotel kierowcy mam 'bujany' brakuje kulki/tulejki w prowadnicy fotela. Przegladalem forum, ale nie spotkalem sie z tym problemem jescze i nie wiem, co na to poradzic

To na razie tyle, co mi sie przypomnialo. Ogolnie jestem z auta zadowolony, komfort jazdy i ta przestrzen we wnetrzu...
Nie moge sie jeszcze jakos przestawic na te wartosci spalania - po Matizie (miasto ponizej 6l), tutaj mam kolo 8l, a obchodze sie z gazem raczej delikatnie. Co to bedzie zima...

P.S. Moze ktos jest z Bydgoszczy i moze polecic jakis zaklad montujacy instalacje gazowe??

Pozdrawiam wszystkich. Marcin

[ wiadomość edytowana przez: zych dnia 2003-09-13 00:08:01 ]
  
 
Witaj

I mam imiennika

Mechanizm wycieraczek. Zaraz podam linka do ściągnięcia instrukcji naprawy.

Tulejki można dostać w Wawie. Ostatnio było

Co do spalania. To i tak masz niskie. Ale najważniejsze... Jaki silnik ?


Pozdro.
  
 
Cytat:

Tulejki można dostać w Wawie. Ostatnio było

Co do spalania. To i tak masz niskie. Ale najważniejsze... Jaki silnik ?


Pozdro.



No tak, juz nadrabiam: silnik 1,5l, srebrne GLX, niestety bez klimy Auto ma przebieg 105kkm, z czego 1kkm sam nakrecilem w ciagu ostaniego tygodnia

Spalanie wyszlo jakie wyszlo, ale w trasie trzymalem 100, gora 110, a w miescie staralem sie bardzo delikatnie operowac gazem. Az strach pomyslec, kiedy czlowiek zacznie bardziej wykorzystywac mozliwosci silnika

Aha, dzis dokonalem pierwszej 'naprawy' korzystajac ze wskazowek podanych na forum. Za 1zl nabylem plastikowa obejme drazka od kierownicy i wcisnalem ja w tuleje zabezpieczajac opaska. Maly drobiazg, a juz nic nie stuka na nierownosciach
  
 
Cytat:
2003-09-13 00:29:44, Zoltar pisze:
I mam imiennika


Nie jednego .
  
 
Witam.

Na poczatku kopnij panow w ASO w zeby, bo nawciskali Ci pierdol, jakich malo. Z tego co czytalem, to ani raz nie mieli racji . Np. zaroweczki mozna zmienic, nawet na diody, zapraszam na klubowa strone w dziale porady lub tuning (juz nie pamietam gdzie to bylo) i tam jest oswietlenie zegarow, jak sie dostac itp. Tulejki w drazku mozna ofkoz wymienic rowniez.

Apropo spalania. Polecam F125p z 16l w zime na ssaniu i dopiero wtedy przerzuc sie na espero. To odpiero odciazy Ci kieszen

A zima bedzie... snieg

Do biegow sie przyzwyczaisz.. mechanizm wycieraczek byl opisywany na forum, mysle ze dobry duszek Zoltar niedlugo zapoda Ci linka

ps. chcialbym widziec samochod tego mechanika aso jak on tam nic nie wymienia tylko pol auta od razu .

  
 
No i Ćwikus się wzburzył jak Visolvit....
Ale wcalę się nie dziwię, bo faktycznie nawciskali pierdół.
  
 
Cytat:
Nie moge sie jeszcze jakos przestawic na te wartosci spalania - po Matizie (miasto ponizej 6l), tutaj mam kolo 8l, a obchodze sie z gazem raczej delikatnie. Co to bedzie zima...


Espero w zimie raczej utrzymuje te same wartosci spalania paliwa co w ciagu roku
  
 
Cytat:
2003-09-13 13:45:22, Cwikus pisze:
Do biegow sie przyzwyczaisz.. mechanizm wycieraczek byl opisywany na forum, mysle ze dobry duszek Zoltar niedlugo zapoda Ci linka



A i owszem .

Miałem problem ze znalezieniem .

Naprawa wycieraczek - doc.


Pozdro.
  
 
Cytat:
2003-09-13 13:59:10, DeeJay pisze:
No i Ćwikus się wzburzył jak Visolvit....
Ale wcalę się nie dziwię, bo faktycznie nawciskali pierdół.



Eeee ja sie nie wkurzylem po prostu chyba za malo uzylem emoticonek w wypowiedzi powyzej... byla oczywiscie zartobliwa, prosze mnie zle nie zrozumiec

Zoltar, mam nadzieje, ze nie masz nic przeciwko wrzuceniu tego doca na www ?
  
 
Cytat:
2003-09-13 16:33:48, Cwikus pisze:
Zoltar, mam nadzieje, ze nie masz nic przeciwko wrzuceniu tego doca na www ?


Oczywiście, że nie . Nie jest mojego autorstwa

A Majonez go stworzył po to, by pomóc innym


Pozdro.
  
 
Cytat:


Miałem problem ze znalezieniem .

Naprawa wycieraczek - doc.


Pozdro.



Wielkie dzieki!
Manual jest naprawde przejrzysty. Mam tylko nadzieje, ze sobie z tym poradze

Wczoraj pol dnia spedzilem przy aucie walczac ze skrzypieniem plastikow. Nawet kiedy sie wolno jachalo po polbruku, oslony dzwigni zmiany biegow i hamulca recznego dawaly niezly koncert. Na szczescie to juz przeszlosc. Porozkrecalem, na stykach dalem tasme (cos jak samoprzylepna izolacyjna, tylko jakby z cienkiego filcu), pod wkrety gumowe podkladki i teraz nic nie slychac. Podobnie potraktowalem pokrywe schowka. W planach mam wygluszenie drzwi matami bitumicznymi, ale z tym poczekam do zmiany glosnikow (te fabryczne z przodu, to jakies nieporozumienie).
Przy okazji zmiany radyjka sie wkurzylem, bo jakis baran zostawil w wiazce kilka ucietych przewodow z niezaizolowanymi koncowkami (prawdopodobnie przerabial sobie tak, zeby po wyjeciu kluczyka moc sluchac radyjka). Zagial je tylko i wcisnal z powrotem do rurki. Oczywiscie zaiskrzylo i poszedl bezpiecznik
Z fabrycznym radyjkiem musielem sie pozegnac (zupelnie bez zalu) w dosc dramatyczny sposob. Poprzedni wlasciciel powiedzial mi, ze radyjko owszem gra, ale jest maly problem - nie mozna zdjac panela. W mojej sytuacji byl to duzy problem, poniewaz auto parkuje przed blokiem. Rzeczywiscie, panel siedzial jak przyklejony i wszelkie operacje wkretakiem w otworze po przycisku od zdejmowania (nie bylo go juz) nic nie dawaly. Skonczylo sie na tym, ze 'wydlubalem' go po prostu wkretakiem. Niestety jest teraz w dwoch kawalkach
  
 
Cytat:
2003-09-13 13:45:22, Cwikus pisze:
Witam.

Na poczatku kopnij panow w ASO w zeby, bo nawciskali Ci pierdol, jakich malo. Z tego co czytalem, to ani raz nie mieli racji

ps. chcialbym widziec samochod tego mechanika aso jak on tam nic nie wymienia tylko pol auta od razu .





Taaaa, o mechanikach ASO moznaby napisac wiele ciekawych rzeczy

Ciekawe, ze dopoki auto jest na gwarancji, to dominujaca diagnoza zglaszanych usterek jest TTTM - Ten Typ Tak Ma. Dopiero pozniej, kiedy auto juz nie jest objete gwarancja, jakos wstepuje w nich energia i chca od razu wymieniac pol auta

Kiedys z Seicento mialem ciekawa sytuacje. Ze dwa miesiace przed koncem gwarancji zglosilem sie do ASO ze stukajacym zawieszeniem tylnym (takie metalowo-gumowe tulejki w wahaczach sie wyrobily). Oczywiscie 'pan z ASO' po tym jak nie udalo mu sie wmowic mi, ze TTTM, stweirdzil, ze usuna to przy okazji najblizszego przegladu. No to jezdzilem tak dalej, i tydzien przed koncem gwarancji zglosilem sie do nich z juz porzadnie lomaczacym tylem. No i panowie zamiast wymienic dwie tulejki po 20zl wymieniali dwa wahacze po bodajze 600zl
  
 
Cytat:
2003-09-13 00:07:22, Zych pisze:
3.Poprzepalane zaroweczki od podswietlenia zegarow i co gorsza ciemne sa tez przelaczniki po bokach(np od halogenow). 'Co gorsza', bo facet w ASO stwierdzil, ze tam sie nie wymienia zarowek(?)



Wymienia się wymienia. Poczytaj na naszej stronie o niebieskim podświetleniu zegarów. Będziesz miał dokładną instrukcję.
  
 
Cytat:
Wymienia się wymienia. Poczytaj na naszej stronie o niebieskim podświetleniu zegarów. Będziesz miał dokładną instrukcję.



Dzięki.
Musze sie pospieszyc z tymi drobiazgami, zanim sie zrobi zimno. Garaz to fajna sprawa... Niestety, brak
  
 
Zych a co z zapisaniem sie do klubu ?
no wiesz nie zapisales sie zobacz jacy tu mili ludzie
  
 
Cytat:
2003-09-15 20:10:07, Lasombra pisze:
Zych a co z zapisaniem sie do klubu ?
no wiesz nie zapisales sie zobacz jacy tu mili ludzie



Własnie wyslalem zgloszenie
  
 
A ja jestem "wolnym strzelcem" i dobrze mi z tym
  
 
Zych juz to "niedopatrzenie" zalatwilem
co do ciebie Saper zawsze mozesz miec status Sympatyka Klubu
  
 
A sa jakies przywileje czlonka klubu?
  
 
Cytat:
2003-09-15 20:36:23, Lasombra pisze:
Zych juz to "niedopatrzenie" zalatwilem
co do ciebie Saper zawsze mozesz miec status Sympatyka Klubu



Dzięki!