Turbo od escorta do focusa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
mam pytanko (bo narodziła się w mojej głowie taka myśl dziwna)
jak to jest z tą wersją escorta co miała turbinę, bodajże 1,6 Turbo były takie.

czy tą turbinę od nich można wykorzystać/zaadaptować do innego silnika (mam 2,0 8v).

jak to kosztowo wygląda taka turbina?

bo rozumiem że intercooler można użyć inny, w fiatach bravo/brava dieslach są takie fajne małe intercoolery
  
 
turbina to jest kropla w morzu wydatków... weź to spasuj, silnik przygotuj pod uturbienie, cały osprzęt upchaj, wszystko odpowiednio podłączyć (smarowanie turbiny, chłodzenie turbiny), no i najlepsze to wystroić wszystko, co samemu nie zrobisz, a u kogoś tanio nie bedzie.
temat i tak skończy się na niczym.
  
 
Eee tam... To Ford i to Ford .. bedzie pasowało
Ostatnio dowiedziałem sie ze zagazowane auto trzeba w zimie na benzynie gasic a to tylko po to, zeby rano rozrusznik sie nie zatarł. Pytam jak to zatarł ? W odpowiedzi usłyszałem bo musi być w benzynie zamoczony... inaczej chodzi na sucho i jest mu ciężko kręcić..
Ludzie to mają pomysły..
Pozdrawiam
  
 
a co za roznica czy turbina jest z Forda czy z Opla?
przeciez ani Ford ani Opel nie produkuje turbin.

a jesli chcesz dolozyc turbine do auta ktore jej nie mialo to wiadomo ze nic nie bedzie pasowac.


[ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2011-03-10 22:58:21 ]
  
 
Lepiej kup coś z grupy VW z silnikiem 1.8T założysz chip i będzie to nieźle latać .
  
 
jeżeli to do tej foki usa to primo: zajrzyj na fora USA, secundo - obczaj XR4Ti
  
 
U mnie w mieście jest Fiat CC 1.2 z turbiną od Audi A4...
Gość robił wszystko sam (nie wiem jak ze strojeniem tego wszystkiego)...
Kiedyś z nim rozmawiałem to mówił, że kupno silnika i doprowadzenie go do ładu, żeby nadawał sie pod turbo to ok 5000zł, a dalej mówił przestał liczyć...

Teraz te CC na chamowni wypluło ok 180KM...
W tego co mi wiadomo to na dzień dzisiajszy ma zmiejszone do 160KM bo tym sie jeździć nie da...

Także kolego jak masz tak pewnie z 7000zł to do dzieła...
  
 
ja wymyslilem trochę inny plan (po kosztach) a mianowicie zakup takiego escorta turbo rozbitego, przeszczep od niego turbiny, czyli zaaadaptowanie do kolektora wydechowego, zamontowanie calego dolotu z intercoolerem no i doprowadzić olej do turbiny i odpalić to na oryginalnym ECU, ciekawi mnie czy wogole by obsłużył i do ilu, nie licze na jakąś potężną moc (300-400KM) tylko na 170-200KM tak żeby się ładnie zbierał (teraz ma 110KM).

przeróbka kolektora wydechowego pod turbo to przecież nie jest wielki problem, zawsze można zrobić spawany
  
 
Powiem tyle, nie jest łatwo znaleźć RS Turbo i wcale to nie będzie tanie. Dodatkowo pewnie i tak wszystko do regeneracji...
  
 
nie wiem czy jest sens do 2.0 pchać graty od 1.6 to po pierwsze. po 2gie RST jest mało i nie tak prosto trafić na komplet gratów. jeżeli chcesz to zrobić względnie tanio to przepatrz czy w usa nie robili czegoś z tym silnikiem. lepiej bazować na gotowym projekcie niż samemu dochodzić do wszystkiego. (wiedze zdobędziesz większą, ale wiedza kosztuje) Jak sie nazywa ten twój silnik??
  
 
Cytat:
2011-03-11 11:47:28, Kamil_K pisze:
ja wymyslilem trochę inny plan (po kosztach) a mianowicie zakup takiego escorta turbo rozbitego, przeszczep od niego turbiny, czyli zaaadaptowanie do kolektora wydechowego, zamontowanie calego dolotu z intercoolerem no i doprowadzić olej do turbiny i odpalić to na oryginalnym ECU, ciekawi mnie czy wogole by obsłużył i do ilu, nie licze na jakąś potężną moc (300-400KM) tylko na 170-200KM tak żeby się ładnie zbierał (teraz ma 110KM). przeróbka kolektora wydechowego pod turbo to przecież nie jest wielki problem, zawsze można zrobić spawany


Nie zrozum mnie źle, ale w moim odczuciu porywasz się z motyką na księżyc, śledziłem twoje dotychczasowe potyczki z focusem, widziałem też rychłą decyzję o sprzedaży, radzę ci przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji o zabawie z turbo, odczekać, by ta decyzja zdążyła okrzepnąć. Zapał i pomysł to jedno, zaś realizacja, drożenie i konsekwencja to drugie, i na ogół nie idą one w parze. Pomysłów tego typu było wiele i zaledwie kilka z nich zostało zrealizowanych.

Odpowiedz sobie na proste pytanie, do czego ci turbo w tym Focusie, jaki wariant mocy chcesz osiągnąć i czy nie prostszy będzie w tym przypadku swap, i najważniejsze, jak długo zamierzasz trzymać to auto. Bo jeżeli chcesz go niedługo sprzedać lub nie jesteś pewien planów, to może sie okazać że nie ukończysz operacji, a jedynie władujesz w to ileś niepotrzebnie straconego czasu i pieniędzy.
  
 
Cytat:
2011-03-11 11:47:28, Kamil_K pisze:
ja wymyslilem trochę inny plan (po kosztach) a mianowicie zakup takiego escorta turbo rozbitego, przeszczep od niego turbiny, czyli zaaadaptowanie do kolektora wydechowego, zamontowanie calego dolotu z intercoolerem no i doprowadzić olej do turbiny i odpalić to na oryginalnym ECU, ciekawi mnie czy wogole by obsłużył i do ilu, nie licze na jakąś potężną moc (300-400KM) tylko na 170-200KM tak żeby się ładnie zbierał (teraz ma 110KM). przeróbka kolektora wydechowego pod turbo to przecież nie jest wielki problem, zawsze można zrobić spawany



Samo zaadoptowanie tego do tego motoru z foki to nie problem , bo z tego co mi się wydaje to ten silnik z focusa jest protoplastą starego CVH . Co do odpalenia tego na ori ECU to już Ci mówię , że to nie ogarnie i nie ma co liczyć na jaki kolwiek przyrost mocy bez pomocnego oprogramowania i odpowiedniego sterowania. Nie ma co gdybać ... Bez dobrego zaplecza finansowego , dobrze się tego nie zrobi ... Nie mówiąc już o szczęścu , żeby znaleźć żywe RST co graniczy z cudem .

[ wiadomość edytowana przez: Damiano-Gdynia dnia 2011-03-11 12:51:46 ]
  
 
Cytat:
2011-03-11 11:59:58, Venom_4x4 pisze:
Jak sie nazywa ten twój silnik??



2.0L Split Port, czyli 2,0 SPI

Cytat:
2011-03-11 12:48:03, Remarq pisze:
Nie zrozum mnie źle, ale w moim odczuciu porywasz się z motyką na księżyc, śledziłem twoje dotychczasowe potyczki z focusem, widziałem też rychłą decyzję o sprzedaży, radzę ci przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji o zabawie z turbo, odczekać, by ta decyzja zdążyła okrzepnąć. Zapał i pomysł to jedno, zaś realizacja, drożenie i konsekwencja to drugie, i na ogół nie idą one w parze. Pomysłów tego typu było wiele i zaledwie kilka z nich zostało zrealizowanych.

Odpowiedz sobie na proste pytanie, do czego ci turbo w tym Focusie, jaki wariant mocy chcesz osiągnąć i czy nie prostszy będzie w tym przypadku swap, i najważniejsze, jak długo zamierzasz trzymać to auto. Bo jeżeli chcesz go niedługo sprzedać lub nie jesteś pewien planów, to może sie okazać że nie ukończysz operacji, a jedynie władujesz w to ileś niepotrzebnie straconego czasu i pieniędzy.




uświadomiłęm sobię że nie łątwo jest sprzedać auto w automacie, a za 10tys go nie puszczę, bo wiem że teraz jest w takim stanie że spokojnie min 3lata pojeździ beż żadnego wkładu (nie licze eksploatacji: oleje, opony itp).

ropa zdrożała więc odpuściłem sobie diesla, a sprzedać auto z LPG po to tylko żeby kupić drugie i zagazować lub już zagazowane i znowu kilka miesięcy toczyć walkę żeby ten gaz 'jako tako' chodził to mi się nie widzi,
swapa nie będe robił bo to wiązkę trzeba rwać całą, ewentualnie wypatruje może trafię rozbitego focusa wersję usa 2,3L, one mają rozrząd na łańcuchu i około 150KM.

chce podjąć wyzwanie z sedanem, bo każdy robi hatchbecki, a ja nie jestem 'każdy'
  
 
To chcesz zrobić silnik z turbo do automatycznej skrzyni ? Zero frajdy moim zdaniem.
  
 
Cytat:
2011-03-11 12:55:27, Kamil_K pisze:
ropa zdrożała więc odpuściłem sobie diesla, a sprzedać auto z LPG po to tylko żeby kupić drugie i zagazować lub już zagazowane i znowu kilka miesięcy toczyć walkę żeby ten gaz 'jako tako' chodził to mi się nie widzi, swapa nie będe robił bo to wiązkę trzeba rwać całą, ewentualnie wypatruje może trafię rozbitego focusa wersję usa 2,3L, one mają rozrząd na łańcuchu i około 150KM. chce podjąć wyzwanie z sedanem, bo każdy robi hatchbecki, a ja nie jestem 'każdy'



Przeczytaj co sam piszesz - nie chcesz walczyc z lpg w czyms innym, czy tam ciac wiazki do swapa to na co liczysz? Że wsadzisz to turbo i już? I z niczym nie trzeba będzie kombinowac? I że auto od razu się nada do codizennej jazdy? Popatrz ile czasy trwają podobne projekty na forum tym czy innym i wtedy się zastanów. A najlepiej od razu odpuśc.

PS A lpg jeśli byś to zrobił to i tak byś od nowa ustawiał.

[ wiadomość edytowana przez: PawBur dnia 2011-03-11 13:38:37 ]
  
 
Ale jak podczepisz turbo do zdrowego nawet silnika to zaraz i tak wypalisz w nim tłoki, pogniesz korby, itp trzeba odprężyć silnik - jak to chcesz zrobić?? 2 uszczelki dasz?? jak podniesiesz głowice to już minimalnie przestawi się rozrząd na wcześniejszy - niby minimalnie, ale różnica dla silnika bedzie odczuwalna - już trzeba regulowane koło rozrządu dać... pełno pierdół wyjdzie w miedzyczasie, z których zrobi sie mały majątek...
zresztą i tak skończy się na gdybaniu :]
  
 
Były już podobne projekty. Bez minimum 10kpln w kieszeni na poczatek nie ma sensu się brać za robotę. Pomysł jest niezły, ale mocno kosztowny. Jeśli chcesz pojeździć nim 3 lata, to wg mnie nie ma sensu pchać tam siana. Nie wspomnę o hamownikach, zawiasie, no i reanimacja gratów od RST...
Można też wpakować tam V6 od mondziaka...silnik bardziej dostępny i nieco młodszy...
  
 
Cytat:
2011-03-11 18:50:48, surec pisze:
Można też wpakować tam V6 od mondziaka...silnik bardziej dostępny i nieco młodszy...



właśnie tak teraz myślę że może łatwiej i taniej będzie wszczepić mocniejszy silnik (ciągle chodzi mi po głowie ten 2,3).

a za wyjaśnienie sprawy z turbo wszystkim dziękuje, po prostu nie zdawałem sobie sprawy że to aż tyle 'dłubania' i strojenia.
  
 
Cytat:
2011-03-11 19:34:37, Kamil_K pisze:
a za wyjaśnienie sprawy z turbo wszystkim dziękuje, po prostu nie zdawałem sobie sprawy że to aż tyle 'dłubania' i strojenia.


Bo nie czytałeś wątka Rasty albo Adama z forum Focusa...ile to jest roboty i sianka

FOCUS TURBO




-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2011-03-29 17:23:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2011-03-29 17:24:11 ]
  
 
Cytat:
ja wymyslilem trochę inny plan (po kosztach) a mianowicie zakup takiego escorta turbo rozbitego, przeszczep od niego turbiny, czyli zaaadaptowanie do kolektora wydechowego, zamontowanie calego dolotu z intercoolerem no i doprowadzić olej do turbiny i odpalić to na oryginalnym ECU, ciekawi mnie czy wogole by obsłużył i do ilu, nie licze na jakąś potężną moc (300-400KM) tylko na 170-200KM tak żeby się ładnie zbierał (teraz ma 110KM).

przeróbka kolektora wydechowego pod turbo to przecież nie jest wielki problem, zawsze można zrobić spawany



wlasnie chyba proywasz sie z motyka na slonce bo na ksiezyc to za blisko

po 1 seryjne Ecu nie ogarnie poniewaz musisz miec chociaz wstepne mapy na nadcisnienie nie mowiac juz o strojeniu i zbadaniu EGT i AFR wiec Smt6 wita by na cos mapy wrzucic

(sam wskaznik egt 300zl NAJTANSZY)

turbina to jest najmiejszy problem bo to nie zalezy od tego czy focus czy golf tylko jej flansza montazowa oraz wydajnosc by nie miec za duzego laga czy jak ktos woli turbo dziury

polecam turbine od volo s60,v40 td04hl 12 - 16T
musisz pospawac do tego downpipe, wesgate'a nie musisz montowac bo te sprezarki akurat maja wbudowany

dochodzi ci koszt podstawki pod olej, wezy na smarowanie sprezarki i zegar BOST przydatne temp, cisnienie oleju

dodatko musisz jakis zawor bov wstawic co by ci dolotu nie rozerwalo ja mam Bosh'a seryjny z Rovera

IC dopasowujesz jakie tylko chcesz jak i orurowanie tylko twoja w tym wizja jak to ma wygladac

proponuje od Volvo Daily II duzy i wydajny zamontowalem u siebie i nie narzekam

to ze turbo ci rozwali korby BZDURA wszystko zalezy od tego ile mu dmuchniesz jakie cisnienie chcesz otrzymac do 0,5 bara (soft) mozesz dmuchnac jak zdrowy motor wiecej bez zakucia i odprezenia sie nie obejdzie

wazne jest to dobrze wystroic i podlac bo jak mieszanke bedziesz mial za uboga to wiesz czym to grozi nawet stopieniem denka tloka

mnie montaz Kompresora z remontem silnika + tloki odprezajace wyniosl 5500zl robota cala samemu w garazu

tylko kumpel z klubu mi to stroi bo to dla mnie czarna magia

dlatego ja osobiscie polecam kompresor liniowe doladowanie mniejszy strzal na korby, brak zewnetrznego smarowania, obecnie dmucham 0.45 ale zmieniam teraz na 0,6 0,7 ale wiadomo na tym jego wydajnosc sie konczy i mam tylko zmienione tloki na nizsze oraz dane sruby ARP na glowice i korby

[ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2011-03-29 17:52:25 ]