POLONEZ problem z doborem skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich, potrzebuję porady na temat skrzyni biegów do Poloneza. Kupiłem auto z 1980r. z 5-biegową skrzynią, oryginalnie była 4-begowa i bardzo chcę ją mieć tylko że nie wiem jak poznać czy jest to skrzynia od Poloneza, a nie od Łady?????? Z tego co wyczytałem to skrzynie Łady też pasują po wygięciu drążka czy podcięciu otworu w kabinie. Nie chcę nic kombinowć, chcę oryginalną 4-biegową skrzynię z Poloneza nawet jeśli ma gorsze parametry niż ta od Łady.Tylko jak je odróżnić żeby dobrze wybrać???????????
  
 
Skrzynie 4-biegową to ja mam od DF'a ale czym się różni od s.b. łady? Swoją drogą, to ja bym zostawił tą 5-biegową w Polonezie. Zawsze to lepiej w trasie się jedzie.
  
 
Cytat:
2010-11-28 11:25:53, Truten pisze:
Skrzynie 4-biegową to ja mam od DF'a ale czym się różni od s.b. łady? Swoją drogą, to ja bym zostawił tą 5-biegową w Polonezie. Zawsze to lepiej w trasie się jedzie.


Moze sie roznic przelozeniami i sterowaniem.
Najprosciej rzecz ujmujac - powinienes szukac skrzyni 4-ki ze 125p o ile ma skosna wajche, czyli roczniki od konca 1983 roku - wtedy masz pewnosc, ze to to samo co w Polonezie.

Pozdrawiam
Adamus

PS
Brawo za chec powrotu do oryginalu
  
 

....skrzynia musi być koniecznie 4-biegowa auto chcę doprowadzić do stanu salonowego i zarejestrować jako zabytek, także skrzynia 5-biegowa ODPADA. W Fiacie 125p nie zakładano skrzyń 4-biegowych z ukośną dźwignią, były montowane 4-ki z pionową dżwignią, a potem 5-ki z Poloneza. Także musi być 4-ka i koniecznie z ukośną dźwignią. Tylko jak poznać że to jest skrzynia z POLONEZA, a nie z ŁADY???????????????????????????????????????????
  
 
U mnie w piwnicy leży skośna 4 od FSO 125p z 1984 roku. Wymontowana była i zastąpiona została 5 (skośną) . Jedyne co to różnica była przy przykręceniu wału napędowego bo w fiacie były śruby M10 a w Polonezie śruby M12. Długość wału napędowego też była różna w zależności jaki był zastosowany tylny most.
  
 
Cytat:
2010-11-29 12:17:49, wtorrekwtorrek pisze:
W Fiacie 125p nie zakładano skrzyń 4-biegowych z ukośną dźwignią, były montowane 4-ki z pionową dżwignią, a potem 5-ki z Poloneza.


Oczywiscie, ze zakladano skrzynie 4 biegowe skosne w 125p - tak jak napisalem od 1984 r. i i stosowane byly az do lat 90-tych. W PRL za piatke trzeba bylo doplacic.


Czy skrzynia polska nie ma przypadkiem jakiegos odlanego znaku FSO na obudowie?

Pozdrawiam
Adamus


[ wiadomość edytowana przez: adamus dnia 2010-12-01 13:02:00 ]
  
 
W skrzyni ładowskiej aby wrzucić wsteczny, trzeba najpierw wcisnąć drążek (tak jak w 126p) poza tym ma pod innym kątem skos drążka
  
 
Cytat:
2010-11-29 18:03:20, Truten pisze:
U mnie w piwnicy leży skośna 4 od FSO 125p z 1984 roku. Wymontowana była i zastąpiona została 5 (skośną) . Jedyne co to różnica była przy przykręceniu wału napędowego bo w fiacie były śruby M10 a w Polonezie śruby M12. Długość wału napędowego też była różna w zależności jaki był zastosowany tylny most.



Zakładano skrzynie z dźwignią skośną. Dźwignia pionowa była dla skrzyń z innym systemem wybierania i włączania biegów. Po bodajże 1983 roku zmieniono to na system tzw. bezpośredniego wybierania i włączania biegów, dźwignia zmiany biegów nie miała już mechanizmów pośredniczących, doskonałe i niezawodne rozwiązanie zresztą. Miałem 100% oryginalnego FSO 1500 z 1987 roku i miał skrzynię czterobiegową z włączaniem bezpośrednim.