[Ogólne] Podgrzewacz płynu własnej roboty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich

Interesują mnie parametry świecy żarowej odnośnie temperatury jaką osiąga i czasu maxymalnego grzania.Do tego dochodzi prąd jaki będzie potrzebny w czasie jej pracy.
Czy jest możliwe żeby pracowała w cieczy?.
Jak nie to projekt do kosza

Jak temat nie tu gdzie trza to proszę o przeniesienie.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2011-08-27 18:15:41 ]
  
 
W cieczy myślę, że nie ma problemu żeby chodziły. Są układy podgrzewające płyn chłodniczy w niektórych autach właśnie świecami żarowymi, więc jakoś dają radę. Moim zdaniem szybko się nie powinny pzepalać bo są non stop chłodzone wtedy.
  
 
A jakie proporcje: ile sztuk na 1l cieczy?
Jak długo mogą pracować(być włączone)?
  
 
Pomiędzy 40-50 amper przy zasilaniu 12 voltowym. Wszystko zależy od cieczy jaką chcesz podgrzewać. W przypadku np. olejów możesz je przysmażyć najnormalniej. Czas grzania jako taki nie jest parametrem podawanym przez producentów z reguły jest to kilkanaście sekund. W cieczy ten czas może się znacznie wydłużyć.
Optymalny czas pdgrzewania oleju mineralnego, sprężarkowego, grzałką 500 W to 7 sek. po czym następuje przemieszanie. Do temperatury max 60-70 st.
  
 
A jeżeli umieszczę ją(je) w obieg cieczy?
Jak rozgrzana świeca będzie reagowała na zmienną temp. cieczy?(mowa jest o temperaturze nawet poniżej zera)?
  
 
Na wstępie proponowałbym się zastanowić o jaką ciecz chodzi. Jeśli zamierzasz montować układ podgrzewania świecami żarowymi np benzyny czy alkoholu to ja wolę się do tego nie zbliżać. Podgrzewanie przy pomocy żarnika raczej eliminuje ciecze, które są wybuchowe w stanie lotnym. Nadają się do tego oleje, bo w normalnym ciśnieniu zbliżonym do atmosferycznego nie są palne (zazwyczaj).
Co do samego procesu podgrzewania - o ile pamiętam w escorcie 4 świece żarowe są sterowane przekaźnikiem 70A. Temperatura pracy - zazwyczaj do 1300st C.
Czas pracy można regulować timerem bądź termostatem (ew. ręcznie przy pomocy przycisku, ale nie proponuję - pamięć ludzka jest zawodna).
Co do reakcji na zmienną temperaturę - mam wrażenie, że jak nagle świeca o temp. żarnika np 1000st zostanie podlana cieczą o temp. 0st to ją trafi, chyba, że będzie ciągle (od momentu rozpoczęcia pracy) zanurzona w cieczy.
  
 
No to się przyznam ... planuję destylować ETOH....
żartuję
Projekt ten związany jest z nadejściem zimy.Jako że jadę do pracy(środek nocy) około 15 minut,silnik(1.4) zanim złapie temp. i zacznie grzać to ja muszę wysiadać .Dwie zimy przejeździłem i powiedziałem dość.Jako że zamierzam trochę się nim zająć obmyśliłem taki plan:
Pod krótki obieg(między silnik a nagrzewnicę) podłączyć(wstawić) rurkę z 4 świecami żarowymi(myślałem o grzałce ale myślę że za mało pałera a za dużo prądu).Podpiąć to pod podgrzewanie przedniej szyby(nie mam w standarcie) ale kabel do skrzynki idzie.
Przewiduję ciepły nawiew mimo zimnego silnika + szybsze nagrzanie się samego silnika(mały obieg).Co do obsługi grzania(wł_wył) można manualnie ewentualnie na zasadzie tylnej szyby,że po jakimś czasie się sama wyłącza.
pozdrawiam
  
 
kolego - ale to nie ma co myśleć - takie rzeczy to standardowe wyposażenie niektórych samochodów - Allegro - pierwszy link z brzegu. Montujesz na obieg płynu chłodniczego i gitara gra

żeby było bliżej Ford



[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2011-06-29 12:51:14 ]
  
 
No widzisz jaki ja zielony jestem .Nigdy nie miałem disla więc się nie orientowałem.Widzę jednak że 100 zł za taką rurkę to trochę dużo.Postaram się zrobić to po swojemu i może taniej. .
Dodatkowo myślałem o pompce dla lepszej cyrkulacji.
A czy instalka pod podgrzewanie przedniej szyby da radę temu podołać?
  
 
Nie, ale da radę wysterować przekaźnik, którym puszczasz prąd bezpośrednio z aku do podgrzewacza. Co do własnej roboty - pamiętaj, że w układzie panuje wysokie ciśnienie i temperatura, a jakakolwiek nieszczelność i zbierasz płyn z ulicy. ten za 100 to podałem dla przykładu - można taniej znaleźć. Co do pompki - nic nie da chyba ze byłaby mocniejsza niż pompa wody w twoim aucie - w co wątpię. Cyrkulację pompką możesz wymusić przy swobodnym obiegu, a w silniku i tak masz obieg wymuszony.

PS - jeśli to ma w miarę wydajnie działać to minimum 3 świeczki. I pomyśl nad jakimś sterowaniem z termostatem, żeby ci się przypadkiem płyn nie zagotował jeśli coś nawali.
  
 
O przegrzanie się nie martwie bo umiejcowie to "coś" przed nagrzewnicą a tuż za nią idzie wąż do termostatu.
Większy problem będzie ze sterownikiem(jestem noga) ale zawsze można na krótko.
Dzięki za wszystko Pre100n.
Jak już zmajstruje ogrzewacz to się odezwę
pozdrawiam
  
 
No i zmalowałem małe cudeńko przystosowane do 6 świec.
Mam pytanko jak zbadać miernikiem świece żarową czy jest dobra?
Mam kilka używanych.

ps:proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu
  
 
olej miernik zawsze pokaze 0.2 R

podlacz do akku - swieci to ok.
6 sztuk? oszalales.
a jesli nie to zmien akku i alter.
90A ten zestaw na moje oko czyli wiecej niz rozrusznik w twoim bolidzie
  
 
Ale przecież nie muszę wszyskich podłączyć
Wyjściowo 2 w rezewie.
A jak podłączyć masę do świecy(czy to gwint wkręcany)?
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2011-08-28 09:18:00 ]
  
 
Cytat:
2011-08-28 09:16:52, warzywisko pisze:
Ale przecież nie muszę wszyskich podłączyć Wyjściowo 2 w rezewie. A jak podłączyć masę do świecy(czy to gwint wkręcany)? pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2011-08-28 09:18:00 ]



Masa do rurki do gwintu z nakrętką + 12V i tyle w temacie
  
 
Cytat:
2011-08-27 18:20:31, warzywisko pisze:
No i zmalowałem małe cudeńko przystosowane do 6 świec. Mam pytanko jak zbadać miernikiem świece żarową czy jest dobra? Mam kilka używanych. ps:proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu



hejka,
masz już pierwsze wrażenia? jaki pobór prądu na jedną świecę? może wrzucisz kilka zdjęć?
pomysł bardzo ciekawy - przyjemnie jest zimą wsiadać do nowoczesnych autek z dobrym podgrzewaniem.
  
 
Fotki strzele jak przyspawam nakrętki (wąski gwint bo takie mają świece) a robię tylko w weekend i to jak zajadę do rodziców.
podgrzewacz
Co do elektryki myślę że Chłopaki pomogą
  
 
Można pomyśleć nad jakimś układem czasowym, który załączał by na pewien czas "świeczki" i na przykład tylko po niżej określonej temp. Nie było by problemu z rozładowaniem aku
  
 
Ja widzę to w ten sposób:
Włączanie po przez przycisk ogrzewania przedniej szyby(u mnie brak takowej) który będzie odcinany przez przekaźnik na altku(co by nie działało bez uruchomienia silnika).
Drugi przekaźnik między włącznikiem a ogrzewacz>aku.
Bezpiecznik przed aku(ile A to się zobaczy)
"Strażnikiem" temperatury będzie potencjometr z żelaska(no chyba że się nie nadaje).
Planuje wkomponować czujnik poziomu płynu spryskiwaczy do zbiorniczka wyrównawczego i dać sygnał na deskę.
pozdrawiam
  
 
Z tą szybą dobry pomysł bo jest czasowo włączana.

Wystarczy zrobić włącznik po zapłonie.
W żelazku sterowanie jest triakiem i układ jest na 230W więc nie nada się.
Chyba że masz żelazko na 12V

Jeśli świeca ma 2ohm to teoretycznie moc jest ok 72W a prąd jaki pobiera to 6A

Czyli znajdujesz przekaźnik na min 6A(taki prąd ma przełączać nie pobierać ) na 12V.

Temperaturę zawsze możesz mierzyć termoparą. Można spróbować się podpiąć pod seryjne czujniki.

W mkV i IV zegarek jest cyfrowy. Wprawny elektronik zrobi z niego i zegarek i wyświetlacz temperatury