[Ogólne] Dolot + sportowy filtr + przerwa w obwodzie = 15KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chciałem się podzielić doświadczeniem jakie nabyłem posiadając Escorta XR3i 1,8 16v 1993 MK VI. Zdarzyło się że w samochodzie powstało jakieś spięcie i przepaliła się ścieżka w kompie. Silnik pracował nierówno falował obrotami utrzymywał wolne obroty na poziomie 1500 obr/min przygasał ale jak się dodało gazu pracował w miarę normalnie . Z tłumika wydobywał się spaliny nie przepalonego paliwa "paliwo lało się". Samochód pięknie zapierdzielał ale też pięknie spalał. Pojechałem na kompa i po podłączeniu okazało się ze czujniki temperatury cieczy chłodzącej i czujnik temperatury zasysanego powietrza wskazują ujemne wartości temperatury więc komp leje paliwo bo myśli że jest strasznie zimno. Szukaliśmy uszkodzenia i okazało się że jest przepalona ścieżka po naprawie wszystko wróciło do normy, ale samochód nie był tak żwawy. Wpadłem na pomysł żeby zrobić przełącznik którym będę sterował włącz/wyłącz Tak sobie jeździłem używając funkcji czasem z pod świateł lub na nielegalach pięknie się to sprawowało ps. Sprzedałem patent Noskowi i Noskowóz tez na tym jeździł trochę się to inaczej sprawowało ale działało. Wysłałem foto z zaznaczonym miejscem gdzie zrobić przełącznik. Pin "nóżka" 46 jest to masa dwóch czujników. Czekam na info jak wrażenia

http://imageshack.us/photo/my-images/834/201107291109518130001.png/

http://imageshack.us/f/27/201107291109518130001.png

/



[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-07-31 21:24:39 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
  
 
Dzięki za pomoc ze zdjęciami
  
 
A jak odłączasz przepływomierz to chyba jest podobny efekt ? Bynajmniej u mnie jak auto zamula okrutnie, wypinam wtyczkę od przepływki i mam moc + mega spalanie
  
 
Przepraszam za nic niewnoszący komentarz, ale bynajmniej to nie przynajmniej...
  
 
A skad 15km? bo chyba nie wierzysz ze tym spobem przybyło chociazby 5KM? Po co robic wyłaczniki, skoro we wtyczke wystarczy wpiac rezystor o odpowiedniej rezystancji i efekt ten sam, ale w beznynowym silniku wolnossacym ten efekt sie nie sprawdzi, to samo co i zalozyciel tematu opisuje nie ma racji bytu, dlatego ze komputer podleje wiecej paliwa myslac ze temp powietrza jest nizsza, ale powietrze ma nadal temperature wyzsza tym samym ma mniej tlenu i spalanie nadal jest gorsze wiec i moc sie nie zmieni.

Rezystor bardzo dobrze sprawdza sie za to w dieslu, u siebie w TDI to przerabiałem, w PB jednak nie ma zadnych zmian.
  
 
15 KM zmierzone W samochodzie był przerobiony cały dolot znaczy się: obudowa filtra została standardowa ale filtr sportowy K&N do obudowy spiro 65 mm chwytające powietrze od czoła samochodu ( doładowanie dynamiczne). Do tego przepustnica napawana i rozwiercona na 68 mm. Wszystko pięknie się sprawowało i wyobraź sobie że przybyło ponad 5 KM

[ wiadomość edytowana przez: Emilio dnia 2011-10-24 12:37:29 ]
  
 
Doładowanie dynamiczne to ja u siebie w escorcie miałem, i generalnie nic to nie zmieniło poza brzydkim wygladem.

Co do 10 koni z Twojego komputera, jest to nie mozliwe, duzo sie o tym mowi, to tak jak bys chciał chip tuningiem uzyskac 10 koni, zrobisz nim wiecej niz tylko zmiana wartości rezystancji 2 czujnikow i nie uzyskach nawet 8 koni, wiec wierz mi ze czujnikami czy pstryczkiem nawet 5 koni nie uzyskasz. 15 koni to sie uzyskuje na wałkach, dolocie i wydechu z xr-a czy Mondeo.

Co innego jak bys obnizył temp powietrza, wtedy efekt byłby mocno odczuwalny. Porównaj jazde o 6 rano przy 10 stopniach, a jazde w połodnie przy 30 stopniach, róznicy nie trzeba tłumaczyc.

Generalnie poza gratami z mdo czy xra zadne filtry, chipy i inne bzdety nie dadza nic. a bynajmniej nie moc ktora sie sprawdzi na asfalcie. Mowie tu o prostych i tanich rzeczach, ktore mozna zrobic pod blokiem.
  
 
hahahahahaha, jakże brakowało mi takich tematów no szał poprostu Hahahahahahaha

tak dorzucę od siebie na ochłodę, że instalacja turbo na 0.5bara bez intercoolera i na seryjnym wydechu dała przyrost w takim silniku rzędu ok 15% więc nie wmawiaj kolego że rezystor da taki sam przyrost.

-----------------
Było: Mk5 XR3i, Mk5 RS2000, 106 1.4, E36 320i, 216Gti, 214Si, Clio 1.2, Laguna 1.6, Almera N16 1.8, Corsa 1.0x2, Civic d16y3, 206 s16, Almera N16 2.2di, A3 1.9 AGR+++, A6 C5 4,2 V8, 106 1.1, Cougar 2.0 16v, GP 1.9JTD+, 206 1.4
Jest: 335D E91
  
 
Cytat:
2011-10-30 19:30:16, Magik123 pisze:
Doładowanie dynamiczne



Mylicie nawiew zimnego powietrza z efektem doładowania dynamicznego wynikającego z falowego działania dobrze wyliczonego dolotu

Cytat:
2011-09-30 12:50:07, Emilio pisze:
15 KM zmierzone



Wykres

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2011-10-30 21:14:26 ]
  
 
jak zobaczę wykresy tu uwierzę,te komentarze są zbędne.Że jakby dodam magnetyzer,albo zatankuje Vpołera to idzie idzie jak wściekły.
  
 
a moze po prostu kolega ma uszkodzony jakis czujnik lub przeplywke czy cos w podobie i mu to auto zamula,a po odlaczeniu ktoregos z nich wchodzi na mape fabryczna,i stad to moze nie byc przysost mocy tylko powrót do fabrycznej liczby koni
  
 
uwierz Magik ze mi czasmi tego tez barkuje, i tematow Tvistera

ja bym jeszcze dodał że wykres wykresowi nie równy bo jak wiecie jest kilka pomiarów mocy oraz wpływ też ma temp powietrza zasysanego a wiec Lato/Zima na krzywa

kurde to po co ja walki dałem robic moglem wzucic opornik na czujnik temp

Magnetyzery tez dają przeciez do 15%

[ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2013-02-07 17:53:08 ]