[RS 2000] Ubywający płyn do chłodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co może być przyczyną ubywającego płynu do chłodnicy. Chłodnica i pompa wody nowa, zero wycieków, uszczelka pod głowicą dobra.
  
 
tez tak czasem mialem. z regoly jak go pozadnie przerastalem. potem pare dni normalnej jazdy i wszystko wracalo do normy. bez dolewek.
  
 
Cytat:
2011-04-02 11:54:07, KRYGIER pisze:
Co może być przyczyną ubywającego płynu do chłodnicy. Chłodnica i pompa wody nowa, zero wycieków, uszczelka pod głowicą dobra.



Skąd wiesz że uszczelka pod głowicą dobra? Może płyn ucieka do cylindra? Przychodzi jeszcze do głowy nagrzewnica. Jak płyn znika to musi być gdzieś wyciek. Setki razy było to już poruszane na forum, trzeba poszukać
  
 
nie przybywa ci czasem oleju... maslo pod korkiem??
  
 
a nagrzewnica ? , niże jakieś przewód puścił ? może obudowa termostatu puszcza ?
  
 
Rs ma to do siebie że jest gorącym silnikie, zima poszła więc kolega dał mu pare razy w palnik. Ciśnienie wypchało uszczelkami na przewodach płyn.
Dużo ubywa?
Popatrz na ten kruciec pod kolektorem wylotowym, tamtędy najczęściej wycieka i od razu paruje bo silnik gorąc.,metalowa rurka wchdząca w blok silnika obok zbiorniczka płynu wspomagania.
  
 
ja moge zasugerowac jedno. jak wymieniales chlodnice to pod czujnik ciepla dales nowa uszczelke? jak nie to tam sie przyjzyj dokladnie jezeli ubywa to i wyparowuje Ci wlasnie
  
 
Chłodnica nowa ale tylko to było wymieniane bez żadnych uszczelek itp pompa wody tez nowa bo się z niej lało, z nagrzewnicy raczej nie ...daje bardzo dobrze a co do masła pod korkiem to czysciutko pozatym płyn w zbiorniku tez czysty bez żadnych oleistych plam. najgorzej ze nie ma wycieków i ciężko zlokalizować cokolwiek. Hmm auto łapie szybko temperaturę ale tylko w jeździe miejskiej. Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.
  
 
jak szybko ubywa płynu?
Woda czy płyn? bo to ważne, po płynie będzie plama koloru płynu albo biała w okolicach wycieku.
  
 
Kolega pisał, że uszczelka od głowicą dobra...
Ja sie zapytam jak kolego stierdziłeś, że owa uszczelka jest dobra bo to mnie ciekawi??!!

Rozebrałeś silnik i widziałeś jak ta uszczelka wygląda??
  
 
Cytat:
2011-04-03 09:32:02, Rafal__K pisze:
Kolega pisał, że uszczelka od głowicą dobra... Ja sie zapytam jak kolego stierdziłeś, że owa uszczelka jest dobra bo to mnie ciekawi??!! Rozebrałeś silnik i widziałeś jak ta uszczelka wygląda??


Bradzo łatwo. wystarczy swieczki wykręcic pod warunkiem ze byl płyn chlodniczy a nie woda. Albo odkręcić kolektor wydechowy i zobaczyc na poszczegolne wyloty. Wszystko bedzie jasne. białe kuleczki sie bojawia na swiecy to kolektor to tylko formalnosc. To jest sposób taki prymitywny i na szybko mozna sprawdzic ale sie da.

jeszcze mozna kompresje zmierzyc, bo tam gdzie przedmuch kompresja na bank ponizej 10bar.

Co jak co jak ci sie leje na cylinder to RS i tak zapier.. z dala i wmawiasz sobie ze to na bank nie uszczelka

Objawy mialem takie że rano po odpaleniu na 2-3sec chodzil na 3 gary (nie zawsze) poki nie wypalila sie woda z cylindra i dopiero ogien.
Pod koniec dolewałem 5lborygo na 100km a on dalej szedł jak szalony