MotoNews.pl
  

Maluch z tłokami od garbusa...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatni do głowy przyszła mi mysl o zwiększeniu pojemnosci w moim bobeie.....dowiedziałem sie że można wstawić tłoki i cylindry do garbusa.....chciałbym sie dowiedzieć czy ktos moze ma takiego boba juz ...i co mi by doradził czego mam sie ustrzec itp..z góry dzieki za odpowiedzi....
  
 
znam kolesia ktory ma taka przerobke zrobiona w swoim malcu. mowil ze jest przy tym ogrom roboty ale jest to do wykonania
  
 
Zlookaj stronke http://www.maluch.mgt.prv.pl/ tam jest all na temat 800ccm. Co zaś się tyczy też znam kolege co robi właśnie na wałku 656 800ccm. Potworek będzie
  
 
ja taki wynalazlek sklejam ale idzie mi to baaardzo powoli, na razie zbieram czesci a ze czesci chce tez juz takie ciekawsze to ogrom kasy idzie, pracy bedzie jeszcze wiecej , ale w sumie co czlowiek w zime ma robic? TV ogladac?

poczytaj sobie na stronce o 800tce a jak nie wystarczy to szukaj Polo albo Deniora na GG, pomoga na pewno, milo ze znalazl sie drugi taki desperat jak ja
  
 
nie wiem czy znacię tą stronkę :
http://tdoening.webpark.pl/800.htm
ten dział traktuje właśnie o temacie 800cc na tłokach z garba.
po kolei opisane dokładnie, włacznie z pokazanymi miejscami gdzie nalezy wzmocnic kadłub silnika
  
 
Zuraw swego czasu pisał chyba ze za 1500 zł wsadzają własnie ci co zrobili ten artykuł !!!
Nie pamietam ich ksyw wiem za to że chyba 1500 -1600 zł z czesciami i robocizną bez wałka.
I ponoć 9 tys km przed zwoleniem było zrobione i nic 800 objechała na słowacje i spowrotem i się nie psuje !!
Z tego co pamietam to jest o wiele za słabe chłodzenie oleju ( trzeba chłodnice i/lub miske wiekszą) i wałek bo silnik na miasto bardziej obrotami ...
Na zvoleniu Z tego co słyszałem wymiatali ładnie
  
 
Widzisz to robili na zwykłych częściach a mój kumpel Garii wydał już na 800ccm chyba z 3000zł jak nic bo robi potworka...
  
 
za taka kase to by juz przymierzał sie do wkładania 1,1 jak Zuraw!!!
wiec czy jest sens bawic sie z tłokami?? poza tym ze jest mega satysfakcja z roboty....
  
 
Qrde nie myślałem ze to moze byc aż tak droga zabawa 1500zł/1600 za taką kase to ja wole wstawić silnik 1100 do boba niż tłoki od garba,marazie postanowiłem że zamontuje cylindry i tłoki od cc700 (to troche tanszy sposób i tymczasowy bo narazie zbieram ODWAGE i kase...na 1100)zobaczymy co mi z tego wyjdzie nawet na prawie seryjnym silniku i bez prawa jazdy mam niezłe czasy na torze......
  
 
a za ile myslałes sam remont i tuning 652 to ciezko sie w tysiaku zmiescic 1500/1600 to wersja minimum na tlokach 800

nie opłaca sie pakowac kasy w tymczasowe roziwazania
na odcinkach bardziej od mocy silnika liczy sie zawieszka i umiejetnosci!!
nie myslales o 903?? - lzejsze (sam silnik wazy 80 kg - wazyłem) a po tuningu (sofcik to z 55 wyciśniesz) niewiele slabsze od 1,1 jak chcesz smigac po traskach to odpowiednie dla ciebie jak chcesz smignac ze swiateł to pomysl nad 1,1
  
 
Z tego co wiem 700ccm nie jest też super rozwiązaniem, bo sa tendencje do zacierania szczególnie 2 cylindra. O szczegóły pytaj widynka...wie bo ma... pozdro
  
 
a co powiecie na silnik 850 od fiata 850 Qpe chyba nie wiem nie orientuje sie silnik ma 47 kucykow . .warto wkladac ?dp malucha oczywiscie :> ?
  
 
a jak na moj gust to 800 to jest wlasnie to, bo prawdziwy maluch to ma 2 cylindry, u mnie tez potworek sie powoli tworzy, bedzie na glowicy od pandy i weberze 40 dcoe co do 850 to tak jakos mysle ze chyba przesada ,u mnie pewnie i tak blok bedzie plakal z bolu
  
 
Kolesie od 800ek to Polo i Denior - sa uchwytni na liscie MGT
Sa tam takze 2 inni posiadacze 800tek )
Ja i Piotrek Kwapisiewicz "Nowy"
Ja narazie mam przejezhane 1500km - seria glowica i walek na szaya1, lekkie kolo itd. W garazu lezy i czeka glowica od Pandy ale nie ma czasu (
Piotrek ma to samo tylko ze na walku od Heinricha. Chlopak dopiero przejechal cos okolo 100km wiec narazie nie moge sie wypowiedziec jak to jezdzi. Glowica od pandy tez lezy u niego w garazu

Powiem wam ze nie zaluje ze sie za to zabralem.
Przez lipnych spawaczy stracilem 2 bloki ale teraz jest poezja.
Moment powala na pysk
Mieszkam na wsi i jest tu sporo maluszkow.
Najbardziej mi sie podobaja podjazdy pod gorki.
Siadasz kolesiowi na ogon, on redukcja do 3, a ja na 4 pompka i juz po nim.
A gada cod miod - mam Pachonia samorobe tez ze strony Deniora.

Robcie panowie a sami sie przekonacie ze 800 to fajna maszyna.
I ile mozna sie przy niej nauczyc to hoho
  
 
Cytat:
2003-09-16 20:03:11, ThomasTsT pisze:
Qrde nie myślałem ze to moze byc aż tak droga zabawa 1500zł/1600 za taką kase to ja wole wstawić silnik 1100 do boba


Przepraszam, ale mam jedno male pytanie - ile wedlug ciebie potrzeba kasy na zrobienie przeszczepu na 1.1 do malucha? CHyba nie jestes do konca swiadomy...
  
 
Cytat:
2003-09-16 20:03:11, ThomasTsT pisze:
Qrde nie myślałem ze to moze byc aż tak droga zabawa 1500zł/1600 za taką kase to ja wole wstawić silnik 1100 do boba


Przepraszam, ale mam jedno male pytanie - ile wedlug ciebie potrzeba kasy na zrobienie przeszczepu na 1.1 do malucha? CHyba nie jestes do konca swiadomy... Chyba, ze mowisz jedynie o zakupie samego silnika w tej cenie (wtrysk), tudziez silnika od zastavy i przerobieniu czesci tylu samochodu, zeby silnik zmiescic (trzeba wydluzyc malara - patrz Black Panther). A gdzie montaz, rzeczoznawaca, badania techniczne, przerejstrowanie????
  
 
Według mnie tez nie ma sensu wkładać innych silników, nie ma to jak extremalny tuning . Wiecej zachodu jest z montażem innego silnika, cza go rejestrować, przerabiać bude, prowadzić ogrzewanie, chłodzenie (woda), tyle jest zabawy że szok.
I odwracalność tej przerubki (gdyby sie nam znudziła) jest marna. A tak zmiana silniczka i wszystko.
A dobra 800-tka powina złoić 126p 1100 ccm..... Mam nadzieje.
  
 
No nie wiem. Wydaje mi sie ze zadna 800 - nawet ta niezle podlubana nie bedzie w stanie konkurowac z 1.1. Zreszta o jakiej konkurencji mowimy, bo jesli chodzi o przyspieszenie, to zdecydowanie wazniejszym elementem od silnika jest skrzynia biegow - im krotsza tym lepsza. No i dystans na jakim chcesz porownywac obydwa samochody z tymi silnikami. Jesli na dystansie 100 metrow, to owszem - 800 z krotka skrzynia bedzie lepsza od 1.1 nawwet ze skrzynka maluchowska, z enei wspomne o 700...
Natomiast jesli mowimy o standardowych 400 metrach, to nei ma absolutnie zadnych szans - nie ten moment.
  
 
No fakt za 1500zł nie włoże silnika na gotowo ale za 600zł kupie 1100 (ma juz naoku jeden..)a z włożeniem sam sie bede maczył....w warsztacie starego.. a rzeczoznawca fakt nie pomyslałem... zobacze narazie musze sie PILNIE uczyć a silnik to na wiosne zobacze...
  
 
A co to za silnik 1100 za 600zl? Na wtrysk co najmniej dwa razy za malo (chyba, ze jakas totalnie gola padaka...), na zastvke co najmniej dwa razy za duzo...