[MKVII]Filtr kabinowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam takie pytanie. Przypomnialem sobie, że w samochodach jest coś takiego jak filtr kabinowy i pytanie brzmi czy w kazdym Escorcie MKVII był montowany ? Poszukałem na necie i znalazłem zdjęcie że ktoś ma pod wycieraczką, ale u siebie albo nie widziałem, bo się ściemniało albo jest taka opcja że nie mam ? Wrzucam zdjęcie silnika, zrobione kiedyś tam może tam coś ujrzy któryś forumowicz. Na moje oko to ja tam nic nie widzę, sorry ze takie zdjęcie ale innego nie miałem.




[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-03-23 20:42:27 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
w esku fabrycznie nie ma. do niektorych mk7 z klima da sie wcisnac samodzielnie, do pozostalych z klima trzba zarzucic nagrzewnice z miejscem na filtr (np scorpio)

ale generalnie, jak nikt nie grzebal, a to raczej watpliwe, to nie masz filtra
  
 
na środku na podszybiu wciskany jest filtr przeciwpyłkowy w escortach. Zaraz za dużym napisem EFI na kolektorze dolotowym, za przegrodą, pod szybą tam jest plastik osłaniający dmuchawe i gdzieś tam czasem można znaleść filtry poszukiwane
  
 
witam, właśnie dzisiaj założyłem filtr kabinowy do swojego eska, ale ni cholerę nie mogłem zrobić tego tak jak pokazują zdjęcia na forum, czyli wszystkie trzy części jednakowo kupiłem taki filtr:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2642392011

załżyłem go w ten sposób że boczne części wsadziłem poziomo a środkową pionowo, jak na moje inaczej się nie da. Czy ma ktoś doświadczenie z tym filtrem i może mi powiedzieć czy dobrze to zrobiłem ??

W pojemniku na filtr po bokach są wnęki i pionowo tam za cholerę nie idzie go wcisnąć bo jest za wysoki - wszystkie trzy części mają jednakową wysokość i szerokość.

Z góry dziękuję za podpowiedzi




[ wiadomość edytowana przez: mar22 dnia 2012-10-01 21:10:16 ]
  
 
http://fordscorpio.co.uk/cabinfilters.htm moze to Ci pomoze w escorcie powinno byc tak samo
  
 
Ja mam Escorta kombi z 97r. w niemal najbogatszej możliwej wersji z tego rocznika, z klimą i ze wszystkim i filtra nie było. Była za to plastikowa skrzynka z wieczkiem pod mechanizmem wycieraczek, zapinanym na 4 metalowe spinki (38 na schemacie poniżej). Kupiłem 3 częściowy filtr do Scorpio, który pasował jakby był tam montowany fabrycznie. W ASO Forda koleś mówił mi, że Escort nie ma filtra kabinowego, ale według mnie warto sobie go wrzucić, bo nie trzeba tak często sprzątać wnętrza i szyby mniej parują.

  
 
no wlasnie mam takie same filtry jak z tego linka ale za diabla nie idzie ich tam tak wsadzic kurde zalamka normalnie, w tym filtrze po bokach jest wnęka i pionowo te filtry za cholerę nie chcą wejść bo są za wysokie, muszę robić chyba coś źle ja też mam eska z 97r. w prawie (jeśli nie) najbogatrzej wersji i skrzynkę także miałem pustą kurde to jeszcze raz mam to wyciągnąć ??? tylko że wycieraczek nie mogę zdjąć bo ściągacza nie mam, bez ich zdjęcia to strasznie karkołomne zadanie włożenie tam tych filterków
  
 
Nie wiem ile masz wzrostu i jak tam sobie sięgasz, ale wycieraczek zdejmować nie trzeba.
  
 
Potwierdzam. Wystarczy odkrecic sruby od podszybia zeby sie ruszalo i troche to podniesc. Wycieraczek nie trzeba ruszac. Sciagnac uszczelke co jest miedzy silnikiem a podszybiem i filterek elegancko wejdzie. Sam u siebie zakladalem i byl identyczny takze jest to do zrobienia.
  
 
ja kiedys kupilem klime od escorta 1997 sprowadzonego, to mial wsadzony filtr 3 czesciowy z metalowymi obwódkami + dluba blacha od gory. Kiedys jak ten caly filtr znajde,to cykne fotki.
  
 
ja wymieniam zdejmując tylko ta osłonę plastikową na górze z zatrzaskami.

te filtry pasują idealnie i wszystkie w pionie.
niestety wkładanie ich nie jest łatwe, zwłaszcza jak sie nie wie jak maja być wsadzone. One muszą leżeć w swoich "gniazdach". Najpierw zakładamy boki, a na końcu środek.
  
 
w kończu zebrałem się w sobie i zrobiłem drugie podejście do tego filtra i faktycznie jest tak jak piszecie, poprzednio nie ściągałem uszczelki i dlatego odkręcałem ten plastik, ale nie trzeba go odkręcać, po zdjęciu uszczelki dojście jest super, nawet ręki nie pokaleczyłem, wcale nie trzeba odkręcać tego plstiku na podszybiu rzeczywiście udało mi się powkładać te trzy części jak na zdjęciach z linku pasują idelalnie, martwi mnie tylko fakt iż trzeba go wymieniać co 10 000 km masakrycznie szybko, no ale cóż zrobić, jak mus to mus DZIĘKI ZA POMOC

pozdrawiam, marcin