Pytanie dot. felg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może to i głupie pytanie, ale cały czas mnie nurtuje...Wyczytałem, że Łada ma otwór centrujący 59, a wiem, że rozstaw to 4x98. Żeby założyć felgi o innym rozstawie trzeba dać śruby pływające, ale co zrobić z otworem? Często widzę Łady na innych felgach, np ze starych e30 4x100 otwór 57...Proszę o pomoc bo mam plany za jakiś czas kupić Ładę i poszerzyć stalówki A 13 są za małe...

[ wiadomość edytowana przez: duszek480 dnia 2010-11-11 19:30:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: duszek480 dnia 2010-11-11 19:30:33 ]
  
 
Mi zostały z Suzuki Sliczne szprychowe ATFy 14stki. Ale trzeba bedzie sprzedac bo do lady nie podejdą
  
 
Są 2 opcje:
1) roztoczyć o ten 1mm na promieniu otwór centrujący, to naprawdę nie zaszkodzi feldze.
2) Ja np mam dystanse zmieniające rozstaw na 4x100, i zmieniające centrowanie na takie o mniejszej średnicy. I jestem przekonany że to lepsza opcja, wszystko pasuje tak jak ma pasować, nie trzeba toczyć felg, ani stosować pływających śrub, co do mnie nigdy nie przemawiało...

PS. Odnośnie toczenia felg miałem na myśli oczywiście aluminiowe, gdzie w większości jest dużo mięsa przy otworze centrującym. Przy stalowych oczywiście sprawa wygląda inaczej, ze względu na przetłoczenie kształtujący otwór centrujący.

PS2. Ale jak chcesz stalowe 14, to nie z BMW tylko z Opla (tu nie jestem pewny jaka średnica otworu), albo z starych japończyków z rozstawem 4x100 (tutaj otwory centrujące są zawsze większe), np. nissan.

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2010-11-11 20:21:03 ]
  
 
hehe, ja mam w ten sposób wykonaną "dojazdówkę" z koła od 126p. Trza było rozwiercić środek koła
  
 
No lepszym wyborem są dystanse. Dzięki wielke

A tu mam link do wszystkich rozstawów i otworów:

LINK
  
 
Czy może ktoś wie gdzie można kupić nowe felgi stalowe do 2106 ?
Z tego co się orientuję to fabryczne były 5J x 13, rozstaw śrub 4 x 98, otwór centrujący 58, 5 ? ET=29 ?


[ wiadomość edytowana przez: milko dnia 2010-12-03 00:44:00 ]
  
 
Cytat:
2010-12-03 00:41:58, milko pisze:
Czy może ktoś wie gdzie można kupić nowe felgi stalowe do 2106 ? Z tego co się orientuję to fabryczne były 5J x 13, rozstaw śrub 4 x 98, otwór centrujący 58, 5 ? ET=29 ? [ wiadomość edytowana przez: milko dnia 2010-12-03 00:44:00 ]



http://moto.allegro.pl/felga-lada-nowa-2106-2107-i1317967078.html
  
 
Cz ktoś miał do czynienia z taką felgą do łady ?

http://www.ceneo.pl/;0152355869-10.htm

Czy ktoś miał do czynienia z oponami Roadstone ?
  
 
Felga jak felga

A opony pierwsze słyszę, pewnie jakieś chińskie ?
  
 
Szukam opon całorocznych 165/80 R13- takie były oryginalnie montowane w mojej ładzie jeśli chodzi o rozmiar. Kiedyś Dębica robiła takie Navigatory ale już nie robi. Z kolei dostępne 165/70 obniżą mi o ok 1,5 cm podwozie .
Znalazłem całoroczne 165/80 R13 tylko Pirelli i Roadstone w miarę przystępnej cenie . Roadstone to podobno Koreańskie ?

http://www.salon-opon.com/Informacje-o-producentach-opon_s674.html

Jeśli chodzi o felgi to zastanawiam się od jakiego auta są one ? Czy to są nowe czy jakieś z demobilu odmalowane ? Przecież nikt by nie produkował teraz felg do Poloneza jak to podają w sklepach internetowych .
Poza tym podają że jest to felga 5J a w rzeczywistości jest to 5B , widziałem ją , oryginalnie do mojej łady była 5J. Do Poloneza zresztą też.
  
 
A czemu nikt by nie produkował ? Felga to felga i już, jak pasuje to nie ma co nad tym dumać kto ją produkuje i dlaczego (jeśli chodzi o stalówki).
A że B a nie J to nie problem, ciut inny rant i ogólnie przekrój ale to nic.

A z całorocznymi daj sobie spokój, w szczególności z koreańskimi. Kup se na lato jakieś zwykłe letnie, a na zimę Kormorany (bardzo tanie) czy jaką inną dębicę i będzie dużo lepiej niż na takim roadcośtam.

I nie kupuj 165/80 tylko 175/70 - to przede wszystkim (szczególnie letnie)

  
 


[ wiadomość edytowana przez: LFkP dnia 2010-12-25 00:50:28 ]
  
 
Cytat:
2010-12-22 00:21:04, milko pisze:
Szukam opon całorocznych 165/80 R13- takie były oryginalnie montowane w mojej ładzie jeśli chodzi o rozmiar. Kiedyś Dębica robiła takie Navigatory ale już nie robi. Z kolei dostępne 165/70 obniżą mi o ok 1,5 cm podwozie . Znalazłem całoroczne 165/80 R13 tylko Pirelli i Roadstone w miarę przystępnej cenie . Roadstone to podobno Koreańskie ? http://www.salon-opon.com/Informacje-o-producentach-opon_s674.html Jeśli chodzi o felgi to zastanawiam się od jakiego auta są one ? Czy to są nowe czy jakieś z demobilu odmalowane ? Przecież nikt by nie produkował teraz felg do Poloneza jak to podają w sklepach internetowych . Poza tym podają że jest to felga 5J a w rzeczywistości jest to 5B , widziałem ją , oryginalnie do mojej łady była 5J. Do Poloneza zresztą też.


Ja do swojej 21061 kupiłem fabryczne stalowe u Ladas77.
Daj sobie spokój z oponami 165/80 i załóż 175/70. Ja do swojej mam założone całoroczne Debica Navigator 2 175/75r13. Jest bardzo OK, ale w ciągu roku nie robię więcej niż 3 tyś km i dlatego cołoroczne mi wystarczają, a śniegu moja łada już nie ogląda.
Po zmianie opon ze 165/80 na 175/70 zauważyłem też, że układ kierowniczy zaczął lżej pracować. Skończyło się siłowanie z kierownicą na parkingu - tak jakbym miał wspomaganie
  
 
Cytat:
Po zmianie opon ze 165/80 na 175/70 zauważyłem też, że układ kierowniczy zaczął lżej pracować. Skończyło się siłowanie z kierownicą na parkingu - tak jakbym miał wspomaganie



Jest dokładnie na odwrót.
Im cieńsza tym lżej się kręci.

Może przedtem miałeś za niskie ciśnienie w oponach albo bardzo agresywny bieżnik.

Ja po zmianie z 165/80r13 na 155/65r14 mam chyba +25% niutonomewtrów na kołach. Auto zdecydowanie lżej przyśpiesza

  
 

felga jest zazwyczaj "lżejszą niż opona", chodzi o to ze zwiększając felgę a zmniejszając profil opony znaczni odchudzamy koło. (pozostając w fabrycznym rozmiarze opona + felga)

Dodatkowo można poprawić te parametry przez zastosowanie aluminiowych felg, a idąc dalej kutych aluminiowych.. aż do tzw. magnezowych. Dodatkowo zyskujemy przy kutych ogromną wytrzymałość (sprężystość i plastyczność)

  
 
Cytat:
2010-12-25 11:04:43, NaczelnyFilozof pisze:
Jest dokładnie na odwrót. Im cieńsza tym lżej się kręci. Może przedtem miałeś za niskie ciśnienie w oponach albo bardzo agresywny bieżnik. Ja po zmianie z 165/80r13 na 155/65r14 mam chyba +25% niutonomewtrów na kołach. Auto zdecydowanie lżej przyśpiesza


Felgi zostały w tym samym rozmiarze, poprostu stare wymieniłem na nówki - jedne i drugie fabryczne, stalowe.
Wczesniej miałem Debica Passio 165/80r13, a po zmianie Dębica Navigator 2 175/70r13. Róznica w lekkości kręcenia kierownicą na korzyść Navigatorów 2 jest nieporównywalna - takie są fakty w przypadku mojej Ładuchny. Ciśnienie w kołach przed i po zmianie było to samo (zresztą to cęsto kontroluję).
Też chcę żeby mi tą sprawę ktoś wytłumaczył. Pryzpuszczam, że może to wynikać z budowy jednej i drugiej opony, a nie z rozmiaru.
  
 
Sprawa jest prosta. Przy tych samych pozostałych parametrach opony jedyną zmienną jest współczynnik przyczepności. W przypadku ciał które nie załapują się na teorię Coulombowską współczynnik przyczepności maleje wraz ze wzrostem nacisków jednostkowych. W przypadku większej szerokości opony naciski jednostkowe maleją i wsp przyczepności wzrasta.
Przy tak małej zmianie szerokości (około 10 mm) większe znaczenie miały pozostałe parametry opony, a także podłoża na którym w danym momencie opona się znajduje niż sam fakt zmiany szerokości. Stąd w Twoim wypadku zauważyłeś że potrzeba mniejszej siły przyłożonej do kierownicy do wykonania tego samego skrętu
  
 
LFkP
Mam pytanie jeśli chodzi o felgi stalowe z Ladas77 .
Czy w środku miały wygrawerowane jakieś napisy ,rok produkcji itp. ? Ja na jednej swojej mam „Baz-78 „ (też mam 21061 ), ma już wżer przy rancie, zardzewiałe pole przy otworze wentyla w środku ale poza tym trzyma się dobrze. Pamiętam ,że w maluchu po 6-8 latach jak waliłem młotkiem , aby oskubać z rdzy to takie płaty odlatywały że mało co z niej zostało.
Poza tym czy te w Ladas77 to są felgi na opony dętkowe czy bezdętkowe ?
Jeśli chodzi o opony :
175/70 R13 zamiast 165 /80 R13- opony 15 są szersze i z tego co mi wiadomo są bardziej stabilne w lecie,lepiej trzymają na zakrętach itp. (pewnie to miał na myśli Andrew01) . W zimie podobno jest odwrotnie i lepsze są cieńsze. Te szersze mają mniejszą średnicę i obniżają podwozie o ok 1 cm, a ja wolałbym nie obniżać a raczej odwrotnie ze względu na nasze drogi. Szersze mają też większe opory toczenia i tym samym spalanie coś tam rośnie (zgadzam się z Naczelnym F)..
U mnie poprzednio ktoś wstawił z tyłu 175/70 ,a z przodu 165/80 i fajnie wyglądało, przód był wyżej niż tył.
Poza tym tak myślę ,że wprowadza się coraz mniejsze profile opon (wtedy one jakby „twardsze” )„ bo drogi są coraz lepsze i zawieszenia doskonalsze na świecie ,a u mnie anie jedno ani drugie nie występuje.
Wystarczyło tydzień, dwa mrozów i już pełno dziur na drogach krajowych.
Jeśli chodzi o to lekkie skręcanie po wymianie opon na szersze , to w jakim stanie był bieżnik tych starych i ile miały lat ?
Na skręcanie kół przednich jak to już pisano ma wpływ stan opon,prawidłowe ciśnienie ,stan zawieszenia itp.
Przypuszczam , że gdybyś założył 2 nowe opony 165/80 też lekko by się skręcało kołami (zgadzam się z Naczelnym F).
Oczywiście sprawdzać należy w tych samych warunkach , na suchej nawierzchni , nie na lodzie przykładowo itp.
Kiedyś w maluchu ważne było smarowanie sworzni zwrotnic, po nasmarowaniu mogłem kręcić jednym palcem kierownicą a przed mało nie urwałem kierownicy .
Miałem kiedyś kilku letnie (chyba 5-cio) opony Dębicy od nowości, niezbyt dużo jeździłem, bieżnik wyglądał jak w nowych, przy jeździe powyżej 80/h tak rzucało na boki ,że nie dało się jechać. Okazało się opony zwichrowały się jakby w ósemki, kord się rozpierdaczył czy coś podobnego w środku, z zewnątrz wyglądały jak nowe , wprawny mechanik mógł to zauważyć .
Też nie jeżdżę dużo, mam 2 nawigatory 165/80 R13 z tyłu .
Ma pytanie do Naczelnego, co to felgi te 14-ki, mają to samo ET co oryginalne felgi i jakie ?
  
 
Cytat:
2010-12-26 18:22:49, milko pisze:
175/70 R13 zamiast 165 /80 R13- opony 15 są szersze i z tego co mi wiadomo są bardziej stabilne w lecie,lepiej trzymają na zakrętach itp.


Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "opony 15" ? Chodzi ci o koła 15 calowe ? nikt tu nie poruszał tego tematu. Chyba że masz co innego na myśli ?
  
 
Cytat:
2010-12-26 18:22:49, milko pisze:
szersze i z tego co mi wiadomo są bardziej stabilne w lecie,lepiej trzymają na zakrętach itp. (pewnie to miał na myśli Andrew01)



Kilka postów wyżej pisząc żeby zakładał 175 na lato to między innymi to miałem na myśli.
A W poście tuż przed Twoim na myśli miałem dokładnie to o czym tam pisałem i nic innego