Przyspieszenie zap³onu

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam. Pytanie laika 100% czy przesuniêcie aparatu zap³onowego na + ( podzia³ka na bloku silnika) przyspiesza zap³on. Je¿eli tak to o ile jedna kreseczka go (zap³on) przyspiesza? Czy trzeba siê pobawiæ tymi znczkami na kole pasowym i silniku?
  
 
W³a¶ciwie to powiniene¶ to ustawiæ wszystko razem przestawiaj±c aprat zalonowy , przspieszaj±c tym wyprzedzenie zap³onu (ja mi³aem nawet 10 stopni na plus w samarze- normalnie fabruyka zaleca 5-6 stopni)ale do w³a¶ciwej regulacji potrzeban jest jeszcze lampa stroboskopowa i zgranie tego wszystkiego razem ze znakami na pokrywie rozrz±du.
  
 
Pawe³ dobrze mówi. Wczoraj tak mia³em ustawiany zap³on -stroboskop i te sprawy.
  
 
Czyli tak + to zap³on szybszy - pó¼niejszy? Czy dobrze podpowiada mi logika.
  
 
Jesli zas nie posiadasz lampy procedura jest nastepujaca:
1)Ustawiasz zaplon na pierwszy cylinder (mozesz wrzucic bieg i pchac auto lub krecic kolem pasowym) - patrzac na palec rozdzielacza po zdjeciu kopulki oraz znaki na kole pasowym i bloku
2) Podlaczasz zarowke do przerywacza i masy.
3) Poluzowujesz aparat
4) Po wlaczeniu zaplonu krecisz aparatem, aby uchwycic moment zapalania sie.
5) Kontrujesz lekko aparat i zapalsz silnik.
Teraz nalezy wykonac lekka korekte (+- jedna kreska) sluchajac pracy silnika przy dodawaniu gazu (zawory nie powinny dzwonic, a silnik ma plynnie wchodzic na obroty).
Jasiu
  
 
Racja -przy ustawianiu wyprzedzenia zap³onu trzeba siê kierowaæ s³uchem Daje siê wyra¼nie s³yszeæ zmniaqny w przacy silnika(równomierna, szybsza praca jes³i zmierzasz w dobrym kirunku
Pawe³
  
 
Leszek gdzie ustawia³e¶ zap³on i jaki jest koszt takiej operacji.?
  
 
Koledzy, ustawienie zaplonu kosztuje jakies 10-15 zl. Jesli tego nie robiliscie wczesniej pare razy pod okiem doswiadczonego mechanika, to lepiej zaplacic. Przy okazji radze wyregulowac gaznik. Te pieniadze naprawde szybko sie zwroca!
Jasiu
  
 
Rany boskie,panowie jak ja wam zazdroszcze tych cen.W Szczecinie ustawienie zap³onu kosztuje 40z³.
P.S Ostatnio by³em na regulacji ga¼nika(analiza spalin)gosciu pokrecil srubka i za¿yczyl sobie 30z³.Co prawda gosciu jest najlepszy w Szczecinie,ale te jego ceny zaczynaja mnie dobijac,tym razem powiedzia³em co mysle o jego cenach i porowna³em z innymi miastami(czyli z cenami ktore wy podajecie)gosciu nie chcia³ uwierzyæ))))
P0zdro
Jarek
 
 
Jarek,za 25- 30 z³ to ja mam regulacjê zaworów,zap³onu i ga¼nika u go¶cia co w Ladach i fso siedzi ju¿ ze 20 lat
Jak cos to zapraszam do Bia³egostoku,co¶ wykombinujemy.Ale na wiêksz± naprawê naprawdê warto.
Pzdr Grzesiek
  
 
To nawet w Krakowie jest taniej ni¿ w Szczecinie - p. W³adek z Bibic za regulacjê ga¿nika i zap³onu bierze 30z³ a za zawory 40z³.
A je¶li chcesz porz±dnie wyregulowaæ ga¿nik to poszukaj jednak go¶cia który siedzi w £adach - ga¿niczek £adzianki ma swoj± specyfikê i mechanik który go nie zna mo¿e mieæ problem, nawet je¶li lata d³ubie przy kantach i Poldkach.
Andrzej
  
 
Racja - mia³em Poloneza je¼dzi³em do, tak mi siê wydawa³o dobrego mechanika, bo nie by³o problemów . No wieæ jak kupi³em smarê pierwszy przegl±d i regulacja robi³em u niego.No i tak wszystko poustawia³ ,¿e autem nie da³o siê je¼dziæ...Dopiero W³adek siê z tym swszystkim dogada³.
  
 
Wiesz co ja juz nie pamietam ile za to dalem ale tak kolo 50 zl musisz liczyc. A robi³em to w Rumii na Tatrzañskiej.
  
 
ja ustawialem lampka na fabryczne zalecenia a pozniej "dostroilem" podczas prob drogowych
  
 
mechanikom nie ufam i dalbym im nawet kol zakladac
  
 
Witam...
ja jednak obstajê przy ustawianiu zap³onu przy pomocu lampy stroboskopowej..., nie dajê ostatnio rady ustawic zap³onu samemu, dlaczego?... to akurat wyjasni³ mi kiedys dobry mechanik od £ady,
ustawia siê zap³on dynamicznie , a nie statycznie... na aparacie zap³onowym sa sprê¿ynki, które siê zuzywaja i wyciagaja.. plus jeszcze wyciagniety nieco pasek/³añcuch i statyczna tegulacja niewiele jest warta..., tylko pracujacy silnik daje gwarancje poprawnego ustawienia...a potem to juz inna sprawa, zanaczam sobie tak ustawiony zap³on, za pomoca w³asnych znaków, , no i moge przeprowadzic drobne korekty, ale wiem gdzie wrócic jak cos jest nie tak..., zawsze po fachowym ustawieniu spada³o zuzycie paliwa, i silnik ³adniej pracuje
  
 
Cytat:
2003-09-19 02:26:54, sheriffnt pisze:
...ustawia siê zap³on dynamicznie , a nie statycznie... na aparacie zap³onowym sa sprê¿ynki, które siê zuzywaja i wyciagaja.. plus jeszcze wyciagniety nieco pasek/³añcuch i statyczna tegulacja niewiele jest warta...,


Calkowicie sie z toba zgadzam. Ja jestem posiadaczem lampy i to z jej pomoca sobie zaplon ustawiam. Jesli ktos jej nie ma musi sobie radzic inaczej! Dlatego pisalem o koniecznosci korekty na sluch. Metoda z zarowka jest tez bardzo dobra do wstepnego ustawienia aparatu po jego wyjeciu.
Jasiu
  
 
Wlasnie, przytocze tutaj slowa pewnego mechanika "jak lancuch jest rozciagniety jak kondom to i z zaplonem sa komedie". :]
  
 
Witam!
Przyspieszylem wczoraj zap³on o jakie¶ 2 stopnie. Na gazie idzie rzeczywi¶cie lepiej i na trasie 400 km spali³ rzeczywi¶cie troche mniej. Ale za to na benzynie po wci¶niêciu gazu dusi siê i nie da siê jechaæ. Czy robiê co¶ nie tak?

A przy okazji: krêc±c aparatem w stronê plusa zap³on siê opó¼nia a przyspiesza krêc±c w stronê minusa (zupe³nie inaczej ni¿ to podaje m±dra ksi±¿ka)
  
 
Witam...
Kamil .. patrzac na aprat z góry widzisz oznaczenie cyframi poszczególnych wyprowadzen kabli zap³onowych, kolejnosæ ich uk³ada siê jak 1-3-4-2 i tak jest kolejno¶c zap³onu poszczególnych cylindrów, patrzac z góry aparat zap³onowy obraca siê w prawo, zgodnie z kierynkiem wskazówek zegara, by przyspieszyæ zap³on, krecimy wiêc kopu³k± w lewo,