[mk5] wygląd filtra powietrza 1,8D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam czy da sie jakoś odróznić silnik 1,8D z mk5 od 1,6D z mk4? chce kupic mk5 ekspress ale filtr powietrza jest na kolektorze tak jak w tym ekspressie z linku KLIK wiem ze tak było w mk4, patrzyłem na kilka mk5 i filtr miały z boku, a w autku które mi sie podoba jest na kolektorze czy moze ekspress tak miał? Jak inaczej rozróżnić te silniki?
  
 
Frysiek z tego co mi wiadomo to w mk5, 6 i 7 był caly czas ten sam silnik odpowiednio ubiearny w coraz to powiedzmy nowszy sprzęt stad zwykly diesel 1,8 (filtr z boku w obudowie), 1,8 TD (filtr tak samo z boku w obudowie) ale juz mial IC w miejscu gdzie ten escort z twojego liknu ma puszke filtra a potem wersja Endura-de ktora miala tak samo filtr w obudowie z boku tyle ze obudowa byla inna od gory ze względu na przeplywomierz. Nie wiem jak sie sprawa malowała w wczesniejszych wersjach ale w tym dieslu na fotce moim zdaniem jest silnik z wczesniejszych wersj gdyz malo co tam jest takie jak w mk5-7 - obudowa pasków jest inna, przewody ida inaczej i nie sa do nieczego przypiete gdze przy oryginale maja łapki na pasie itp. jest tego cala masa i tak jak pisze na moje oko to przeszczep. Jesli popatrzysz na prawa podluznice (stojąc przodem do auta) i zobaczysz mała blaszke do niej przykreconą w dwoma malymi gumowymi pierscieniami to wlasnie tam sie wciska obudowę boczna filtra więc to juz moze byc sygnal ze cos innego bylo wczesniej.
  
 
Ten silnik to 1.6d z mk4 - 100%
  
 
znaczy sie mam na oku nie dokładnie to auto, ale wstawiłem to bo wygląda identycznie. z tym ze w dowodzie jest wbite 1,8. czyżby tez był przeszczep?
  
 
Różnice wizualne pomiędzy 1.6d a 1.8d które widać na zdjęciach:
-pokrywa zaworów
-osłona paska
-filtr powietrza
-pompa wtryskowa
-pompa wody