| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
verde Warszawa | 2011-01-22 18:53:47 Oferta sprzedaży dotyczy współczesnej repliki wyczynowego silnika Fiat DOHC o pojemności 1995 cm.
Na bazie silnika od Fiata Argenta ( 132E0001496909) został zbudowany sportowy silnik o potencjale ocenianym na 160-190 bhp przy obrotach do 7200 . Do budowy wykorzystano silnik małym przebiegu zakupiony z Włoch (faktura, cło), głowicę , wałki i inne części o przeznaczeniu wyczynowym pochodzące od pracowników dawnego Działu Sportu FSO oraz tylko nowe części, uszczelnienia i łożyska zakupione w magazynów Fiata. Specyfikacja silnika: Pojemność: 1995 cm, blok szlif II, luzy tłok/cylinder na 6 setek Zawory: ssący 44 mm, wydechowy 40 mm (standard Fiata 41,8 i 36) Pojemność komór w głowicy 50 ml Tłoki Mahle (Fiat 124 Abarth) o najwyższym seryjnym wygarbieniu. Stopień sprężania 1:11,3 Wałki rozrządu (nowe) firmy Breda 300 stopni, wznios 10,2 mm, czasy 40/80 i 80/40, z regulacja czasów po przez przestawianie koła na kołkach Koło zamachowego odelżone (-30%) Wszystkie elementy ruchome wyważone statycznie i dynamicznie. Głowica z Działu Sportu FSO o powiększonych i poprawionych kanałach i zaworach: ssące 44 mm i 40 mm wydechowe. Zapłon elektroniczny Magnetii Marelii z napędem aparatu z wałka wydechowego. Jako bonus dołączam aparat zapłonowy z Działu Sportu o dwu stałych kątach zapłonu. Obecnie silnik jest całkowicie skompletowany (z osprzętu brak tylko alternatora i rozrusznika). Silnik jest złożony i wymaga tylko skręcenia bloku z głowicą i bloku z miską olejową. Pozostawiłem to do ewentualnych dokładnych regulacji , oraz możliwości inspekcji przez kupującego. Jako zasilanie pozostawiam do wyboru: -kolektor dolotowy z gaźnikami Weber IDF 44 -kolektor dolotowy z gaźnikami Weber IDF 48 -kolektor dolotowy do wtrysku z przepustnicą suwakową (konstrukcja OBR FSO). Silnik został profesjonalnie zbudowany przy konsultacjach z Guy Croftem , oraz współpracy z znanymi polskimi konstruktorami tego typu silników do sportu wyczynowego. Cena 10.000 zł Szczegółowe informacje tylko dla zainteresowanych: 048 22 815 33 96 lub ppanika@o2.pl
![]() |
Mruk F&F Sympatyk ![]() Bielawa | 2011-01-23 20:50:11 Jest to bardzo ciekawa oferta pod warunkiem dołączenia wykresów z hamowni. Ocena potencjału "na oko" bywa zawodna a to nie są małe pieniądze. |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2011-01-24 09:52:12
są dostępne
Chętnie przeczytamy o dokładniejszej specyfikacji tego motoru. ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2011-01-24 11:01:34 Jeśli robisz ofertę silnikową, to nie pisz że "nie chcesz śmiecić" opisując dokładniej motor.
Za 10.000zł to ja mogę ci 10sztuk w takiej specyfikacji (gilotyna) poskładać. I opowiadać o ich potencjale. Tak jak napisali poprzednicy bez wykresu z hamowni na 170-190KM nie licz, że ktoś będzie chętny zakupić "kupkę części" za taką kwotę. P.S. Ustawianie wałków Breda jest tak mozolne że chyba bym wolał dołożyć regulowane koła. Aaa..., zapomniałbym i jak pokazujesz motor składany po konsultacjach z Croftem i "Specjalistami" to zwracaj uwagę na takie "rarytasy" jak uszczelki z Cromy pod deklami z 132. Mnie osobiście to razi i daje podstawy do nie ufności w twój profesjonalizm [ wiadomość edytowana przez: kania_ dnia 2011-01-24 11:05:59 ] |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-01-24 11:17:33 a to czerwone coś kipiące spod głowiczek, dekielków wałków i membrany pompki przyspieszającej na gaźniku garka 1 i 2 to silikon na ciepło???
Mój kwadrat kosztował nieporównanie mniej pieniędzy ale profesjonalny zakład szlifierski, który przygotowywał głowicę chyba był low budget-owy i na silikonie musiał zaoszczędzic bo nie dali ani grama... |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2011-01-24 12:33:50
Takich rarytasów jest więcej....
A to tylko za 10.000 zł.... Mówisz nowe, a są stare.. Ciekawe...za co ta dycha?????? |
jose '73 Warszawa (Las Palmas) | 2011-01-24 12:43:38
Zero mu się wpłątało w kwotę ![]() |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2011-01-24 17:03:49 Sam komplet nowych IDFów 48 to wydatek rzędu 2500 PLN (używane są niewiele tańsze, chyba że jakiś totalny złom), kolektor gdzieś pewnie koło 600 PLN (jak się uda), nowe wałki porządnej firmy typu Pipercam, Colombo&Bariani czy Croft to minimum 2000 PLN, za kompletne tłoki Mahle trzeba pewnie dać z 1500 PLN. Także same "grube"części to około 7000 PLN.
Te 10 tys. nie wydaje się chyba wcale takie przesadzone... |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2011-01-24 22:37:17 Nic tylko pogratulować i czekamy na wykres z hamowni na 170KM+.
p.s. Rozumiem że tam są nowe PIPERCAMS'y, nowe IDF 48, nowe tłoki Mahle. Zastanawia mnie tylko czy cały układ smarowania i cały układ rozrządu też są nowe: pompa oleju,panewki główne, korbowodowe, tulejki główek (kątowanie korb oczywiście było), oporowe, panewki w głowiczkach (bo wałki nowe), wałek pośredni z łożyskowaniem, pasek rozrządu calowy, napinacz SKF, nowe dolne kółko rozrządu. |
Dar00 126p BIS/ 126p FL/ B ... Głosków | 2011-01-24 23:25:55 jak tylko zobaczyłem to ogłoszenie to wiedziałem, że taką debatą to się skończy |
Piotrek42gv 125p/126p Nałęczów k/Lublina | 2011-01-24 23:49:45 zgadzam sie z przedmówcą teraz skoro silnnik jest juz pokazany ludziego "znają" wystarczy go poskładać wsadzić na hamownie wypluje jakąs tam szmoc i wtedy można go sprzedawać |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2011-01-25 08:54:44 Tylko, że ten "dział sportu" mnie zastanawia.
Bo na to wygląda , że dział sportu FSO, nie zajmował się budowaniem rajdówek ,tylko nie robił nic innego, jak tylko głowice, kolektory w setkach sztuk
aby po 30 latach ukazywały się w formie " białego kruka" na alledrogo...czy innych ogłoszeniach. Wszystkie części są z działu sportu, tylko nie wiadomo czy z FSO
|
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2011-01-25 10:53:43 Winiar, ale ja w ten sam sposób zdobyłem kilka szpejów... tylko kilka lat wcześniej i nie od inż Stachnika.
Bo jak likwidowali OBR w Falenicy, to całość wylądowała w Bomisie w Wesołej. Jak wpadliśmy tam z Orlikiem - Arturem Orlikowskim i resztą załogi , to nie nadążaliśmy nosić. Była umowa, że bierzemy wszystko bez względu na stan. Nawet zamietliśmy po sobie magazyn. Jak pozbywałem się ostatniego Fiata ( jaki byłem głupi) to przyjeżdżało do mnie od groma ludzi i brali nawet popękane bloki, głowice po wybuchu i pourywane korby sam gruz. Jak się pytałem po co im to , bo chciałem zezłomować - to odp była krótka - przyda się. Takie kwiatki się pojawiają po reanimacji do dzisiaj, po św pamięci Krzyśku Godwodzie, po Świebodzie, Jurku Dyszym, Wiertlewskim itp. Tylko jeszcze jedna sprawa, co z tego , że made in OBR, jak czasami jest to kupa gruzu, po 10 wystrzałach. [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2011-01-25 10:55:20 ] |