MotoNews.pl
9 Po odpaleniu zimnego silnika na Pb chodzi na 2-3 cylindry... (252815/0)
  

Po odpaleniu zimnego silnika na Pb chodzi na 2-3 cylindry...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, posiadam Poloneza Caro Plus z wtryskiem Boscha. Instalacja LPG (parownik Lovato RGE92, sterownik gazu AGNES 2002). Zrobiony automatyczny reset sterownika samochodu po zgaszeniu (łapał błędy od instalacji LPG i źle chodził na benzynie-teraz jest dobrze). Problem jest następujący: po zgaszeniu ciepłego silnika (normalnie po jeździe, praca na LPG) i próbie jego odpalenia rano na benzynie, przez pierwsze 2-5 sekund chodzi jakby gubił zapłon. Zupełnie jak na 2-3 cylindry. Czasem nawet zupełnie gaśnie i trzeba kręcić drugi raz. Po zakręceniu gazu na butli w bagażniku problem znika. Mogę sobie i tydzień czekać, a się nie pojawi. Wystarczy, że odkręcę zawór na butli i jest znowu to samo. Zregenerowałem reduktor (wymiana membram, uszczelek, bardzo dokładne oczyczenie z osadów, nagarów i oleiny) ale nie pomogło. Gazownik sprawdzał szczelność elektrozaworu pod maską i akurat wtedy wyszło, że jest szczelny. Gdzie szukać przyczyny?
  
 
Sprubuj przed nocnym postojem samochod zgasic na pb a nie lpg.Zobacz czy cos sie zmieni.Przyczyna moze lezec w tym ze gaszac samochod na lpg zawory zamykaja sie zopoznieniem i zostaje tam gaz,rano kumuluje sie z paliwem i moze zalewac silnik
  
 
Samo zgaszenie na PB niewiele zmienia. Zakręcenie zaworu LPG na butli w bagażniku i wypalenie LPG z przewodów powoduje radykalną poprawę sytuacji. Samochód odpala i od razu wchodzi ładnie na obroty.
  
 
Oznacza to, ze elzawor do gazu jest kiepski i juz. Zmien zawor i po klopocie!
  
 
Juz zamówiłem Mam mieć jutro. Mam nadzieję, że to wystarczy.
  
 
Wymieniłem na oryginał Lovato i jest właściwie to samo. Co dalej? Czy rozciągnięcie sprężyny w elektrozaworze reduktora ma sens, czy tylko pogorszę coś innego?
  
 
Zamontuj STOP-PETROL z landi renzo powinno pomóc
  
 
Zawór STOP-PETROL swoją drogą. Jednak zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Otóż jak zdejmę przewody "+" zasilające oba elektrozawory w komorze silnika (przy reduktorze i ten z filtrem fazy ciekłej) silnik zapala o wiele lepiej. Sprawdzałem miernikiem czy po włączeniu stacyjki nie pojawia się zasilanie na elektrozawory ale miernik nic nie wskazał. Co wysterowuje (powoduje otwarcie) te elektrozawory? Sterownik LPG czy jest to realizowane inaczej? Patrzę już pod kątem błędów elektroniki.