Zabrak³o mi p³ynu w ch³odnicy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Na szczê¶cie nic siê nie sta³o ale zanim siê zorientowa³em o co chodzi to trochê potrwa³o. Wskazówka temperatury silnika nie wskazywa³a wysokiej temperatury a objawy mia³em przedziwne.
Otó¿ najpierw straci³em ja³owe obroty w czasie zasilania gazem, nie da³o siê oczywi¶cie przez to w ogóle jechaæ w mie¶cie - sprzêg³o i mi ga¶nie i potem zapaliæ te¿ nie chcia³ szybko. Nastêpnie w czasie jazdy ju¿ na trasie (jecha³em na gazie) zacz±³ mi przerywaæ na gazie wiêæ wniosek mia³em jeden - do gazownika trzeba jechaæ i prze³±czy³em zasilanie na benzykê. Od tej pory wszystko gra³o. Jecha³em z warszawki do gdyni na festiwal kiedy w pewnym momencie wysiad³o mi ogrzewanie i temp. silnika te¿ wzros³a wed³ug wskazówki. I tu zacz±³em dopiero my¶leæ, (wiem jestem kretynem ¿e nie sprawdzi³em p³ynów przed tras± albo jeszcze wcze¶niej). Ogrzewanie trochê dzia³a³o jak jecha³em 140km/h, normalnie to by³o zimno.
Dola³em p³ynu - ogrzewanie wróci³o, na gazie jedzie jak dawniej, nie ga¶nie na wolnych obrotach.

Pytanie. Jak ch³odnica siê ma do dzia³ania lub nie wy¿ej opisanych funkcji. Mam nadziejê ¿e nic mi siê nie uszkodzi³o chyba ¿e mnie u¶wiadomicie inaczej.

Janusz Figurski
1.5 GLX Gass
 
 
Witam!
Sprawa jest bardzo prosta. Mianowicie, parownik instalacji gazowej umieszczony jest do¶æ wysoko. Ogrzewany jest on poprzez p³yn ch³odz±cy silnika. Kiedy poziom p³ynu obni¿y³ siê, parownik poprostu zacz±³ Ci zamarzaæ. Gdyby¶ wtedy otworzy³ maskê silnika zobaczy³by¶ oszroniomy parownik. W tym stanie parownik na pewno nie bêdzie pracowa³. My¶lê, ¿e nic nie powinno siê staæ z Twoj± instalacj±, ewentualnie drobne przemro¿enie gumowej membrany wewn±trz parownika .
Pozdrawiam
major
 
 
A dlaczego mi ogrzewanie wysiad³o???
 
 
Moze plyn Ci ucieka z uszkodzonej pompy wodnej? Koszt pompy okolo 107 - 160zl.
  
 
Jeszcze raz powtarzam: za niski poziom p³ynu ch³odz±cego, jak nie poszed³ do parownika to i do nagrzewnicy nie poszed³. Prawdopodobnie masz jak±¶ nieszczelno¶æ.
Pozdrawiam
major