| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-02-04 12:36:17
Idealna dedukcja
Ile można zapłacić za zdjęcie głowicy? 50zł? 100zł? Zapewne nie jest to kwota ogromna i pomijam fakt że można zrobić to samemu. Różnica w kompresji a w zasadzie jej przyczyna wyjdzie na jaw po zdjęciu głowicy i wtedy jeśli okaże się że to tylko uszczelka to i tak nic nie tracisz, jeśli dochodzi naprawa dołu lub regeneracja głowicy to chyba raczej na Twoim miejscu rozglądałbym się za drugim silnikiem, ew. jakieś mocniejsze serce można by tam włożyć. |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2011-02-04 13:01:53 a może wydech przypchany?? ostatnio kumplowi audica coś sie dławiła, nie jechała... samochód palił na dotyk, jeździł, ale nie miał mocy... sciagneło sie wydech zaraz za kolektorem wydechowym i odrazu inaczej samochód chodził... wiec cały wydech od początku do końca rozbierany, rozcinany i okazało się, że końcowy tłumik się rozleciał w środku i watą przypchała wydech. |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-02-10 11:52:45 Skoro ciśnienia sprężania w cylindrach są w normie, u Ciebie wygląda to naprawdę dobrze (seria między 12-14), to przyczyny braku mocy powinieneś poszukać albo w dolocie, albo w wydechu.
DOLOT: * powietrze - filtr, przepływomierz, czujnik tlenu * paliwo - pompa, filtr, wtryski, ciśnienie na listwie * zapłon - świece, przewody WN, cewka Do tego należałoby sprawdzić działanie wszystkich czujników odpowiedzialnych za prawidłową pracę silnika. U Ciebie powinien być zamontowany układ sterowania silnikiem EEC IV firmy BOSCH (od 1992r ->), poniżej wklejam Ci przykładowy schemat dla tego sterownika.
Gdybyś potrzebował informacji w jaki sposób co pomierzyć wal śmiało, chętnie Ci to wszystko rozpiszę. Jako ciekawostkę napiszę, że miałem podobne problemy z Escortem 1.6 16V, też na biegu jałowym chodził pięknie, ale podczas jazdy miał bardzo ciężko, tak jakby nie chodził na wszystkie garki, wymienione świece i przewody, pomierzone wszystko i wszystko OK. Okazało się że przewód WN na 3 cylinder był.... kiepski. Na wolnych obrotach spoko, ale przy wyższym stopniu sprężania iskra była za słaba żeby zapalić mieszankę, a wcześniej iskry na każdej świecy sprawdzałem, były piękne ciemno niebieskie, ale na wyjętych świecach. Po wkręceniu w komorę spalania już nie było tak pięknie. WYDECH: * tak jak pisałeś wcześniej należałoby sprawdzić drożność całego wydechu, sprawdzić katalizator o ile jest zamontowany i wszystkie tłumiki (nie wiem ile jest w 1.4). Przypchany wydech tak jak Pytlar wcześniej napisał daje właśnie takie efekty. Działaj, nie poddawaj się, WALCZ
Ps. w moim bandziorku spotkałem się z identycznym problemem, też nie chciał jeździć, rozpędzanie się jak w maluchu, ciągle pedał w podłogę a jechać nie chciał. Problemem była pęknięta świeca, która waliła iskrami po silniku, a pęknięcie było na tyle mało widoczne że minęło parę dni zanim je znalazłem, chyba dopiero przy 4 wykręceniu świec. |
kowzan Escort RS Cosworth Warszawa | 2011-02-10 22:59:29 Suchii - co ja się tego schematu naszukałem dla siebie... DZIĘKI! |
Mikatt Escort Driver ![]() Ford Escort Zawiercie | 2011-02-10 23:12:37 podjedź na kompa to może coś wyjdzie
u mnie po pomiarze sondy wyszło że jest zwalona bo napięcie nie takie ale po diagnostyce wyszło że map sensor był uwalony tylko że dużo w tedy palił, u Ciebie może się : -kończyć pompka -linka gazu za luźna -przestawiony rozrząd To ostatnie to może być to, u siebie kiedyś w 1.4 o ząbek przestawiłem pasek i nie miał mocy ![]() |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-02-10 23:32:22
A to Ty masz 1.4 ???
Nie ma za co |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-02-11 14:03:38
najlepiej gdybyś mógł podmienić świece i kable od innego 1.4, bez dodatkowych kosztów mógłbyś wyeliminować lub potwierdzić czy to wina zapłonu czy nie. Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie powinno wynosić między 2.5 a 2.9 bara ale jeszcze to sprawdzę. |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2011-02-12 15:31:19
Przewody WN kup firmy BOSCH lub NGK oba komplety znajdziesz w granicach 80zł. Nawet jeśli to nie ich wina to napewno nie zaszkodzi je wymienić, silnikowi wyjdzie to tylko na zdrowie. A z rozrządem nie koniecznie musisz gdzieś jechać, samemu możesz sprawdzić czy nie przestawił się na zębach, poniżej mała pomoc. Na początku musisz zdemontować osłony rozrządu (o ile są). Tutaj bardzoo ogólny zarys co gdzie jak i z czym.
Odnajdujesz punkt na wałku rozrządu oraz punkt na wale silnika.
Wszystkie znaki powinny się pokrywać, jeśli jest inaczej - rozrząd do przeglądu. |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2011-02-13 01:10:20 Śliska nawierzchnia
... i sprzęgło. |
pb1984 Ford Escort Dębica | 2011-02-13 22:07:27 śliska nawierzchnia? co masz na myśli? |
Andii199 efi mk5 sokółka | 2011-02-13 22:22:39 sprzęgło w oleju |
pb1984 Ford Escort Dębica | 2011-02-14 07:55:43 przy przekręceniu zapłonu pompka daje 2,9 bara
po uruchomieniu silnika i przygazówce rośnie do jakiś 3,3 więc to chyba nie ona jest problemem coś mi boruczy w silniku w określonym przedziale obrotów, to faktycznie może być źle ustawiony rozrząd..... po 50km jazdy wskaźnik temp na desce nigdy nie przekroczył mi połowy, nawet w lecie, może to jakiś czujnik? sam już nie wiem, wyeliminowałem już masę rzeczy a problem nadal jest.... tak patrzę dziś na silnik i widzę że w jednym miejscu są jakby poucinane/pourywane kabelki (patrz foto) od czego one są? może to jest przyczyną? to nie jest zdjęcie mojego silnika (znalazłem fotkę takiego samego silnika i zakreśliłem o co mi chodzi), teraz nie mam dostępu bo jestem w pracy Foto silnika [ wiadomość edytowana przez: pb1984 dnia 2011-02-14 12:51:44 ] |
warzywisko Sympatyk FEFK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2011-02-15 07:16:12 Takie tam kabelki typu:
>wtryski >czujnik płynu na comp >przepustnica >czujnik temp powietrza(lub jakoś tak) |