MotoNews.pl
10 Przegląd Kraków (253221/0)
  

Przegląd Kraków

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siema

Mam problem z przeglądem rejestracyjnym w moim Fiacie 126p. Jest to malec profesjonalnie przerobiony na rajdówkę, nie wiem czy jest sens dłuższego opisywania mojego pojazdu bo nie o to w tym poście chodzi, napiszę tylko że jest to stary żółtek Kopiego po NAPRAWDĘ GRUNTOWNYM remoncie ( już nawet nie jest żółty )...

Konkretnie chodzi o to że pod koniec września skończył mi się przegląd i do chwili obecnej nie udało mi się tego załatwić. Byłem w tym czasie w trzech stacjach kontroli pojazdów i za każdym razem bardzo uprzejmi panowie diagności odprawiali mnie bo nie podobał im się: hydrauliczny ręczny, za głośny wydech czy brak tylnej kanapy... Myślę że wielu z Was wie o czym mówię.

Technicznie w malcu nie ma się do czego przyczepić bo osobiście nie toleruję druciarstwa w swoim autku ...hamulce działają jak nowe, zero luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym... do jasnej cholery nawet silnik nie bierze grama oleju, a tym pacanom ze stacji wystarczyło zaglądnąć przez szybę i stwierdzić że dowód rejestracyjny przewiduje wożenie czterech osób a ja mam tylko dwa siedzenia, nie pomogła mi nawet książka samochodu sportowego którą Paweł K. przy sprzedaży prawdopodobnie przekazał kolejnemu właścicielowi maluszka aż w końcu razem z autem trafiła do mnie. BRAK MI SŁÓW!!!

I tu zaczyna się moja prośba. Proszę Was drodzy forumowicze o pomoc w załatwieniu tego przeglądu najlepiej przy współpracy z jakimś "dobrym" diagnostą w okolicach Krakowa, jeśli ktoś z Was takiego zna serdecznie proszę o kontakt na pawel446@gmail.com

Ewentualnie prosiłbym o namiary na jakąś stację (również Kraków i okolice) w której pracuje normalny diagnosta i nie robi problemów.

Dzięki
Pozdrawiam

  
 
Moja rada
1. Opinia rzeczoznawcy - zmiana warunków technicznych pojazdu.
2. Wpis zmian do dowodu. (liczba miejsc).
3. Zatyczka do wydechu.

Wtedy samochód będzie miał prawo przejść przegląd.
Ręczny hydrauliczny na jednym układzie nigdy "legalnie" nie przejdzie BT.

A: Hamulec postojowy musi być mechaniczny
B: Hamulec zasadniczy musi być niezależny

Rozwiązanie:
pkt A
Montaż seryjnego mechanicznego hamulca postojowego.
pkt B
Pozostawienie "hydro łapy" wpiętej w układ tylny, ale dźwignia np. na desce czy przedniej części tunelu środkowego i odpowiednia interpretacja zapisu w rozporządzeniu ministra transportu co do niezależności układów hamulców zasadniczego, pomocniczego i postojowego. "Hydrołapa" jest wtedy rodzajem rozbudowania samego sterowania układu tylnego.

Pozdrawiam Kania.
  
 
jedz na przegląd z Kazimierzem albo Władkiem i po kłopocie
  
 
do pierwszego patrolu policji...
  
 
Cytat:
2010-11-30 20:40:53, kania_ pisze:
do pierwszego patrolu policji...


heh...i ja myślę, że 99% samochodów rajdowych i wyścigowych w Polsce jest po takim przerejestrowaniu na samochód do sportu, poczynając od Malucha na Lancerach skończywszy...
  
 
Odswiezam temat - moze ktos pomoc przejsc przeglad w Krakowie lub okolicach lub poleci "normalna" stacje diagnostyczna?
  
 
Spróbuj koło salonu Citroena przy rozwidleniu Wielickiej i Kamieńskiego. Tylko sprawa wygląda tak, że jest tam dwóch gości jakiś stary i młody. U starego nie ma bata żeby zrobić, ja niewiele miałem w aucie porobione( kubły, kierownica, zawias i wydech), a i tak nie chciał podbić. Pojechałem następnego dnia był wspomniany wyżej młody dostałem przegląd bez niczego i jeszcze z godzine gadaliśmy bo okazało się, że też ma malucha