Zgasła nie chce odpalić Lada niva

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam nazywam się Tomek mam 21 lat śmigam ładą ogólnie na rybki, lub gdy nie mogę wyjechac osobówką w zimie.

Ostatnio wracałem do domku ladzinka moja zaczeła pierw szarpać strasznie potem strzelać w wydech poczym zgasła odpaliłem chwilka normalnie pojechała po czym straciła moc nie mogłem ruszyć z miejca kontrolka od ciśnienia oleju na postoju potrafiła czasem się zapalić ale gdy dodałem gazu to gasła mam ladzinke 2 miesiace wiec nie poznałem się jeszcze co i jak tutaj działa dokładnie.

Teraz nie mogę odpalić nawet;(
Silnik był po kapitalnym remoncie dokładnie nie wiem co robione.
Świece już wymieniłem na nowe, iskra jest.
Dodam jeszcze że wcześniej na nowych świecach zrobiłem 20km i wykręciłem sprawdzić to były strasznie oblepione nagarem (taką twardą skorupą)


Ogólnie coś ostatnio(2-3dni) czasami traciła moc nie chciała z miejsca ruszyć ;((
  
 
A paliwo masz, sprobuj nalac do gaznika troche paliwa i odpal jak zagada to paliwa nie dostaje
  
 
Świece nowe oblepione czarnym ,twardym nagarem po 20 km, coś nie tak i to wszystkie ?
Jak straci moc w przyszłości , to sprawdź czy na ssaniu pójdzie ?
Te stare świece też były tak oblepione na czarno i na twardo ?
Przed jakimiś nowymi próbami oczyść te świece z tego czarnego nalotu przede wszystkim !
Zapłon ? ,świece dobre ?, gaźnik ? jeśli silnik jest dobry ?
  
 
Świece Oblepione są wszystkie prawie tak samo .... idę teraz próbować ją odpalać jeszcze dam jej paliwka w gaźnik



paliwka nalałem w gaxnik zakichała kilka razy ;(( i nic zauwazyłem że jedna przepustnica w gaźniku się nie otwiera tak ma być?? ta od strony silnika

[ wiadomość edytowana przez: homikowaty dnia 2011-01-10 13:06:24 ]
  
 
Cytat:
nic zauwazyłem że jedna przepustnica w gaźniku się nie otwiera tak ma być?? ta od strony silnika



Ona sie otwiera tylko na wyższych obrotach silnika. Pod większym obciążeniem silnika.
  
 
a paliwko gdzieś nie ucieka? mnie też niebardzo chciała gadać, i okazało się, ze strzeliła pompka przyśpieszacza (membrana) i lało paliwkiem pod gaźnik. zobacz czy pod gaźnikiem stronie pierwszej gardzieli (a dalej od silnika) masz sucho.
  
 
A ja stawiam na cos z pakietu: palec, kopulka, kable WN - a najbardziej obstawiam palec
  
 


Uploaded with ImageShack.us

Heh mam pytanko do czego jest ten drewniany klocek a raczej co powinno być zamiast niego i tak samo niżej jest zaślepiona rurka śrubka co do czego powinno iść.


a co do paliwka to zauważyłem że z z pod gaźnika od strony silnika troszke sobie podkapało

[ wiadomość edytowana przez: homikowaty dnia 2011-01-10 22:44:01 ]
  
 
Siema
W miejscu kołka była śrubka (lub jest schowana) od regulacji wolnych obrotów. Pewnie zerwał się gwint i nie można wyregulować, a poza tym ciągnęło lewe powietrze.

Tamtą rurką z dołu kolektora dolotowego (zabezpieczona gumowym przewodem) czasami odpływa mi nadmiar benzyny, jak gaźnik nie domaga.... lub jest to przewód od podciśnienia? - tak, czy inaczej powinny być 2, jedna gumowa, druga cienka metalowa.


Świece z czarnym nagarem świadczą o zbyt bogatej mieszance (dużo za dużo benzyny) lub po prostu spala olej.

Biorąc powyższe pod uwagę i jeszcze to, że leje się benzynka z gaźnika świadczy o jego roz..ierdoleniu..

[ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2011-01-11 07:59:16 ]
  
 
Przeczysciłem calusienki gaźnik próbowałem odpalic już nawet na samostarcie strzeliło tylko w wydech ;(( Jak sprawdzić i gdzie czy nie przestawił się rozrząd
  
 
Czy te stare świece przed wymianą na nowe też były tak oblepione - "były strasznie oblepione nagarem (taką twardą skorupą) " jak te nowe po 20 km ?

  
 
Rozrząd.... hmm osobiście nie spotkałem się z przypadkiem, żeby przeskoczył łańcuch rozrządu na zębatce tzn. przestawił się. Skoro było dobrze, to raczej nie on. Jedyny sposób jaki znam, to zdjąć przykrywę zaworów i przekonać się o tym naocznie. Myślę jednak, że to zbędna robota.

A jest iskra na świecach? - duża? i biała?

andrzej_kraków zwraca uwagę na palec rozdzielacza - warto sprawdzić. Dlaczego o tym pisze, ano, w palcu rozdzielacza jest opornik, który się przepala i wtedy....nic. Ani w te, ani we wte

A13
  
 

stawiam na aparat zapłonowy albo straciła kompresje , skąd nagar ?

może olejem zarzuca świece? pierścienie poszły?
  
 
Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach ??
  
 
nagrzany 10-12 bat... 14 jest baaardzo dobrze
nienagrzany z 8...

mniej wiecej...
jak masz 5-6... to juz raczej slabo
mniej wiecej

ale jak wszedzie po rowno to i przy 6 pewnie bedzie chodzil... kwestia czego sie oczekuje, czy ma chodzic, czy zasuwać
  
 
Podejrzewam najgorsze.


Ile mniej więcej kosztował by remoncik silnika kapitalny ??
  
 

najpierw ustal przyczynę kolego, potem będziesz myślał czy remont czy drugi motorek wrzucić.

może to po-prostu aparat zapłonowy się rozleciał, opornik czy platynki albo inna głupota, ale nagar zastanawia - skąd.

sprawdź kompresję, można to samemu zrobić mając przyrząd.
a dymiła mocno, ile oleju brała ?
  
 
Sprawdziłem manometrem i wykazuje od 3.9 Bar do 4.1. Więc za co się brać ??
  
 
Cytat:
2011-01-12 13:46:19, homikowaty pisze:
Sprawdziłem manometrem i wykazuje od 3.9 Bar do 4.1. Więc za co się brać ??



Ale kreciłes rozrusznikiem 1 sekunde czy kilka sekund?

Przy takiej kompresji to silnik powinien zrec olej litrami i dymic na czarno.Że nie wspomne o chałasie z silnika.
  
 
homikowaty,
odpowiadaj na wszystkie, niezbyt zresztą trudne pytania które zadają ci koledzy którzy chcą ci pomóc.

Nawet jak pójdziesz do wróżki to też będzie ci zadawać różne pytania zanim coś ci wywróży.