Jazda na co dzien, turbo czy gazniki, 1,6 czy 1,7?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Lade 2106,myślę zrobić ja w oryginale na zewnątrz ale pod maska zmiany.Lada będzie do jazdy po mieście, żadne wyścigi, no ewentualnie wyścig z pod świateł, żeby utrzeć nos nie jednej bmw, czy na przykład mercedesowi. Auto obniżę i utwardzę, generalnie mam już wizje jak będzie wyglądała, tyle ze nie mogę sam zdecydować się co będzie, turbo czy gaźniki. Wiadomo, każdy chce zaoszczędzić parę złotych, a ja nie wiem jaki są koszty. Dlatego pytam jakie są za i przeciw. Zadałem parę pytań Konradowi na GG i maila odnośnie tej sprawy, ale nie chciałem go męczyć i dlatego tez dalej nie znam odpowiedzi. Mam silnik 1,6 ale mam możliwość zakupu 1,7 monowtrysk za 600zl, czy jest sens?
  
 
Fabrycznie masz już gaźnik, wiec dołożyć możesz tylko turbo

Pytanie powinno raczej brzmieć: kompleksowe budowanie wyczynowego silnika wolnossącego, czy zmodyfikowanie w mniejszym stopniu silnika (i w innym kierunku) i założenie turbosprężarki.
Do jazdy po mieście wybrałbym soft turbo (+ wtrysk zamiast gaźnika).

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2011-01-04 02:09:39 ]
  
 
To prawda, moglem tak napisac, ale wiedzialem,ze kazdy bedzie wiedzial o co chodzi. Interesuja mnie koszta tych przerobek, no i wyniki jakich moge sie spodziewac, zuzycie paliwa, latwosc przerobki. Czy jest sens inwestycji w silnik 1,7? Co prawda juz posiadam gazniki Solex 40, ale nie wiem co jest dobre na szybki start z pod swiatel. Skrzynie mam org. 5-biegowa. Mam mosty 4.3, 4.1, 3.9.
  
 
Cytat:
co jest dobre na szybki start z pod swiatel. Skrzynie mam org. 5-biegowa.



duży moment obrotowy i krótkie przełożenie mostu
  
 
Cytat:
2011-01-04 14:33:39, pawelm2 pisze:
duży moment obrotowy i krótkie przełożenie mostu


Chłopaki, nie róbcie ze mnie idioty, pytam się o turbo i gaźniki Solex. Oczekuje raczej na pełną odpowiedz, a nie wyrywki z kontekstu. Podaje co mam, żeby ktoś podał mi konkretna rade.

Po drugie, co to znaczy duży moment obrotowy? Wszystko to jest ogólnikowo, 100Nm, a moze 450Nm?

Mnie interesowało bym pełne zestawienie, na przykład: Solex 40, wałek 296, kolektor 4-2-1, wtedy mamy moc ....i tak samo z turbo
  
 
No mnie też interesuje przy czym jest więcej roboty. Bo taniej to słyszałem, że turbo. Moc chyba też można większą uzyskać...A jak z dyszami, kolektorami i tymi innymi duperelami do gaźników, jest szansa żeby to gdzieś dostać? Na pewno za granicami by się znalazło, ale w PL?
  
 
Jak piszę duch trzeba dobrać odpowiednie dysze to raz. Gaźniki pewnie też do regeneracji. Kolektory to jest wydatek jakiś 400-600 zł (jeśli źle mówie to poprawić mnie). Do tego turbosprężarka, rury, złączki, chłodnica powietrza doładowującego, zawór upustowy. Powiedzmy że wszystko weźmiesz z drugiej ręki to Cię wyniesie jakieś plus minus 2000 może więcej może mniej. Dla mnie no sens. Do tego zero ekonomii. Ile to będzie palić? U mnie benzyna kosztuje 4.94 . No chyba że z tym monowtryskiem coś by podziałał. Są tysiące możliwości. A chyba najbardziej rozsądną jest swap silnika.

EDIT:
W ogóle to nie widziałem czegoś takie w życiu ale da się założyć turbo i do tego podwójne gaźniki?

[ wiadomość edytowana przez: Kuba2107 dnia 2011-01-05 23:26:09 ]
  
 
Cytat:
2011-01-05 23:06:10, Kuba2107 pisze:
A chyba najbardziej rozsądną jest swap silnika.



No a co ja mogę zrobić ze swoim 1,6? Wał nie zmienię, tłoków tez, tylko głowica do zmian. A za kolektory 3zer krzyknął mi 650zl, gdzie u węgrów kosztuje: Cena: 22.000 HUF / para, czyli jakieś 310zl. Trochę duża ta jego prowizja. No chyba ze, coś nie tak zrozumiałem.
  
 
jeździłem sporo Nivą z 1.7i i powiem tylko jedno, za 600zł kupuj tamten silnik i ciesz się bezawaryjnością i bezproblemowością i niezłymi osiągami...
skoro NIVĘ dało się rozbujać do licznikowego 160km/h to myslę że 2106 będzie dużo lepiej, a do jazdy na codzień wszelkie wynalazki źle się kończą...
  
 
Cytat:
2011-01-05 23:44:19, SzokoLada pisze:
No a co ja mogę zrobić ze swoim 1,6? Wał nie zmienię, tłoków tez, tylko głowica do zmian. A za kolektory 3zer krzyknął mi 650zl, gdzie u węgrów kosztuje: Cena: 22.000 HUF / para, czyli jakieś 310zl. Trochę duża ta jego prowizja. No chyba ze, coś nie tak zrozumiałem.


para czego? kolektorow? jakich? daj link jak mozesz
  
 
www.freeweb.hu/wolfmotor/index_elemei/arlista_loero.html

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2011-01-06 10:24:50 ]
  
 
tez to znalazlem 4 lata temu, i tez sie jaralem jak zamowisz cos od wolfa daj znac, z checia wpadne obejrzec
  
 
Nic nie bede u niego zamawial, napisalem do niego maila i cisza, ma gdzies widoczne klienta. Zdobylem rysunek techniczny tych kolektorow, zamowie okolo 10 komp, i bede sprzedawal po 400zl, napewno beda odbiorcy, bo tyle sam zaplace chetnie. Zeby ceny byly bardziej przyjazne dla kieszeni, bylo by wieksze zainteresowanie ladami, a tak to wszystko trzeba samemu kombinowac.
  
 
nie no jasne, wiadomo, że im taniej tym lepiej. a ja wcale tak dużej prowizji nie mam jak to sobie wyobrażasz, bo na ogół biorę tyle, żeby mi się wycieczka zwróciła. A to, że biorę części tylko od dostawców, którzy oferują najwyższą jakość nie znaczy, że wszystkich kroje na setki złotych. Jak coś ma być dobre to musi kosztować - w takich czasach żyjemy. Nie ważne, czy jest o łada, Citroen czy Mitsubishi - chcesz mieć produkty wysokiej jakości musisz za nie zapłacić odpowiednio, za darmo nikt tego nei wykona. A i tak Łada jest tanim autem porównując chociażby 5600 pln za kłową skrzynię do łady i 15 tys za taką samą skrzynię do Lancera
  
 
Ja nawiązałem z Wolfem kontakt jakiś czas temu, średnio na odpowiedź czekem kilka dni. Pytałem o body kit do VFTS'a i kosztuje u nich 27000 forint = przy obecnym kursie w Polsce 380 pln.
Natomiast wysyłka wynosi ~200 pln, więc się nie opłaca. Napisali mi że lepiej brać 3-4 komplety ponieważ do 20 kg cena przesyłki nie ulega zmianie. Z tego co mi wiadomo Fleszer od nich brał poszerzenia ale ręki za to uciąć nie dam.
Trochę odbiegłem od tematu...
  
 
Widze, ze jest problem z rozwiazaniem mojej zagadki. Pomoge wam, juz wiem ze nie bedzie turbo, robie tradycyjny tuning silnika, czyli na gaznikach. Myslalem, ze pomoze mi duzo 3zer, ale chyba tez niema tyle wiedzy w temacie turbo, albo az tyle.

Teraz inne pytanie: co powinienem zrobic w silniku, zeby moje auto bylo szybkie i mocne za starcie? I drugie pytanie, czy do 1,7 beda pasowac kolektory od 1,5, i czy walek bedzie pasowal?
  
 
foto z mojego dzisiejszego dnia w pracy - tyle wiem o turbo, że wystarcza żeby ogarnąć mniej więcej coś takiego;

  
 
Cytat:
2011-01-07 19:17:21, 3zeR_MDS pisze:
foto z mojego dzisiejszego dnia w pracy - tyle wiem o turbo, że wystarcza żeby ogarnąć mniej więcej coś takiego;



To silnik od eSioka??
  
 
nie, Żuka blaszoka
  
 
A co tu jest do ogarnięcia? Oplowski silnik 2.0 16v t20. Pewnie żyjesz z tego, ja niestety mam nie wielka wiedzę. Moje dzieło wygląda tak:





W tym temacie mogę ci dużo powiedzieć, nie przechwalając swoja wiedza. Wiem ze duże masz doświadczenie, ale nie podpowiesz nowemu co i jak, tylko z niego kpisz. Pewnie masz dość opowiadań nowym co z czym, ale taki jest urok. Więc zamiast z kogoś kpić i drwić, lepiej pomóż.To nic nie kosztuje. Nie jestem dla ciebie żadną konkurencja i zapewniam cię, ze nie będę miał "lepszej" lady od twojej. Nie będzie ona biała i nie zgapię od ciebie twojej kratki.