Sportowe modyfikacje malucha ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam eleganta i chcialbym nim gdzies w przyszlosci wystartowac jakies kjs-y. I nasuwa sie pytanie jak go przygotowac?? Czy moglby ktos bardziej doswiadczony doradzic pare rzczy.Narazie udalo mi sie kupic:
-lekkie i wywazone kolo zamachowe
-sprężyny skrocone o jeden zwoj
-gaznik weber 28IMB wypolerowana gardziel,zrobione w dyfuzorze"skrzydła samolotu",został on zaostrzony na końcu i wypolerowany,wypolerowana nowa przepustnica.
Co jeszcze trzeba zrobic zeby samochod "jakos" jezdzil? I czy czesci ktore kupilem sie nadaja ??
  
 
czesci ktore kupiles nie spowodują nawet ze ten maluch osiągnie te fabryczne 23 konie obiecywane. a zanim Ci ktokolwiek z modów zablokuje temat to powiem, ze tutaj jest ze 100 topiców z których sie tego mozna dowiedziec, o co pytasz...
  
 
mozesz nawet poszukać u mnie w temacie o autach mam opisane modyfikacje a jak to jeźdfzi to jeszcze niewiem bo nieodpalałem go i nie jeździł a silnik mam właśnie z eleganta, a wyszukiwarka niegryzie
  
 
wiem ze nie podniesie mocy ani troche dlatego pytam sie co trzeba zrobic, a poza tym nie chodzi tylko o moc ale tez o zawieszenie,hamulce. Troche szulakem na tym forum jakis info ale nic konkretnego nie moge znalezc
  
 
czyli chciałbyś sprawdzony sposób na rajdówkę niema takiego odrazu cię ostudze. Każdy robi pod siebie i jak będzie mu się dobrze jeździć, a co do zawiasu to tył skrucone sprężyny+ bile a przod to resor do kowala na ok13cm sklepany( to już od ciebie zalezy na jakiej wysokości chceszmieć/a dobrze się będzie prowadził)+ bile, ewentualnie tańsze rozwiązanie to zahipolować stare(dobre) amorki,a co do hamulcy to ja się niewypowiadam bo to troche śliski temat w maluchu z dobrymi hamulcami,
  
 
Jak chcesz się z tym autem związać na dużej to proponowana kolejność:

- karoseria
- zawieszenie, hamulce, koła
- silnik i skrzynia biegów

Szczegóły każdego podpunktu opisane na forum
  
 
Przygotowanie auta do KJS wg Jacka Chojnackiego
  
 
a jezeli bym chcial wsadzic bilstein to mozna jeszcze gdzies kupic nowego czy trzeba uzywanych szukac?? Slyszalem ze resora nie trzeba klepac wystarczy jakies podstawki upilowac z 2 cm i to wystarczy bo nie chce zeby zbyt nisko sedzial bo troche chcialem po szutrach pojezdzic tak mozna zrobic??
  
 
Co do nowych Bili to masz pod nosem Zerkopol.
Ja kupowałem 2 tygodnie temu przednie.
  
 
a orientujesz sie moze jaka jest cena na przod i tył takich amoróww ?
  
 
Jak się nic nie zmieniło to:
550 zł / szt. przód
350 zł / szt. tył
  
 
łojejku a jakas alternatywa tansza jest? i czy ten resor mozna tak zrobic jak wczesniej pisalem??
  
 
Cytat:
2011-06-20 21:12:31, Wariad pisze:
czyli chciałbyś sprawdzony sposób na rajdówkę niema takiego odrazu cię ostudze. Każdy robi pod siebie i jak będzie mu się dobrze jeździć, a co do zawiasu to tył skrucone sprężyny+ bile a przod to resor do kowala na ok13cm sklepany( to już od ciebie zalezy na jakiej wysokości chceszmieć/a dobrze się będzie prowadził)+ bile, ewentualnie tańsze rozwiązanie to zahipolować stare(dobre) amorki,a co do hamulcy to ja się niewypowiadam bo to troche śliski temat w maluchu z dobrymi hamulcami,



tu masz tańszą alternatywe
  
 
zahipolowac czyli nawiercic dziure w amorze wylac stary olej i wlac ten hipol i zaspawac dziuure tak?? jezdzi na takim czyms ktos jakie sa ogolne opinie daje rade?
  
 
Cytat:
2011-06-21 19:05:50, 34 pisze:
Jak się nic nie zmieniło to: 550 zł / szt. przód 350 zł / szt. tył



Przednie są spowrotem po 350
  
 
Cytat:
2011-06-21 20:12:26, qepter pisze:
zahipolowac czyli nawiercic dziure w amorze wylac stary olej i wlac ten hipol i zaspawac dziuure tak?? jezdzi na takim czyms ktos jakie sa ogolne opinie daje rade?


wiercisz zdórke i wylewasz do pojemniczka jakiegoś ze skalą byś wiedział jaką mają pojemność amorki,(czyt. ile wlać hipolu) przyspawujesz w to miejsce nakrętke, kupujesz hipol( olej do skrzyni dla potomnych ) i i zakręcasz śrubą odpowiedniej długości. a co do podstawek to nieprzerabiałem tego tematu ale wole oddać resor do sklepania kowalowi niż bawić się z tymi podstawkami. bo:
1. nielubią zchodzić ze szpilek.
2 lubią pękać.
3 możesz szpilki z belki wyrwać,
takia jest moja opinia na ten temat, z mojej strony to wszystko więcej niepomoge
jakośto wszystko jest gdzieś na forum.
  
 
Zahipolować tzn- nawiercić dziurkę, spuścić olej, następnie wlać tyle samo hipolu i zaspawać. Jako alternatywa może być, na równym jest w miarę, gorzej na dziurach, ale można się przyzwyczaić Ja na tym jeżdżę... Generalnie to tak jak pisali niektórzy wcześniej. Ja bym zrobił tak:


1. Buda jeśli wymaga poprawek, wzmocnienia to bym to zrobił.
2. Zawieszenie tylne 1- 1.5 zwoja uciął, do tego bałwanki zostawił jedną bulwę, albo je w ogóle wyciągnął) no i do tego amortyzatory jakieś twarde- albo hipol, albo tylny z fiata bravo, ktoś kombinował też z amorem tylnym od berlingo. Ja bym proponował na początek hipole (koszt praktycznie żaden), pojeżdżaj trochę, a po jakimś czasie będziesz wiedział czego oczekujesz od amortyzatora/zawieszenia tylnego.
3. Zawieszenie przednie- najpierw sobie przeklep resor na ok 13 cm, i załóż tylny seryjny amor. Jeśli będzie za miękko to dołóż lagę, pokombinuj z gęstszym olejem w amortyzatorze... Zetnij odboje. Podstawek bym nie ruszał. Przynajmniej ja mam seryjne i wysokość jest dobra.
4. Pozycja za kierownicą- a więc jakiś kubełek, jakieś pasy szelkowe 3 bądź 4 punktowe, mniejsza (niekoniecznie, kwestia dopasowania do kierowcy) kierownica. wyreguluj sobie wysokość i odległość kierownicy.
5. Hamulce- dobra seria, w seryjnym silniku daje radę, zarówno ręczny jak zasadniczy.
6. Pojeżdżaj jakiś czas na tym co masz, jak zacznie Ci brakować mocy to wtedy zmodź jakiś silnik- tutaj też jest spore pole do popisu bo można wiele zrobić (są na forum ludzie co grzebią w 650 więc istnieje jakaś szasna że ktoś Ci coś podpowie w tym temacie. Ja poszedłem na łatwiznę i zrobiłem swapa aczkolwiek wcześniej miałem lekko pomodzony silnik- głowica -2mm, wał korbowy bis, wałek Świątek 385, pusty wydech, lekkie koło zamachowe, coś tam popaprany gaźnik i mimo że silnik nie był wysilony mocno to w porównaniu do serii chodził jak dzień do nocy. Auto przyspieszało jak normalne auto a nie jak żółw) Chyba tyle. Najważniejsze są pierwsze 4 punkty z naciskiem na zawieszenie i pozycję za kierownicą.

Pozdro
  
 
oo dzieki!! mam jeszcze jedno pytanie bo maluch ma glownie po szutrach jezdzic i czy jak zaleje hipolem to nie bedzie za twardo i czy jak sklepie resor o 13cm to nie bedzie za nisko jak na szutry??
  
 
Przyjedź na którąś imprezę ak centrum i zobaczysz jakie maluchy, jak zrobione latają na mazowszu i z jakimi wynikami

2-3 lipca jest Rally Mińsk Mazowiecki.

Gdzie będziesz latał głównie po szutrach ?
U nas większość imrez jest na nawierzchni utwardzonej, no chyba że samemu będziesz latał puchar toru słomczyn.
  
 
Mam dzialke na mazurach i pare fajnych oesów znalazlem a w przyszlosc moze jakies kjsy. Napewno sie wybiore potparzyc topowe maluchy