Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() psolarz Ford Escort Bolero II Kraków | 2011-06-21 22:24:40 Witam!
Mój problem zaczął się tydzień temu, gdy poszedł wąż górny od chłodnicy. Zlałem płyn, węża wymieniłem. Od tego momentu nie moge sobie poradzić z ubytkami płynu. Sytuacja wygląda tak: na zimnym silniku płyn jest na minimum, dolewam miedzy max a min. Po trasie 80 km płynu znowu jest na min. Po odkreceniu korka schodzi powietrze (duże cisnienie) i płyn naplywa do zbiornika do poziomu max lub wiecej. Górnym węzykiem do zbiornika wyrównawczego wraca woda z pianą (powietrzem). Pod czujnikiem od wentylatora wywalilo mi uszczelke. Zdjalem ja i juz nie ma wycieku. Czasami troche wody pusci sie z górnego węża od strony chlodnicy (czyzby cisnienie wywala). Przy odpalaniu silnika na zimnym slychac glosno przelewajaca sie wode. No i teraz nie wiem czy to poszla uszczelka pod glowica czy uklad jest zapowietrzony. Przy odpalaniu nie idzie bialy dym a olej wyglada dobrze. Jezeli uklad jest tylko zapowietrzony to jak go odpowietrzyc? Ewentualnie jezeli to uszczelka to czy mozna tak jezdzic ewentualnie jak dlugo? [ wiadomość edytowana przez: psolarz dnia 2011-06-21 22:26:49 ] |
![]() jk-cbr Olsztyn | 2011-06-21 22:28:00 Nie chce straszyć ale uszczelka pod głowicą po mojemu |
![]() deathrider_85 Sympatyk FEFK ![]() Renault Launa III ph.1 ~BB | 2011-06-21 23:33:31 Nie pamiętam jak się Essa odpowietrza, ale teraz zmieniałem płyn w BMW i trochę mi zajęło pełne odpowietrzenie układu. |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2011-06-22 09:33:13 Surec zapomniałeś podać żeby płyn miał tem cielpejszą aby głowica nie pękła. Po mojemu to nic innego niż wymiana korka zbiorniczka wyrównawczego.
Jedziesz na szrot i za 10 zł kupisz drugi z tym że zapytaj się czy możesz wymienić na nast. jak ten też będzie zepsuty. Takie same objawy miałem w carismie i w clio. Jak ręką odjął. |
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-06-22 10:04:10
Korek nowy ori na allegro kupowałem po 25pln. Zresztą Slawas1 jeden taż ma: Korek A płyn nie ma obawy, może nie być ciepły, pod warunkiem, że dolewasz go niewiele (zdąży się zmieszać ze starym-ciepłym, a odległość od głowicy też jes niemała), a nie 2...3 litry jednym ruchem... |
![]() oskar79 Sympatyk FEFK astra Łódz | 2011-06-22 10:24:21 zgadza sie ja mialem to samo mechoniorzy odrazu ze uszczelka,glowica itd a byl to niesprawny korek termostat i czujnik temperatury za wszystko dalem 120 zl i smiga dalej ![]() |
![]() psolarz Ford Escort Bolero II Kraków | 2011-06-22 18:06:59 Zbiornik nie puchnie ale przy odkrecaniu schodzi duzo powietrza i naplywa plyn (jak cieply). Dzisiaj jezdzilem chwile z niedokreconym korkiem i wlaczonym ogrzewaniem ale pozniej efekt byl ten sam. Generalnie moj ess zawsze pokazywal temperature ponizej skali. Teraz max dochodzi do polowy i wtedy zalacza sie wentyl. Sam zbiornik nie puchnie weze tez nie. Ostatnio jezdze tylko na wodzie bo z tym wezem tez mialem problemy, moze to ma wplyw? Szczegolnie ze ostatnio dosc cieplo. Przed powrotem do domu zalalem do max i zakrecilem korek, jak sie schlodzi to zobacze czy/ile wody ubylo. Jak cos to zaczne od korka. |
profil-usunięty | 2011-06-22 18:55:38
Zalej go płynem i problemy się skończą.Jest ciepło,a woda ma temp.wrzenia o wiele niższą niż płyn i dla tego masz podniesione ciśnienie w ukł.chłodzenia.Woda jak wiemy,kiedy się gotuje to wytwarza dużą ilość pary wodnej.W/w para nie ma ujścia,więc dogrzewa wodę dodatkowo i zaczynają się dziać jaja. Przerabiałem to w pracy w widlaku,ale nie zawsze mam racje. |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2011-06-22 21:03:15 no nie. |
![]() marciniec audi kraków | 2011-06-22 21:55:30 A moim skromnym zdaniem to ewidentnie zapowietrzony układ. ja bym to zrobił tak:
1. spuścić cała wodę z układu. 2. zalać powolutku płyn chłodniczy na max. 3. podpompować troszkę płynu przez naciskanie weży dochadzących do chłodnicy - płynu na pewno będzie ubywać 4 jak przestanie już ubywać płynu przy pompowaniu uzupełnić poziom do max. i zakręcić korek 5 odpalić silnik niech sobie popracuje ![]() 6 jak bedzie ubywac płynu uzupełnić 7 nastepnie przytrzymać go na obrotach jakieś 2-3 tys przez 2-3 min. 8. jak zacznie ciepełko lecieć z nagrzewnicy zostawić na biegu jałowym do momentu az sie nie włączy wentylator chłodnicy Operację z włączaniem wentylatora chłodnicy powtórzyć 2-3 razy. i powinno wszystko działać jak należy ![]() po ostygnięciu silnika uzupełnić płyn między min i max. Jezeli wszystko jest w porządku z układem to powinno wszystko działć jak nalezy Poza tym jest duzo lepiej jak w kładzie zalany jest płyn ponieważ raz że nie zakamienia układu a po drugie jesli jest walnieta uszczelka pod głowicą będzie wyczuwalny słodkawy zapach w spalinach. Jakby przedmuch był do kładu smarowania to raz powinien sie podnieść poziom oleju a jak jest mały przedmuch to korek wlewu oleju moze sie zabarwic na kolor kawy z mlekiem. Ewentualnie moze sie olej pojawić w płynie chłodzącym. Aha jesli byłby wlniety korek zbiorniczka wyrównawczego to moze dojac do rozerwania zbiornicza badz jakieś węża. Co do syczenia po odkreceniu korka to tak ma byc ![]() ![]() No ale po dobrym odpowietrzeniu mysle ze wszystko powinno wrócić do normy. Czas zabawy jakaś godzinka ale warto ![]() |
![]() oskar79 Sympatyk FEFK astra Łódz | 2011-06-26 22:54:01 Jak na złosc mi dzis stało sie to samo. Gotuje sie woda ,ale termostat otwiera ,temperatura na zegarach ok,weze cieple i miekkie,dmuchawa grzeje,jak jest zakrecony korek to robi sie cisnienie i wywala ,a jak zgasze motor to wciaga caly zbiornik.Jutro jeszcze zamienie korki moze czujnik w korku sie.......popsuł , probowalem odpowietrzyc go ale to samo albo cos zle robie,jutro jade do mechaniora niech sprawdzi.Mam taka mala nadzieje ze to nie uszczelka ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-06-28 15:57:18 ] |
![]() oskar79 Sympatyk FEFK astra Łódz | 2011-06-26 23:37:18 Podpowie ktos??
|
![]() surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2011-06-27 08:01:22 A coś robiłeś?
Możesz też sprawdzić, czy masz spaliny w układzie, ale to u gości, którzy mają taki sprzęt. Choć wątpię, by to było przyczyną. Nie sądzę też, by zapowietrzało się przez pompę... Odpowietrzasz najprościej - jeżdzisz autem, aż się zagrzeje, odpalasz w czasie jazdy nadmuch w kabinie max na ciepło i po kilku minutach bez gaszenia auta powoli i bardzo ostrożnie odkręcasz korek na zbiorniku (najlepiej przez szmatę, żeby się nie poparzyć). Lekko popuść, żeby zeszło powietrze i dopiero potem max odkręć. |
![]() kju Renault Clio sport Sanok/Rzeszów | 2011-06-27 12:18:17 Jak z tym odpowietrzaniem Ci nie pomoże, to tak jak kolega Surec napisał - podjedź do jakiegoś lepszego warsztatu żeby sprawdzili czy dwutlenek węgla się przedostaje do ukł. chłodzenia. To zakładają na zbiorniczek wyrównawczy korek z takimi odczynnikami. Jeśli robi za duże ciśnienie a wszystko jest w porządku to możesz mieć głowicę pękniętą. Ale sprawdź to sobie - ja 20zł płaciłem. Jak sobie przypomnę moje przygody z wybuchającymi wężami to aż mnie trzęsie... pozdro! |
![]() psolarz Ford Escort Bolero II Kraków | 2011-06-27 21:45:16 Nie miałem czasu zmieniac płynu na razie więc niestety dalej na wodzie ale posciskałem tego nowego węża i woda delikatnie leciała od strony chłdodnicy. Pod dużym ciśnieniem woda musiała tamtędy wywalać razem z powietrzem dlatego przewody nie były zapowietrzone a że chłodnica gorąca to woda odrazu wyparowywała. Teraz wody mniej ubywa i auto się mniej grzeje ale cisnienie zostało dlatego jeżdze na niedokręconym korku (przy zakręconym przewod do chłodnicy rozdymało). W tym tygodniu zmienie płyn no i się okarze....
Powiedzcie mi proszę czy juz po uzupelnieniu płynu, tak jak pisal kolega marciniec, zostawić korek otwarty aby odpowietrzyć czy grzać auto na zamkniętym układzie. No i jak z tym ogrzewaniem? Od razu włączyć żeby leciało przez cały układ? Dzieki wielkie [ wiadomość edytowana przez: psolarz dnia 2011-06-27 21:46:16 ] |
![]() oskar79 Sympatyk FEFK astra Łódz | 2011-06-27 22:31:12 no niestety dzis nalalem nowego plynu, noi to byl chyba ostatni zakup do esa .Pojawila sie piana w zbiorniczku co oznacza uszczelke, dym z rury, nierowna praca motoru. Niestety umarl poddaje sie w srode wystawiam go do sprzedazy u mnie na komisie nie mam juz siły .SZKODA WIELKA ![]() |
![]() psolarz Ford Escort Bolero II Kraków | 2011-06-27 22:52:37 nie poddawaj sie... nie oplaca sie zrobic tej uszczelki? jaki to jest koszt? |