127 - luz poosiowy półosi - ile?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak niektórzy wiedzą, walczę ze skrzynią "5" z Uno zamontowaną do 127 mk2. Początkowo wydawało mi się, że lewa półoś jest za krótka. Jednak dziś sprawdziłem dokładnie - zamocowałem półoś z przegubem wewnętrznym i zablokowałem pierścieniem w przegubie zewnętrznym aby sprawdzić na jaką odległość przesuwa się półoś w płaszczyźnie skrzynia - piasta, gdy przegub zewnętrzny nie jest przykręcony w piaście. Okazało się, że półoś można przesunąć od skrajnego położenia "najgłębiej w skrzyni" do położenia "przegub dociśnięty do piasty" o 2 cm.

Pytanie:

Czy tyle przypadkiem nie wynosi luz zaprojektowany, akceptowalny, konieczny aby półoś przesuwała się w skrzyni (np. aby umożliwić demontaż)

czy też faktycznie ten luz jest zbyt duży, półoś jest zbyt krótka i montaż "tak jak jest" grozi zmieleniem przegubu wewnętrznego przez dyfer czy czymś równie nieprzyjemnym?

[ wiadomość edytowana przez: Bergen dnia 2011-01-08 23:23:20 ]
  
 
Polos podczas skrecania kolami wysuwa sie lub chowa glebiej w skrzynie . Jezeli nie jestes pewien czy polosie maja odpowiednia dlugosc ,zaluz je do samochodu bez oslon gumowych przy skrzyni i skrec wszystko , postaw samochod na kola ( przetocz przod- tyl) i skrec kierownica do konca w prawo i lewo .Przy maksymalnym skrecie kol zobaczysz polozenie obydwu polosi w skrzyni.
  
 
Zle osadzona polos bedzie dawal o sobie znac lolotem na hopkach i dobiciach zawieszenia