Galwanizacja-cynkowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie związane z cynkowaniem elemetów w samochodzie. nie długo zabieram sie za rozbieranie swojego spidera do detali, które będe chciał odnowić. Czy macie jakiś zakład w Małopolsce któr możecie polecić? jaka jest procedura? dokłanie mi chodzi jak trzeba przygotować elementy do galwanizacji . Dziękuję!
  
 
piaskowanie wystarcza, zaklad powinien i tak przed kapiela cynkujaca wrzucic caly stuff do trawienia najpierw ( usuwa ta procedura powierzchowne naloty korozji )
  
 
Byle niebyło starej farby czy jakichś smarów na tym
Ja cynkowałem lawetę w Niepołomicach
  
 
Colorex
  
 
TECEKACZOR

Pierwsze jak chcesz chromy idealne, ale i cena za nie niemała. Co do drugiego ocynki wszelkie galwaniczne (a takie moim zdaniem na części najlepsze) ceny przystępne i efekt ładny.
  
 
Cytat:
2011-01-09 16:51:38, Yankee pisze:
Byle niebyło starej farby czy jakichś smarów na tym Ja cynkowałem lawetę w Niepołomicach


Ile pi razy drzwi to kosztowalo?
  
 
Piaskować nie ma sensu, bo powierzchnia bedzie bardzo chropowata. Inna sprawa że w większości zakładów (tak jest w Łodzi przynajmniej) chcą mieć dokładnie oczyszczone z farby i smarów. Tam gdzie ja oddaję czyszczą sami w kwasie, może więc być w farbie albo tłuste. To naprawdę mocno ułatwia życie bo nie trzeba tracić czasu na oczyszczanie. Musisz podzwonić i popytać bo jak widać co firma to inaczej.
  
 
Cytat:
2011-01-09 21:39:33, -TOMMY- pisze:
TECEKACZOR Pierwsze jak chcesz chromy idealne, ale i cena za nie niemała. Co do drugiego ocynki wszelkie galwaniczne (a takie moim zdaniem na części najlepsze) ceny przystępne i efekt ładny.



No i znowu mi sie nie udało dobrze linków wkleic. Oto ten co mi go zjadło TECE-chromowanie, niklowanie, miedziowanie
  
 
Witam dzwoniłem do tej firmy, odnośnie zderzaka lekka załamka wycenili 1 sztuke do 124 Spidera 2500 pln, Wiadomo że stare rzeczy są kosztowne, ale cena wydaje mi sie kosmos a dwie szutki zruinują portfel.
  
 
Do e30 jest nieco większy zderzak, to wolę już zakupić nówkę sztukę 1600zł z serwisu , faktem jest to że nie wszystko da się jeszcze do starych samochodów kupić więc trzeba regenerować, ale cena kosmos.
  
 
2500 za cynkowanie? lekka przesada - już chrom wyjdzie taniej.
Zadzwoń do Mroczków jeżeli chcesz chromować - dawali ładne chromiki na miedzi i cenowo było ok.
http://mroczekpphu.w.interia.pl/
  
 
Cytat:
2011-01-11 15:34:48, Piatka pisze:
2500 za cynkowanie? lekka przesada - już chrom wyjdzie taniej. Zadzwoń do Mroczków jeżeli chcesz chromować - dawali ładne chromiki na miedzi i cenowo było ok. http://mroczekpphu.w.interia.pl/



Nie chciał bym sie za nadto puszyć ale chyba każdy dobry chrom jest na miedzi. O ile dobrze pamietam powłoka składa się z miedzi, niklu i na koniec chromu.
  
 
Zasadniczo tak, ale czasami możesz spotkać dekoracyjny lub techniczny (niższa cena) ale właśnie bez podkładu miedzi.
  
 
Techniczny w celu zwiększenia twardości powierzchni a co do dekoracyjnego to nie mam pojęcia o co chodzi. Kładzie się to na wypolerowaną stal? W taki sposób powleka się chyba rury na regały sklepowe itp. Miałem z tego kiedyś taką ściankę kolo prysznica, obłazi to cudownie, najpierw się robi pofalowane a później pęka i z pod spodu wysypuje się rdza. Moim zdaniem chrom na samochód musi mieć podkład z miedzi po pierwsze żeby uzyskać gładką powierzchnie (powłokę miedzianą się poleruje przed chromowaniem) a po drugie żeby powstrzymać korozje.
  
 
No i dokładnie o to mi chodzi . A u Mroczków naprawdę ładny chromik można zrobić - przetestowane na motocyklowych gratach przez sporo osób.