Gazniki Solex z kolektorem od Ritmo 130TC w Polonezie 2000?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Przerabial ktos z Was taki temat? Co nalezalo by przerobic?
Pozdrawiam
Maciek
  
 
Cytat:
Witam Przerabial ktos z Was taki temat? Co nalezalo by przerobic?



właśnie ten temat ?


po mojemu to należałoby zmienić serwo i pompe na lucasa - zrobi się więcej miejsca, to raz
dwa, ciężko będzie jakikolwiek filtr powietrza tam upchnąć
  
 
maciek
1. po pierwsze kopnięty kolektor, który się pewnie nie zmieści koło serva hamulcy - może byłaby szansa to zmienić pchając silnik do przodu na maksa i przerabiając mocowanie pod skrzynie. długość wału napędowego jest łatwo "regulowalna" a polonez ma pod machą do przodu ciut więcej miejsca jak 125p więc pewnie kilka cm byś zdołał zyskać a kilka cm to w tym wypadku sukces
2. po wtóre polopiryna ma taką samą płytę podłogową jak 125p wiec wejdą Ci zaledwie gaźniki z trąbkami i może "skarpetami" na trąbki dwója ma najwyższy blok z wszystkich dohc-ów i trąbki nie powinny po fartuchu szorować - patrz byłe monte Bladego

Ogólnie to jest beznadziejna sprawa choć moim zdaniem mniej beznadziejna jak ta sama akrobacja w 125p

To oczywiście czysto hipotetyczne wynurzenia kombinatorskie



[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-01-17 22:29:55 ]
  
 
A jeżeli już uda się upakować gaźniki, to można się mocno zdziwić podczas szybkiej jazdy po zakrętach : na zakręcie w lewo silnik dostanie dodatkowego kopa , na prawym znacznie osłabnie .
Tak będą zachowywać się gaźniki z poprzecznego silnika założone na wzdłużny !
  
 
Cytat:
2011-01-18 08:05:24, schab pisze:
A jeżeli już uda się upakować gaźniki, to można się mocno zdziwić podczas szybkiej jazdy po zakrętach : na zakręcie w lewo silnik dostanie dodatkowego kopa , na prawym znacznie osłabnie . Tak będą zachowywać się gaźniki z poprzecznego silnika założone na wzdłużny !



czy to jest potwierdzone doświadczalnie czy tylko teoretyzowanie ?
  
 
Cytat:
2011-01-18 09:30:35, Tailgunner pisze:
czy to jest potwierdzone doświadczalnie czy tylko teoretyzowanie ?


w seryjnych gaziorach może być jak wyżej.
w podwójnych nie zaobserwowałem ani u mnie,ani u Bladego ani wcześniej na pionach (choć te były z alfy boxer)

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2011-01-18 09:30:35, Tailgunner pisze: czy to jest potwierdzone doświadczalnie czy tylko teoretyzowanie ?


Potwierdzone doświadczalnie !

[ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2011-01-18 12:30:53 ]
  
 
Cytat:
2011-01-18 09:48:29, mar125 pisze: w seryjnych gaziorach może być jak wyżej. w podwójnych nie zaobserwowałem ani u mnie,ani u Bladego ani wcześniej na pionach (choć te były z alfy boxer)


Delikatnie chciałbym napomknąć , że boxer w Alfie umieszczony jest wzdłużnie ...
  
 
Cytat:
2011-01-18 12:31:56, schab pisze:
Delikatnie chciałbym napomknąć , że boxer w Alfie umieszczony jest wzdłużnie ...


a ja chciałbym podkreślić że ujołem stosowny komentarz w nawiasie,jeżeli rozmówca jest ogarnięty w temacie to powinien sie był domyślić

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Mialem zamontowane gazniki Solex ADDHE ze 130TC w swoim poldku. Konieczne bylo zbudowanie odpowiedniej "puszki " montowanej na gaznikach, natomiast filtr byl stozkowy na rurze doprowadzonej do puszki. Musialem tez skrocic tzw. "trabki". Jest troche rzezbienia z puszka, ale mozna to zrobic dobrze.
Same gazniki Solexa ADDHE nie sa przeznaczone stricte do silnika poprzecznego i w Polonezie sprawowaly sie bez problemu. Zreszta ich konstrukcja jest bardzo zblizona do DCOE, a te moga jezdzic i w silniku montowanym wzdluznie i poprzecznie.
  
 
Cytat:
2011-01-18 12:27:52, schab pisze:
Potwierdzone doświadczalnie !


Na jakich gaźnikach?


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2011-01-18 17:45:12 ]
  
 
Slawo to chyba fota tego o czym pisałeś (i prawdopodobnie fota twojego PN ). znaleziaona kiedyc na forum Guya C.

  
 
ale to są pionowe, a temat jest o poziomych gaźnikach z przednionapędowego ritmo.

jeśli schab ma racje, a czuje że ma, to dupa zbita bo też chciałem te gaźniki założyć
  
 
Schab to ciekawe co napisałeś bo addhe, dhla i dcoe to bardzo podobne konstrukcyjnie gaźniki ale kiedyś słyszałem już od jakiegoś starego beciarza opinię, że do wzdłużnych silników raczej doradzałby ddh niż addhe - nie wiem dlaczego
  
 
Cytat:
Slawo to chyba fota tego o czym pisałeś



Stare dzieje Na tym zdjęciu silnik ma gaźniki 40 IDF, pionowe jak ktoś wcześniej zauważył. Wcześniej miałem Solexy C40 ADDHE, a teraz powróciłem znowu do poziomych, ale Weberów 45 DCOE.

Jeśli chodzi o Solexy, to właśnie na forum Crofta jest wątek, gdzie właściciele Ritmo skarżą się, że w długim lewym czy prawym zakręcie silnik zaczyna przerywać. Przypominam sobie, że kumpel który od czasu do czasu startuje 130TC w wyścigach górskich skarżył się na podobną przypadłość. Osobiście wątpię, żeby to była jednak wina gaźników...
  
 
Mi w silniku poprzecznym nic nie przerywa na ADDHE a jezdze na slickach i czasami od przeciazenia szyja boli. Moze to wina zbiornika paliwa?
  
 
Cytat:
Moze to wina zbiornika paliwa?



Też bym raczej tam szukał przyczyny.
  
 
swoją drogą to konrad e. ma w ładzie poziome solexy i chyba nie narzeka ?
  
 
a nie nie, ja mam 45DCOE i nie narzekam