[MK V] Zimne powietrze z kratek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że temat już wałkowany x razy na forum. Dzięki temu wiedziałem co sprawdzić. Więc:

termostat - ok (otwiera się zanurzony w gorącej wodzie, po wyjęciu zamyka)
nagrzewnica - odłączyłem węże i dmuchałem w jeden z nich. Bez żadnego wysiłku wydmuchałem płyn chłodniczy. Sądzę, że nagrzewnica nie jest zatkana.

Płynu chłodniczego nie ubywa. Wentylator załącza się kiedy trzeba. Inne objawy które może pomogą zdiagnozować problem:

1. Temp. płynu bardzo szybko rośnie podczas postoju.
2. Kiedy wyłączę na kilkanaście sekund dmuchawę a następnie włączę ponownie, przez kilka sekund leci ciepłe powietrze.

Czy w/w objawy mogą świadczyć o uszkodzonej pompie wody? Skoro jej prędkość zależy od obrotów silnika to przy wolnych obrotach przepływ płynu jest na tyle mały, że nagrzewnica nie grzeje a wskaźnik temp. skacze do góry?
  
 
A węże przy nagrzewnicy są ciepłe?
Oczywiście objawy sprawdzasz przy włączonym silniku?
  
 
Są ciepłe ale nie gorące.

Surec czy nie miałeś mi przypadkiem przesłać schematów elektrycznych . Wtedy prosiłeś o maila. Wysłałem ci na priv i czekałem. Chodziło o ogrzewanie tylnej szyby (może kojarzysz temat).
  
 
Pozwolicie ze sie podlacze pod watek
Mam podobny problem z nagrzewnica otoz zima zawsze musze ja przeplukac plynem odkamieniajacym i wtedy grzeje calkiem dobrze. Przedtem jak sprawdzalen przewody od nagrzewnicy to doprowadzajacy byl garacy a odprowadzajacy letni a z kratek tylko letnim powietrzem dmuchalo po przeplukaniu problem znika. Mialem kiedys podobny problem w Ladzie ale tam byl zawor przy nagzewnicy i on sie zacial i moje pytanie takie czy w escorcie tez jest taki zawór? a drudie pytanie to takie czy zaciety termostat na długim obiegu moze miec wpływ na dzialanie nagrzewnicy?

Pozdrawiam
  
 
Witam!
Mam ten sam problem co koledzy. i mam pytanie czy jest możliwość wyczyszczenia jakoś przewodów od nagrzewnicy? raz próbowałem przedmuchać te przewody jeden był całkiem przejrzysty, a w drugim zgromadziła się "maź" konsystencji lekko rozwodnionego kisielku. wymieniłem nagrzewnicę, kupiłem nową. jest to samo co wcześniej. (nie grzeje) zasłoniłem grill kartonem i dalej to samo. nie wiem już co zrobić z tym ogrzewaniem. jeżdżę z 4 miesięcznym dzieckiem a jazda wygląda jak kulig. czy zapchane przewody mogą być przyczyną? i czy uszczelniacz do chłodnicy mógł to spowodować. no i tak jak na początku posta, czy jest możliwość wyczyszczenia przewodów i jak to zrobić.
Pozdrawiam!
  
 
Temat wałkowany ostatnio u kolegi Luniz. Wyszukiwarka nie boli
  
 
Wymień termostat .Zasłonięcie chłodnicy mało da jak termostat będzie otwarty .Czy przewody idące do nagrzewnicy są gorące ?
  
 
Cóż, chodzi o to, że termostat działa poprawnie. Sprawdzałem. 1 przewód jest ciepły reszta, jakby były odcięte.
  
 
Cytat:
2012-02-12 23:05:07, Alleandir pisze:
Cóż, chodzi o to, że termostat działa poprawnie. Sprawdzałem. 1 przewód jest ciepły reszta, jakby były odcięte.


siemka, pierwszy raz widzę na tym forum kogoś z gołdapi oprócz mnie.
Jakim konkretnie modelem jeździsz, może skojarzę.


[ wiadomość edytowana przez: Maylo dnia 2012-02-12 23:15:39 ]
  
 
zastanawia mnie tylko ten kisiel w przewodach, jakby to nie brzmiało.
Witam kolegę
  
 
a jakie trasy robisz?

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Tak myślę że właśnie auto trochę niedogrzewane jest na pewno na krótkich trasach, a po drugie to spokoju mi nie daje termostat, skoro jedne węże są gorące a drugie zimne, to tak jakby na krótkim obiegu sobie tylko płyn latał.
  
 
Cytat:
2010-12-01 14:08:59, ManieQ77pl pisze:
Są ciepłe ale nie gorące. Surec czy nie miałeś mi przypadkiem przesłać schematów elektrycznych . Wtedy prosiłeś o maila. Wysłałem ci na priv i czekałem. Chodziło o ogrzewanie tylnej szyby (może kojarzysz temat).


zapodaj proszę jeszcze raz maila na priva, to Ci od razu podeślę. Sorki, ale zapomniałem, a i czasu maluśko...
  
 
Cytat:
2012-02-13 08:45:07, surec pisze:
zapodaj proszę jeszcze raz maila na priva, to Ci od razu podeślę. Sorki, ale zapomniałem, a i czasu maluśko...


A na datę jego postu zerknąłeś ? Chyba już raczej nie będzie tym zainteresowany
  
 
Cytat:
2012-02-12 22:40:39, Alleandir pisze:
czy zapchane przewody mogą być przyczyną? i czy uszczelniacz do chłodnicy mógł to spowodować. no i tak jak na początku posta, czy jest możliwość wyczyszczenia przewodów i jak to zrobić. Pozdrawiam!



No to sobie balaganu narobiles (ja tez kiedys w scorpio), nagrzewnice zakladales nowa juz po tym srdku do uszczelnien?? Jesli tak to pewnie czeka Cie kupno nowej i tak. Nie wyczyscciles ukladu (wszystkich wezy itd) przed zalozeniem nowej i ten syf mogl znow ja zawalic.
Jak wyczyscic uklad?? Rozebrac wszystko i plukac po kolei, a weze czyms przepychac jeszcze dodatkowo.
  
 
Wymieniłeś już praktycznie wszystko co można było wymienić więc co pozostało:

1. Pompa wody - może zdechła i stąd masz lipe.

2. Taka głupia sprawa, ale zauważyłem ostatnio w fiescie problem z niedogrzewaniem kabiny - czy podczas kręcenia manetkami od regulatora słychać, że przesuwa się "klapka" od podziału zimne/ciepłe powietrze? Może po prostu cięgno pękło lub zeskoczyło, nawiew jest ustawiony w pozycji "zimne powietrze"?

3. niski poziom płynu - ale jeśli wymieniałeś nagrzewnicę, to raczej uzupełniłeś (no chyba, że nie )
  
 
Ja ostatnio dostałem "do zrobienia" vectrę b z objawami: brak ogrzewania, oraz gotujący się płyn - Diagnoza: zamarzający płyn - po prostu zrobił się korek z lodu w wężu, po wymianie płynu problem ustąpił.