Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() 2107-PROJECT SYMPATYCZNY GOŚĆ lada 21072 , Wielgus | 2011-01-18 21:09:37 wał?? w jaki sposób?? |
Ladfan Lada 1500S WAZ 2106 ... Racibórz | 2011-01-18 22:48:57 Na Twoim miejscu wlałbym do silnika MotoDoktora za parę złotych, wymień też olej na gęsty i o dużej lepkości. |
![]() konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-01-19 15:36:30 |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-01-19 21:31:34 |
pawelm2 Zabrze | 2011-01-19 22:18:00 naarzie short rod to odległa propozycja ![]() ![]() ![]() |
pawelm2 Zabrze | 2011-02-05 16:16:25 Odświeżam temat ![]() Planuję kupić drugi silnik 1.3 zrobić kompletny remont + shortrod ![]() przeznaczenie: jazda miejska/upalanie kjs odpada bo chciałbym żeby pracowało na LPG. Podpowiedzcie jeszcze jakieś wskazówki, bo już się trochę na ten temat oczytałem ![]() |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-02-05 16:34:55 Moja propozycja - jak chcesz niezawodne auto do normalnej jazdy + LPG to odpusc sobie short-roda, kup po prostu 1,7 lub 1,6 z Niwy albo kup zwykly 1,5 i rozwierc go do 1,6 (do79 mm na tloki z 1,3), wyremontuj i cisz sie jazdą. Wydumki sa fajne ale nie jezeli chcesz auto uzywac do normalnej jazdy. |
pawelm2 Zabrze | 2011-02-06 00:48:52 no i co mi to da ? 80km ? to niewiele przyrostu mocy, a brakuje mi jej troche bo ani to konkretnie zapiąć boka, ani przypalić kapcia ![]() A jazda miejska to dojazd do pracy ( dopoki nie bedzie za ciepło i bedzie padal deszcz, bo jezdze rowerem do pracy) i od czasu do czasu gdzies podjechać. A tak to jazda głównie dla przyjemności, także short rod byłbym dobrym rozwiązaniem, bo swap to już kłopoty z przeglądem itd... a taki silnik + lpg to by myslę spełniło swoje zadanie |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-02-06 09:31:40 A z short roda bez porzadnego tuningu typu obrobka glowicy, ostrzejszy walek, inny wydech to w/g Ciebie ile bedzie konikow???? Twoje auto, twoje pieniadze, moja rada jest taka - idz w 1,6/1,7 na normalnych korbach, porzadnie go wyremontuj, zrob glowice na ostro i bedziesz mial wiekszy power niz z short-roda, przy o wiele wiekszej trwalosci i bezawaryjnosci. A co do przegladu - ciekaw jestem ilu diagnostow rozeznaje sie w roznicach w wygladzie silnikow w Ladach. Ja np w swojej 2101 mialem najpierw silnik 1,2, potem 1,5, potem short roda 1,6 na bazie 1,2, potem znow 1,5 tyle ze inne i jakos nikt nigdy przy przegladzie nie mial zadnego ale. No ale oczywiscie nie musisz mojego zdania brac pod uwage - to twoja zabawka a mnie to lata co z tym zrobisz - pytasz o rade to Ci ja dalem. |
pawelm2 Zabrze | 2011-02-06 16:03:43
na ostro tzn ? splanowanie konkretnie, jakiś wałek, kanały, wieksze zawory ?
shortoda napewno by nie odróżnił ![]() To mówisz motor z nivy 1.7 + dobry tuning ? ![]() |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2011-02-06 20:46:27 Nie zgodze sie ze boka sie nie da zapiac zwykla lada, a juz na pewno da sie dobrze gume przypalic!
Moja seryjna niegdys lada 2107 1.5 na gazniku, na drugim biegu piszczala opona! A zwykle seryjne 1.6 w 2107 zamyka licznik ponoc. Wszystko jesli auto jest w dobrej kondycji, gaznik prawidlowo otwiera przepustnice druga, zaplon ustawiony jak trzeba, rozrzad bez luzow, szczelne zawory. Jesli remont, to poza rozwiertem,palnowaniem wyrownojacym, portingiem i dobrym ustawieniu to nic bym nie robil do codziennej jazdy na lpg-... no... moze turbo ![]() |
pawelm2 Zabrze | 2011-02-07 21:37:39
no da się, bo sam wczoraj pokatowałem łade, gume też przyjarała lekko na dobrej letniej debicy 175/70. Ale to jest straszne mordowanie na jedynce żeby "coś" zrobić tym bardziej bez szpery... A kontynuując wątek to plan taki: silnik niva 1.6 gaźnik - oczywiście kapitalny remont - rozwiercenie - planowanie głowicy - porting - odelżenie zamachu ( nie wiele) - (?) wieksze zawory - (?) wałek rozrządu, jakiś turystyczny, nie za ostry Co myślicie o moim planie ? |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-02-07 21:51:17
Brzmi rozsądnia Rozwiert - czyli na 82 mm i pojemność 1,7???? Można też znależć oryginalny silnik z Nivy 1,7 gaźnik. A co w temacie zasilania - modyfikacja seryjnego gaźnika czy jakieś Webery czy coś podobnego? I pamiętaj - kupując silnik z niwy od razu zorganizuj sobie miske olejową ze zwykłej 1,2 lub 1,5 lub 1,6 - Niwa ma inną niż zwykła osobówka (smok pompy oleju chyba też trzeba podmienić) - reszta pasuje plug & play |
pawelm2 Zabrze | 2011-02-07 22:15:30
zależy co się znajdzie ![]()
zwykły gaźnik, ewentualnie mechniczny z poldka 1.6 podłubnay i mikser lpg ![]() a miska z 1.3 ? to przełoze najwyżej z mojego motoru, |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-02-07 22:29:53
Miska się nie nada ![]() ![]() ![]() Co do miksera - kiepski pomysł - tłumi dolot. Jak już to kombinuj z bezpośrednim wwierceniem się z przewodami LPG do gaźnika - jak znajdziesz rozgarniętego gaziarza który się tego podejmie. [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2011-02-07 22:32:56 ] |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2011-02-07 23:19:11 zeby "cos" zrobic to mordowac trzeba, obojetne czy serje czy zdlubana.
Jak bedziesz mial wiecej koni i wyzszy moment, to nie bedziesz z niego nie korzystal ![]() Wazne zeby robic to z glowa. I uwaga! To jest jak narkotyk - wciaga, najpierw stwierdzisz- o jaa, ale mocy, az bedziesz sie bal tym jezdzic, a po jakims czasie przyzwyczaisz sie i stwierdzisz ze malo(albo sie rozwalisz, albo urwiesz cos-wahacz np. albo most, albo panharda wyrwiesz) i bedziesz robil wiecej. Wiec lepiej odrazu zrob wiecej. A sam silnik to za malo- zawias,opona szeroka, felga do niej,fotel aby Cie trzymal-drugi bo przeciez nie bedziesz sam sie wozil. Paliwo lepsze Wiec albo albo. Zrob serje remont kapitalny-porzadny-nie bedziesz zalowal. Albo rob odrazu na maks-ale przy zywotnosci gdzies na 100000 km, albo 50000 km, a nie na jeden rajd |