Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MichalSW FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-11-14 20:47:37 Witam, posiadam Poloneza Caro Plus z wtryskiem Boscha. Instalacja LPG (parownik Lovato RGE92, sterownik gazu AGNES 2002). Zrobiony automatyczny reset sterownika samochodu po zgaszeniu (łapał błędy od instalacji LPG i źle chodził na benzynie-teraz jest dobrze). Problem jest następujący: po zgaszeniu ciepłego silnika (normalnie po jeździe, praca na LPG) i próbie jego odpalenia rano na benzynie, przez pierwsze 2-5 sekund chodzi jakby gubił zapłon. Zupełnie jak na 2-3 cylindry. Czasem nawet zupełnie gaśnie i trzeba kręcić drugi raz. Po zakręceniu gazu na butli w bagażniku problem znika. Mogę sobie i tydzień czekać, a się nie pojawi. Wystarczy, że odkręcę zawór na butli i jest znowu to samo. Zregenerowałem reduktor (wymiana membram, uszczelek, bardzo dokładne oczyczenie z osadów, nagarów i oleiny) ale nie pomogło. Gazownik sprawdzał szczelność elektrozaworu pod maską i akurat wtedy wyszło, że jest szczelny. Gdzie szukać przyczyny? ![]() |
![]() MichalSW FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-11-22 18:02:31 Samo zgaszenie na PB niewiele zmienia. Zakręcenie zaworu LPG na butli w bagażniku i wypalenie LPG z przewodów powoduje radykalną poprawę sytuacji. Samochód odpala i od razu wchodzi ładnie na obroty. |
el_comendanto (M) トヨタカムリ | 2010-11-22 22:25:08 Oznacza to, ze elzawor do gazu jest kiepski i juz. Zmien zawor i po klopocie! |
![]() MichalSW FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-11-23 06:59:19 Juz zamówiłem ![]() |
![]() MichalSW FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-11-26 18:01:18 Wymieniłem na oryginał Lovato i jest właściwie to samo. Co dalej? Czy rozciągnięcie sprężyny w elektrozaworze reduktora ma sens, czy tylko pogorszę coś innego? |
![]() croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2010-12-01 15:36:46 Zamontuj STOP-PETROL z landi renzo powinno pomóc |
![]() MichalSW FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2010-12-10 21:28:25 Zawór STOP-PETROL swoją drogą. Jednak zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Otóż jak zdejmę przewody "+" zasilające oba elektrozawory w komorze silnika (przy reduktorze i ten z filtrem fazy ciekłej) silnik zapala o wiele lepiej. Sprawdzałem miernikiem czy po włączeniu stacyjki nie pojawia się zasilanie na elektrozawory ale miernik nic nie wskazał. Co wysterowuje (powoduje otwarcie) te elektrozawory? Sterownik LPG czy jest to realizowane inaczej? Patrzę już pod kątem błędów elektroniki. |