[MKVII] 10W40 przejście na 15W40

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No niestety staruszek ( 16V/97 ) bierze olej. Czy można bez wymiany oleju dolać do 10W40 mineralny 15W40 i sukcesywnie przejść na mineralny?. Jaki mineralny polecacie?
  
 
Witam,

Moim zdaniem takiego przejścia jak proponujesz robić nie można. Co najwyżej dolewać innej firmy, ale tej samej klasy olej.
Jedynie przy wymianie oleju możesz wlać inny olej.
  
 
wlać możesz ale nic ci to nie da, olej się wymiesza i bedzie za rzadki. zlej cały stary i zalej 15w. może pomoże może nie.
  
 
Ten obecnie nie jest stary więc dolewając cały czas mineralny po jakimś czasie pozostanie tylko ten - taka "automatyczna wymiana" bez zlewania starego. Nie zależy mi na tym, żeby półsyntetyk zagęstniać mineralnym tylko, aby wykorzystać do końca 10W40 skoro i tak bierze olej.
Nie wiem natomiast co się dzieje jak połączymy oba oleje.
  
 
"dzisiejsze" oleje są całkowicie mieszalne i można wymieszać syntetyk z mineralem i poza tym że pogorszą sie własności syntetyka (to chyba logiczne) nie ma innych efektów ubocznych. Tyle teori, jak to się ma do praktyki - nie wiem, nigdy nie próbowalem

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-03-06 10:31:44 ]
  
 
ja mieszałem oleje w vw i nie ma różnicy (jak brał tak brał olej). powiem tak - jak coś się zużywa to się nie reanimuje tylko wymienia na nowe. jedyne czego nie polecam to zmiany z 15w40 na 10w40 bo można załatwić sobie przyspieszony remont silnika
  
 
Cytat:
2011-03-06 10:31:18, Pele19m pisze:
"dzisiejsze" oleje są całkowicie mieszalne i można wymieszać syntetyk z mineralem i poza tym że pogorszą sie własności syntetyka (to chyba logiczne) nie ma innych efektów ubocznych. Tyle teori, jak to się ma do praktyki - nie wiem, nigdy nie próbowalem



Syntetyka z mineralem nie wolno mieszac jezeli na opakowaniu producenta nie ma takiego dopuszczenia, mozna tylko syntetyk z polsyntetykiem lub polsyntetyk z mineralnym.

Cytat:
2011-03-06 10:39:14, jk-cbr pisze:
jedyne czego nie polecam to zmiany z 15w40 na 10w40 bo można załatwić sobie przyspieszony remont silnika



Nie prawda - to mit.

Mozesz dolewac mineralny do polsyntetyka jezeli tak mocno na tym Ci zalezy, jednak mysle ze jest to pozbawione sensu przy cenach olejow 15W-40.
  
 
Cytat:
7. Czy można mieszać oleje syntetyczne z mineralnymi?
Technologicznie nie ma znaczenia fakt, że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny, bo bazy olejowe obu produktów są ze sobą mieszalne. Potwierdzeniem tych wymagań jest test mieszalności i homogeniczności stosowany przez API dla olejów posiadających, co najmniej klasę API SH. Jednak z praktycznego punktu widzenia, raczej nie należy mieszać różnych olejów ze sobą gdyż jeśli np. dolejemy do oleju syntetycznego olej mineralny to rzecz jasna parametry tego pierwszego ulegną obniżeniu.



Tak jak pisałem - nie mieszałem nigdy olejów, bo w/g mnie nie ma to sensu więc nie wiem.
  
 
Cytat:
2011-03-06 10:59:30, luckyboy pisze:
Nie prawda - to mit. Mozesz dolewac mineralny do polsyntetyka jezeli tak mocno na tym Ci zalezy, jednak mysle ze jest to pozbawione sensu przy cenach olejow 15W-40.


Jeżeli się nie mylę to różnica cenowa na opakowaniu 5l pomiędzy półsyntetykiem a mineralnym wynosi ok 30 zł. Zakładając, że parę takich baniek pójdzie oszczędność jest. Nie zamierzam już naprawiać silnika więc na minerale dojeżdżę essa do końca. Na allegro 58 zł. - 4,6 litra lotos 15W40 na miejscu u mnie, natomiast za tę samą ilość półsyntetyku ok. 90zł. Ponadto przy mineralnym chyba trochę mniej bedzie brał ( gęstszy ?)
  
 
jeżeli nie zależy ci na silniku to lej najtańszy mineral z lidla czy skądkolwiek. jeżeli chla tyle że wymiana oleju się nie kalkuluje to dolewaj.
  
 
idz do sklepu motoryzacyjnego i popros o olej gm 10w40 bania 5 litrow kosztuje ok 65-70 zl a wiec taniej niz ten lotos z allegro bopamietaj ze placisz tez za wysylke wiec ten olej z allegro co najmiej 7 dych kosztuje.
  
 
gm 10w40 w beczkach na litry kupisz za 11 zł
  
 
Cytat:
2011-03-06 10:39:14, jk-cbr pisze:
ja mieszałem oleje w vw i nie ma różnicy (jak brał tak brał olej). powiem tak - jak coś się zużywa to się nie reanimuje tylko wymienia na nowe. jedyne czego nie polecam to zmiany z 15w40 na 10w40 bo można załatwić sobie przyspieszony remont silnika



jakos u siebie w dieslu wymienilem przy ponad 316 tys i wsio gra wiec to jakies zabobony..
  
 
Cytat:
2011-03-06 07:34:07, sambor2 pisze:
No niestety staruszek ( 16V/97 ) bierze olej. Czy można bez wymiany oleju dolać do 10W40 mineralny 15W40 i sukcesywnie przejść na mineralny?. Jaki mineralny polecacie?


Bierze olej... sprecyzujesz może co masz na myśli?
Czy to oznacza że przez pierścienie dostaje się do komory spalania i ulatuje do atmosfery? Czy może jest cały zasmarkany olejem od góry i od dołu?
Dolewanie oleju, jak i jego "zamiana" na bardziej lepki i gęsty pociągnie Ciebie o wiele bardziej po kieszeni niż uszczelnienie silnika.
I dziwie się że jeszcze nikt nie napisał, (o ile trafnie zgaduje że sercem auta jest Zetec), że u góry siedzi hydraulika, to właśnie dlatego producent wymaga stosowania oleju 5W30, który już w pierwszych momentach od uruchomienia silnika musi dostać się do góry.
  
 
Cytat:
2011-03-06 17:48:56, Suchii pisze:
Bierze olej... sprecyzujesz może co masz na myśli? Czy to oznacza że przez pierścienie dostaje się do komory spalania i ulatuje do atmosfery? Czy może jest cały zasmarkany olejem od góry i od dołu? Dolewanie oleju, jak i jego "zamiana" na bardziej lepki i gęsty pociągnie Ciebie o wiele bardziej po kieszeni niż uszczelnienie silnika. I dziwie się że jeszcze nikt nie napisał, (o ile trafnie zgaduje że sercem auta jest Zetec), że u góry siedzi hydraulika, to właśnie dlatego producent wymaga stosowania oleju 5W30, który już w pierwszych momentach od uruchomienia silnika musi dostać się do góry.


Oczywiście zetec. Bierze - 1l na 100km. Silnik jest suchy jak pieprz. Przygotowany byłem do wymiany uszczelniaczy popychaczy, przedtem mechanik zmierzył ciśnienie: 13,13,13 i 8,5 na jednym garku i odstąpiłem od wymiany, chociaż niedawno było po 13-ście na każdym. Czy dobrze rozumie?- mineralny nie dostanie się na górę dopóki się nie rozgrzeje? ( rozrzedzi ) a zatem nawet stosowany obecnie 10W40 to też półśrodek?
  
 
Cytat:
2011-03-06 18:09:37, sambor2 pisze:
Oczywiście zetec. Bierze - 1l na 100km. Silnik jest suchy jak pieprz. Przygotowany byłem do wymiany uszczelniaczy popychaczy, przedtem mechanik zmierzył ciśnienie: 13,13,13 i 8,5 na jednym garku i odstąpiłem od wymiany, chociaż niedawno było po 13-ście na każdym. Czy dobrze rozumie?- mineralny nie dostanie się na górę dopóki się nie rozgrzeje? ( rozrzedzi ) a zatem nawet stosowany obecnie 10W40 to też półśrodek?


Z tego co pamiętam to Ford zaleca (a nie wymaga, jak napisałem niżej) stosować 5W30 syntetyk.
W opcji można zalewać 5W40 oraz 10W40, ale...
Napisałeś że bierze 1l oleju na 100km i teraz sam weź się zastanów, bo zakładając że kręcąc się tylko wkoło komina zrobisz 500-1000km miesięcznie, czyli dolejesz od 5 do 10l oleju wydając na niego między 50 a 100zł (zakładam że będziesz lał najtańszy olej) miesięcznie. Auto będzie wysysać z Ciebie gotówkę, a zakładając że kpl. pierścieni na 1 tłok kosztuje około 50zł co przy wymianie na wszystkich tłokach daje 200zł plus uszczelka pod głowicę za 50zł i duperelki za kolejne 50zł. Razem 300zł w częściach, a gdybyś mieszkał bliżej to sam bym Ci to wymienił

Oczywiście możesz dolewać i jeździć, ale to raczej przy założeniu że się szybko pozbędziesz problemu i zakupisz następnego escorta Jeśli chcesz obecnym pojeździć przez przynajmniej pół roku to...
  
 
Cytat:
2011-03-06 19:06:03, Suchii pisze:
zakładając że kpl. pierścieni na 1 tłok kosztuje około 50zł co przy wymianie na wszystkich tłokach daje 200zł plus uszczelka pod głowicę za 50zł i duperelki za kolejne 50zł. Razem 300zł w częściach,.......... Jeśli chcesz obecnym pojeździć przez przynajmniej pół roku to...


Suchii - no faktycznie warte zastanowienia. Jeżeli chodzi o koszty to jeszcze trzeba doliczyć uszczelniacze popychaczy. Rozważałem tę opcję wcześniej tj. wymiana samych pierścieni - poniżej 600 zł. nie znalazłem propozycji. Poza tym stała gadka mechaników - ...''jak się rozbierze, zobaczymy co jeszcze wyjdzie ... proszę przygotować ok. 1000 zł..". No cóż ale Twoje przeliczenia dają do myślenia. Dzięki.
  
 
olej mineralny we współczesnych autach o nieporozumienie! Nigdy nie rób tego błędu zwłaszcza w zetec'u, gdzie wymagany jest 5w30 z uwagi na hydrauliczne popychacze! Wiem że nie każdy leje syntetyk, ja też nie bo drogo, ale powinien takowy być. Pozdro