[Volvo 480T] LPG Agis wyłącza się w czasie jazdy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Jak w temacie. Sekwencyjna instalacja tej firmy cierpi na nieprzyjemną przypadłość polegającą na nagłym wyłączeniu się w czasie jazdy. Nie znam dnia ani godziny kiedy to nastąpi. Zazwyczaj w trakcie przyspieszania i to wcale nie gwałtownego. Na manipulatorze (lubię to słowo) gaśnie wtedy dioda. Instalacja gaśnie i już. Auto cierpi także na zadławienia w trakcie przyspieszania, nie ma także reguły kiedy wystąpią. Auto potrafi krztusić się przy delikatnym przyspieszaniu od 120 km/h na 5 biegu. Nie ma znaczenia stan LPG w butli. Stan wyłączenia nie jest stanem, kiedy instalacja przechodzi na benzynę i mruga diodami zastanawiając się co i jak, tylko wyłącza się całkowicie.

Nie znam kompletnie producentów komponentów. Auto zakupiłem z instalacją.

Foto spod maski, trochę tam chlew jest, ale pracuję nad tym



Dzisiaj autko nie szarpało, za to chętnie przełączało się na benzynę. Pyk :!: i już jedziemy na Pb.

Zastanawia mnie jedna rzecz - poprzedni właściciel mówił, że jak brakuje gazu (nieważne z jakich przyczyn) i instalacja przełącza się na benzynę, na manipulatorze migają diody. Tak faktycznie było. Po jakimś czasie auto wracało na LPG. Teraz instalacja po prostu wyłącza się. Gasną kontrolki, jakby ktoś odciął zasilanie. Naciśnięcie guziczka powoduje ponowne załączenie instalacji, choć nie zawsze. Czasami mogę jechać kilkanaście kilometrów na benzynie i LPG nie załączy się. Czy za ten stan rzeczy może odpowiadać jakiś chochlik w układzie ładowania akumulatora :

Brak masy? Co podaje impuls komputerowi gazowemu do przełączenia się na LPG?

Czasami jest też tak, że LPG wyłączy się, a nie wraca na benzynę
Gdzie szukać przyczyny?

Proszę o garść porad
  
 
Witam>
Mam Mercedesa CLK 2.0 Kompressor 192Km kupiłem go z instalacja lpg AGIS która jeszcze jest na gwarancjii i zaczeły sie problemy które trwaja jeszcze do dzis. Mam identyczne problemy ( przełaczanie sie na benzyne i dławienie sie przy mocnym przyspieszaniu z tym ze mrecedes ma to do siebie ze jak silnik zaczyna sie dławic to system obronny sterownika ECU benzynowego odłacza cylinder i auto chodzi bez jednego albo dwóch cylindrów w zaleznosci na którym cylindrze wykrył brak dawki gazu, zeby to zresetowac trzeba zgasic silniki i modpalic ponownie wtedy chodzi prawidłowo dopuki znowu sie nie zdławi i wykryje brak dawki i znowu odłacza cylinder w aby nie uszkodzic silnika dodam ze na benzynie wszystko jest Ok mozna deptac do podłogi na kazdym biegu i nic sie nie dzieje )
Widze ze mamy troch wspólnego- silniki nie sa wolno ssace ja mam kompressor a u ciebie turbo ( ile masz koni?) byc moze za Agis nie toleruje duzej dawki powietrza? albo trzeba sie tu czepic montazu i ustawien, kalibracjii bo ja juz sam nie wiem ...
a oto moja historia-
W momencie kupna auta miało przejechane 9000 tys km na LPG instalacja miała jakies 5mies. poprzedni własciciel oczywiscie powiedział ze nie miał z nia zadnych problemów. Podczas uzytkowania zauwazyłem ze auto przełacza sie na benzyne ( nie odczuwalne było przełaczenie tak ze czasami jechałem 10 km a nawet wiecej na benzynie) no ale jak zauwazyłem ze jade na benzynie to klikłem przycisk i bez problemu przełaczał sie na lpg, az po pewnym czsie zaczeły sie problemy z przełaczaniem na lpg, czasami byo to bezproblemowo a czasami nie chciał wrócic na lpg, wiec mam gwarancje to jake do zakładu gdzie był montaz ( przy okazjii miałem juz 10000tys km wiec byłem na przegladzie) i mówie za mam takie problemy, podczepił kompa i mówi ze jest wszystko ok w momencie jak sie przełaczy na benzyne to mam przyjechac to wtedy on to sprawdzi co sie zepsuło. ok jade do domu i przez jakie 2 dni było ok nie przełaczał sie na PB az do pewnego pamietnego dnia jak zaczał szalec ja go na lpg a on na PB, przełaczył sie na lpg i po 10km spowrotem na PB, wkuzyłem sie i pojechałem do znajomego kolegi gazownika zeby cos poradził, podniosłem maske i znajomy powiedział ze ta instalacja nie bedzie chodziła w tym aucie, okazało sie ze instalacja która miałem załozona wytrzymuje max 140KM a ja mam 192KM reduktor był byle jaki listwa z reszta tez, auto przełaczało sie na Pb bo reduktor nie był w stanie wykarmic silnika i ogrzac Lpg czujnik na listwie odczytywał zbyt niska temperature lpg i przerzucał go na pb chłopaki po prostu zlekcewazyli ten silnik, popatrzyli ze silnik ma pojemnosc 2.0 to pomysleli ze ma 120KM. Pojechałem do nich i mówie im ze mam dalej ten sam problem i pytałem sie kolegi co montuje lpg ze dopuki nie bedzie wymieniony reduktor na lepszy ( Artic z mosiezna obudowa ) to bedzie sie przełaczał na pb a on zedo 2.0 mi lepszego nie trzeba a ja ze ja mam 200Km a on oczy jak 5zł pokazałem mu dowód rej a tam 141KW ( 192KM) nic nie powiedział tylko kazał przyjechac jutro na wymiane reduktora. Po wymianie reduktora tydzien czasu było ok az znowu zaczał sie przełaczac na pb pojechałem do gazownika i okazało sie ze uszkodzony był czujnik cisniennia w listwie to taka czarna kostka ( jest widoczna na twoim zdjeciu) sa podpiete do nie przewody i wezyk z listwy wtryskowej, on tez odpowiada za przełaczanie na pb odczytuje cisnienie z listwy moze to to masz uszkodzone? wymienili mi ten czujnik i 3 miesiace nigdy nie przełaczył sie na pb, i miałem takie same objawy wszystkie kontrolki gasły i to nie było odciecie zasilania tylko ten czujnik, w przypadku braku lpg przełacza sie na pb ale kontrolki migaja z góry do dołu i odwrotnie, a tu nie sie nie swieciło, na szczesci nie mam juz tego problemu ale pojawił sie inny a mianowicie z tym szarpaniem>>..miedzy czasie miałem problemy z odłaczaniem cylindrów w mercu i bmw tak jest ze gdy silnik sie zdławi zła praca wtryskiwacza albo cos z dawka bedzie nie tak to komputer odłacza cylinder na którym wykrył bład ( jest to troch uporczywe) u ciebie silnik sie dławi i bedzie jechał na wsystkich cylindrach, albo dasz ostro gazu zacznie sie dławic ujmiesz i bedzie sz jechał dalej a ja nie juz mnie to zaczyna wkur.. silnik zacznie sie dławic i odrazu komp benzynowy odcina wtryskiwacz benzynowy cylindra na ktorym wykrył bład a wtryskiwacze gazowe biora impuls od wtryskiwacza bezynowego i automatycznie zostaje odciety cylinder czasami jeden a czasami dwa juz idzie z tym joba dostac bo zaczynam wyprzedac gaz do podłogi a tu brak mocy ociety cylinder musze go zgasic i odpalic ponownie wtedy chodzi na wszystkie cylindry do momentu złej dawki gazu, dodam ze na benzynie chodzi bez problemu mozna deptac do podłogi i jest ok. Pojechałe spowrotem do gazownika i mówie ze mam taki problem a on ze trzeba bedzie wymienic listwe wtryskowa bo ta co jest to tez jest za słaba do tego auta, no to ok załozyli mi listwe nie wiem ci to jest jakas niby super szybka firma nie znana koloru niebieskiego pisze na niej tylko FAST zkalibrowali wszystko i prze jakies miesiac było ok i znowu to samo jestem 3 biegu mam 1800 obrotów i wciskam do podłogi silnik sie zbiera wciska w fotel i przy 3000 obrotów czuc jak lekko silink słabnie podciagni jeszcze 500 obrotów i przy takim słabnieciu przy 3600 obrotów juz cylinder jest odciety juz mnie to wkur.. ale to wina lpg. juz nie chciałem jechac do warsztatu gdzie był montowany gaz pojechałem do kolegi, zdemontował mi listwe i okazało sie ze w tej listwie co mi załozyli nie było dysz, producent pewnie im przysłał mi listwe a dysze trzeba było zamówic osobno, ( moze o tym nie wiedzieli) to kolega załozył mi na próbe nowa listwe a dysze rozwiercił na 2,2mm listwa valtek 3ohm ( najwolniejsza) załozył skalibrował i mnoznik na tej listwie wyszedł 1,11 a na tamtej co mi załozyli był 0,68. i teraz jest ok nie ma zadnego dławienia deptasz do podłogi i auto sie zbiera do konca na kazdym biegu, jest tylko jescze problem z dławieniem w momencie gdy auto jest zimne i przełacza sie z pb na lpg w momencie przełaczenia gdy silnik jest jeszcze zimny i reduktor tez to sie jeszcze zdławi i odetnie cylinder to bedzie wina ze gaz jest jeszcze zimny bo jak silnik złapie temperature 60 st to juz jedzie dobrze ( byc moze ze jest zle wpiety reduktor) i za dłudo sie dogrzewa, zobacz u siebie czu reduktor ma temperature moze sie nie dogrzewa i masz za niska temp. gazu i dlatego sie dławi a potem czujnik na listwie odczytuje niska temp. lpg i przełacza na pb po dogrzaniu reduktora komputer pozwoli ci na przełaczenie na lpg a jak nie jest dogrzany to nie mozna, jaki masz reduktor ? powinien byc artic z mosiezna obudowa, moze sie listwa zacina był na forum opis jak ja rozebrac i wyczyscic, piszesz ze przełacza sie podczas przyspieszania to samo miałem jak ostro jechałem to przełacał sie na pb, po wymianie reduktora ustało dlatego ze nie był w stanie bylejaki reduktor dogrzac gazu potrzebnego dla tego silnika.Próbuj .. przy okazji mam prozbe dzo kogos aby poradził mi co tu zrobic z moim przypadkiem z odłaczaniem cylidrów, jak nie bedzie to chodziło na tej listwie to jake spoerotem do warsztatu gdzie był montowany gaz niech mi montuja jakiegos Matrixa tak zeby to chodziło w koncu od czegos ta gwarancja jest, mam tylko obawy czy oni sa to w stanie zrobic skoro popełnili tak rażące błedy przy montazu .
pozdr.
  
 
Dziękuję za obszerny elaborat

Niedługo jadę do warsztatu na oględziny, zdam relację po wizycie

Pozdro
  
 
Halo , mam podobny problem w Renault Espace, silnik gasnie ,odlacza calkowicie obie instalacje i benz . i gaz , napiszcie cos na ten temat, prosze.Instalacja BRC ,auto ma 140 KM, 2l.poj.
  
 
Mam też problemy z gazem w Oplu Vectrze, podczas normalnej jazdy nagle urządzenie wskazujące ilość gazu pokazuje jego brak, nawet przy pełnym zbiorniku, czy ktoś może wie co z tym zrobić?