MotoNews.pl
  

[126p] Luz poosiowy wału korbowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie, poszukuje informacji nt dopuszczalnej wartości luzu poosiowego wału korbowego. W złożonym silniku mam wyczuwalny luz, mierzona szczelinomierzem wartość pomiędzy panewką a płaszczyzną oporowa na wale wynosi 0.2mm wał po szlifie u Pana Kusia z dobranymi przez niego panewkami. Bardzo bym prosił żeby kto może zmierzył ten luz i podał tu wartości.
  
 
w 4 cylindrowkach luz calkowity meirzony czujnikiem zegarowym moze wahac sie w granicach od 0,04 do 0,25mm, wydaje mi sie ze nie ma tu zadnego dramatu, ale moze niech sie maluchowcy wypowiedza
  
 
Cytat:
2011-05-06 12:12:45, -TOMMY- pisze:
Tak jak w temacie, poszukuje informacji nt dopuszczalnej wartości luzu poosiowego wału korbowego. W złożonym silniku mam wyczuwalny luz, mierzona szczelinomierzem wartość pomiędzy panewką a płaszczyzną oporowa na wale wynosi 0.2mm wał po szlifie u Pana Kusia z dobranymi przez niego panewkami. Bardzo bym prosił żeby kto może zmierzył ten luz i podał tu wartości.



W nowym wale (nie szlifowanym tylko sprawdzanym przez W. Kusia) z nowymi oryginalnymi panewkami luz mierzony tą metodą o której mówisz wyszedł 0,15 - 0,20 (15 wchodziło bez oporu a 2 z dużym oporem)
  
 
w podobnych granicach jak mowi 3zer jest chyba luz poosiowy na oporach w dohcu, wiec ja bym nie robil scen
  
 
No to mam sprawę jasną, dziękuję Wam za rozwianie wątpliwości.