MotoNews.pl
  

Wskaźnik podciśnienia ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dajmy na to, że zamontowałem sobie w samochodzie wskaźnik podciśnienia (oglądając różne zagraniczne strony poświęcone tuningowi, jest to ponoć ostatnimi czasy niezwykle modne). Interesuje mnie o czym mogę się dowiedzieć, patrząc na takowy? Są różne wskaźniki, które uważam w autku za potrzebne, np wskaźnk ciśnienia i temperatury oleju, AFR, czy voltomierz. Ale za choleę nie wiem, czego dowiem się patrząc na wartość podciśnienia w kolektorze
Czy ktoś mógł by mnie oświecić?
  
 
Przy turbo to pewnie jest przydatne. Ale u "Nas" ?
  
 
Nie. Przy turbo potrzebny jest wskaźnik doładowania. To jest coś zupełnie odmiennego.
Pytanie właśnie do czego

P.S
Zoltar - natychmiast przyznaj się co zrobiłeś z cyckami?
  
 
W kukuruźniku jest coś takiego i zwie się ekonomizer - pokazywało to chwilowe zużycie paliwa, na zasadzie ilości przepływu powietrza.
Było wiadomo kiedy otwiera się druga dysza w gaźniku - dzięki temu udawało się latem uzyskać spalanie w mieście 7,4 litra na setkę po mieście przy silniku 1500 i mocy 80 KM.
Nieźle, co ?
  
 
Ja też cóś takiego miałem w Tipo i było to baaardzo przydatne. Jak mi wskazówka wchodziła na czerwone pole to znaczyło że mi się smok robi w baku
Szkoda, że w Esperkach tego nie motowali seryjnie
  
 

w BMW i MERCEDESACH ocywiście tych z lat 90 nazywa sie to ekonomizer
  
 
Cytat:
2003-09-23 06:45:45, DeeJay pisze:
W kukuruźniku jest coś takiego i zwie się ekonomizer





KUKI - obudź się.


[ wiadomość edytowana przez: DeeJay dnia 2003-09-23 11:11:35 ]
  
 
Cytat:
w BMW i MERCEDESACH ocywiście tych z lat 90 nazywa sie to ekonomizer


Nie tylko, kuzyn ma takie ustrojstwo w Toyocie Corolli z 1987 r extra sprawa potwierdzam.
  
 
moj ojciec mial taki ekonomizer zgadnijcie gdzie ... w wartburgu
  
 
Aaa.
Dziękuję Wam wszystkim za wyjaśnienie. Dobrze mieć światłych kolegów .
Skoro twierdzicie, że działa to na tej samej zasadzie co ekonomizer, to nieomieszkam zastosować tego w moim autku, razem ze wskaźnikiem temperatury i ciśnienia oleju
Pozdrawiam Wszystkich i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.
  
 
Mam niedyskretne pytanie, gdzie w aucie chcesz umiescic te wskazniki?

pozdrawiam
  
 
Jak to gdzie ??

Speeder wymienil zarowki na Xenonki to teraz ma duzo miejsca pod kloszami

Speeder ... ja bym proponowal zamontowac je zamiast popielniczki ... ona i tak sie nie przydaje a to fajnie miec taki "schowany bajer"
  
 
Hmm......

Taki ekonomizer również miałem w swoim autku


.......Kilka lat temu jeździłem pięknym żółtym Trabancikiem
  
 
Cytat:
2003-09-24 05:55:35, KeyJey pisze:
Speeder wymienil zarowki na Xenonki to teraz ma duzo miejsca pod kloszami


Ha, nie tak szybko Właśnie jestem w trakcie kończenia prac nad xenonowymi halogenami soczewkowymi do wpasowania w mocowania po seryjnych halogenkach, więc miejsca będzie odpowiednio mniej
Cytat:
2003-09-24 05:55:35, KeyJey pisze:
Speeder ... ja bym proponowal zamontowac je zamiast popielniczki ... ona i tak sie nie przydaje a to fajnie miec taki "schowany bajer"


Już nad tym myślałem, ale będą słabo widoczne. Co prawda ostatnio mam niewiele wolnego czasu, ale jestem zmuszony zrobić sobie miejsce na zegarki na słupku przednim.
P.S Mam już "przylgnię" do słupka i miejsce na jeden zegar ... póki co tylko na jeden, bo jak pisałem z braku czasu nie nadążam, żeby zrobic 2 kolejne "kurniki" na wskaźniczki
  
 
Odświeżam ale trochę z innej strony

Czy ktoś wie jakie max. podciśnienie może panować w kanale dolotowym przed przepustnicą w 1.5?
  
 
to podchwytliwe pytanie czy czegos nie rozumiem?

wartosc ta nie przydaje sie do niczego
a wynosi 10-30 kPa

co innego w kolektorze ssacym przy zamknietej przepustnicy wtedy maksymalnie ok 80 kPa
maleje do zera w miare otwierania przepustnicy
  
 
Nie jest podchwytliwe. Skąd masz te dane?
  
 
sa to wartosci charakterystyczne dla kazdego silnika wolnossacego
majacego przepustnice oczywiscie

mysle ze myslisz o wakuometrze--trzeba go montowac do przyłacza na kolektorze ssacym za przepustnica-inaczej jest bez sensu
  
 
Nie, myślę o doborze odpowiedniego przewodu - zmiana kolektora na lanosowski
  
 
to od lanosa przewód nie pasuje?