Zapłon 130tc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ma pytanie a zarazem prośbę, posiadam silnik z ritmo 130 TC który obecnie wyląduje w 124 spider, prace na ukończeniu a mam problem z rozdaniem iskry, czyli aparat zapłonowy, fabrycznie jest z tyłu silnika lecz w spiderze się nie mieści i muszę skorzystać z opcji w bloku nie jest tam zbyt durzo miejsca na oryginalny , jest za wysoki (kolektor ssący nie daje durzych możliwości) muszę mieć niski aparat , ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tej kwesti ? Dziękuję
  
 
Aparat w głowiczkę?
  
 
wałek z argi ma inna charakterystykę niż z ritmo
  
 
Cytat:
wałek z argi ma inna charakterystykę niż z ritmo


to niby odpowiedź na...?


Chyba najlepsze rozwiązanie, to zrobić tak jak napisał Nowy. Musisz mieć wałek z zębatką i inny aparat/ umieszczasz wszystko ładnie na górze...

Wygląda to tak:
https://images32.fotosik.pl/67/7bf0af10926db6e7.jpg
  
 
tak czyli trza wałeczki z argenty z głowiczkami , poprawić charakterystykę i aparat do digiplex a może się ktoś pochwali że ma do sprzedania
  
 
W związku z tym że wałki z zębatką oraz rozdzielacze z argi to towar dosyć deficytowy co powiecie na takie rozwiązanie:
Rozdzielacz od Ritmo TC+palec i kopułka od wtryskowej Argenty. Wtedy rozdzielacz będzie o wiele krótszy i może jest szansa to zmieścić na przedłużeniu wałka?
  
 
Można zaryzykować , marne szanse ale masz takowe coś ?
  
 
Nie wiem jak wygląda komora w 124 ale w polonezie gabarytowo by to podeszło. Nie mam takiego wynalazku ale zbieram się powolutku do wykonania czegoś takiego. Co do rozdzielacza to wydaje mi się że od Tipo Dohc jest taki sam.
  
 
Cytat:
2011-01-11 20:34:23, sp200 pisze:
...Rozdzielacz od Ritmo TC+palec i kopułka od wtryskowej Argenty. Wtedy rozdzielacz będzie o wiele krótszy i może jest szansa to zmieścić na przedłużeniu wałka?



szczerze to raczej nie złożysz tego w jedną całość z tego prostego powodu, że kopułka i palec z digiplexa nie będą pasowały do rozdzielacza...

myślę, że jak nie chce się wydawać srogiej monety na stosowne graty i chce się mieć podwójne gaźniki i do tego samochód niekoniecznie ma być 100% oryginał - to najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się być elektronika
  
 
Nie bendzie w nim dwóch gaznikow tylko wtrysk z argenty , który teraz mam w silniku 132c2.000 , skończyłem remont silnika 132ar2000 , zdobyłem cała kompletna wiazke z ritmo 130tc digiplexa , przystosowalem skrzynię ,(abarth walther rohl), jeszcze został zaplon który jakoś rozwiązać dokładnie aparat
  
 
Hmmm a może taki aparat rozwiąże sprawę?
img26.imageshack.us/i/39624114.jpg/



[ wiadomość edytowana przez: Nowy666 dnia 2011-01-13 17:41:22 ]
  
 
raczej kolektor a nie aparat - to nie jest "wafel" tylko "kopnięty" kolektor
  
 
dzisiaj przymierzam Aparat zapłonowy od x1/9 wymiary ok wiec potestuje dzisiaj, przybliżę temat może wreszcie przejadę się
  
 
Panowie kątowa siada i jest luz , ale skąd wziąść takie kable długie kable zapłonowe?
  
 
zamieść dla potomnych foty tego co zrobiłeś a długie kable zapłonowe może podejdą z poloneza GLI z abimexem
  
 
A takie cuda widzieli?:


Ciekaw jestem czy dałoby się tak w dohcu, i jak by to miało być smarowane
  
 
Co to za ciekawa sprawa? jednak u mnie skończy się na kopułce kątowej przy bloku dłuższe kable. Zdjecia patentów juz w krótce . Pozdrawiam
  
 
Mnie urzekły te profi węże ogrodowe
  
 
Cytat:
2011-01-26 21:01:19, Markiej pisze:
Mnie urzekły te profi węże ogrodowe


Paaanie, zbrojone przecież
  
 
a cz któryś z was geniusze zauważył, że to łada MTX jest???