MotoNews.pl
  

Swap jednostki napędowej z tico do malucha

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Posiadam silnik z tico z całym osprzętem, chciałbym go włożyć do maluszka. Jest wogóle sens takiej zabawy ?
  
 
Nie ma sensu.
  
 
mi się wydaje, że teoretycznie jest sens. Jest to alternatywa dla silnika SC/CC 899.

Moc w tico 41KM czyli troszkę większa, pojemnośc 800ccm - pozostaje w I klasie w kjsach, OC to samo..

Poza gównianym dzwiękiem silnika 3cylindrowego jest sporo plusów takiego gówienka.
Na korzyśc też pewnie będzie waga silnika.
  
 
ale w tiko silnik jest ułożony poprzecznie. i tu mogą być male problemy ,ale dla chcącego to nic trudnego
  
 
W cc/sc też jest poprzecznie. Ostatnio nawet o tym myślałem, silnik tani, zrywny i wytrzymały. Tylko zobacz sobie miskę olejową i miejsce w którym jest zamontowany aparat zapłonowy i chyba pompa wody. Łapy od strony rozrządu też chyba nie ma więc rzeźba z dodatkowym mocowaniem.
  
 
ten sam silnik w matizie ma już 51 albo 54 konie
  
 
I pewnie niedługo zacznie się gdybanie jaki to by silnik nie wszedł do malucha Micra K12, corsa- dobre motory, z litr pojemności, moc znośna... Według mnie alternatywa. W sumie to obojętnie jaki silnik, ważne żeby lekki był i się mieścił i sprzęgło z dociskiem jakieś spasowało. I tak minusem tych wszystkich kombinacji nie jest silnik tylko skrzynia biegów z malucha. Brak 5 biegu, mega krótkie przełożenia i prawdopodobieństwo większe niż w przypadku innych aut zmielenia jej na imprezie ograniczają praktycznie taki pojazd do ciągnięcia go na holu/lawecie na dłuższe trasy
  
 
jeździłem cc i seicentem i matizem i tico i z tych wszystkich tiko najlepiej jeździło silnik ma dynamiczny także ja jestem za!!
  
 
Załóż sobie silnik od Daihatsu Charade 1.0T 3 cylindry i 101KM seryjnie
  
 
z tym, że założycielowi tematu nie chodzi o to aby wsadzic inni silnik poza tym z tico bo taki akurat posiada i nie zmieniac tematu.

masz taki silnik, wsadzaj. Moim zdaniem się nadaje
  
 
Tylko patrząc na ten silnik od tiko zastanawia mnie czy wejdzie aparat zapłonowy bo jest trochę długi
  
 
Wejdzie... pasażerowi pod pache
  
 
Cytat:
2010-11-15 19:11:28, tasik pisze:
jeździłem cc i seicentem i matizem i tico i z tych wszystkich tiko najlepiej jeździło silnik ma dynamiczny także ja jestem za!!


A slyszales kiedys o wplywie masy nadwozia na przyspieszenie?
  
 
ja jak nabieram masy to mam wiekszy power ale to chyba nie o to chodzi
  
 
Widzę, że zdania są podzielone Ale mam zamiar się z tym pobawić Tylko potrzebuję chętną osobę do zrobienia flanszy, resztę może uda mi się samemu wyrzeźbić... na innym forum wyczytałem, że jeździ takie cudo więc na pewno się da (niestety nie mogę znaleść już tego) co do flanszy, jaka cena?
  
 
Michał wiesz jakie jest moje zdanie, jak dla mnie malec straci swój klimat Ale skoro leży Ci ten silnik z Tico, to czemu nie, możesz liczyć na moją pomoc !!
  
 
a w dobrą stronę kręci się ten silnik
  
 
Tak, kreci się w normalną stronę, więc z tym nie będzie problemu.
  
 
Łapa po stronie rozrządu jest. Inna sprawa to optyczne duże podobieństwo wymiarowe sprzęgła. Możliwe nawet że wlazła by tarcza 126p w docisk TICO. Informacje traktuj jako zachętę do pomiarów, moje grafomanstwo opieram na obserwacjach z wymiany sprzęgła w TICO tak więc wszystko jest "na oko".
  
 
Cytat:
2010-11-15 06:55:43, Dar00 pisze:
Poza gównianym dzwiękiem silnika 3cylindrowego.



Dlaczego? Na wysokich obrotach brzmi jak stare Ferrari.