forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

[Ogólne] Dolot + sportowy filtr + przerwa w obwodzie = 15KM

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2011-07-29 12:43:31

Witam.
Chciałem się podzielić doświadczeniem jakie nabyłem posiadając Escorta XR3i 1,8 16v 1993 MK VI. Zdarzyło się że w samochodzie powstało jakieś spięcie i przepaliła się ścieżka w kompie. Silnik pracował nierówno falował obrotami utrzymywał wolne obroty na poziomie 1500 obr/min przygasał ale jak się dodało gazu pracował w miarę normalnie . Z tłumika wydobywał się spaliny nie przepalonego paliwa "paliwo lało się". Samochód pięknie zapierdzielał ale też pięknie spalał. Pojechałem na kompa i po podłączeniu okazało się ze czujniki temperatury cieczy chłodzącej i czujnik temperatury zasysanego powietrza wskazują ujemne wartości temperatury więc komp leje paliwo bo myśli że jest strasznie zimno. Szukaliśmy uszkodzenia i okazało się że jest przepalona ścieżka po naprawie wszystko wróciło do normy, ale samochód nie był tak żwawy. Wpadłem na pomysł żeby zrobić przełącznik którym będę sterował włącz/wyłącz Tak sobie jeździłem używając funkcji czasem z pod świateł lub na nielegalach pięknie się to sprawowało ps. Sprzedałem patent Noskowi i Noskowóz tez na tym jeździł trochę się to inaczej sprawowało ale działało. Wysłałem foto z zaznaczonym miejscem gdzie zrobić przełącznik. Pin "nóżka" 46 jest to masa dwóch czujników. Czekam na info jak wrażenia

http://imageshack.us/photo/my-images/834/201107291109518130001.png/

http://imageshack.us/f/27/201107291109518130001.png

/



[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-07-31 21:24:39 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
2017-02-20 20:11
  
 
 2011-07-29 13:01:25

2015-05-12 11:18
  
 
 2011-07-31 20:48:01

Dzięki za pomoc ze zdjęciami
2017-02-20 20:11
  
 
 2011-07-31 22:45:36

A jak odłączasz przepływomierz to chyba jest podobny efekt ? Bynajmniej u mnie jak auto zamula okrutnie, wypinam wtyczkę od przepływki i mam moc + mega spalanie
2013-07-21 13:27
  
 
 2011-09-05 20:25:51

Przepraszam za nic niewnoszący komentarz, ale bynajmniej to nie przynajmniej...
2015-06-20 21:59
  
 
 2011-09-29 20:11:23

A skad 15km? bo chyba nie wierzysz ze tym spobem przybyło chociazby 5KM? Po co robic wyłaczniki, skoro we wtyczke wystarczy wpiac rezystor o odpowiedniej rezystancji i efekt ten sam, ale w beznynowym silniku wolnossacym ten efekt sie nie sprawdzi, to samo co i zalozyciel tematu opisuje nie ma racji bytu, dlatego ze komputer podleje wiecej paliwa myslac ze temp powietrza jest nizsza, ale powietrze ma nadal temperature wyzsza tym samym ma mniej tlenu i spalanie nadal jest gorsze wiec i moc sie nie zmieni.

Rezystor bardzo dobrze sprawdza sie za to w dieslu, u siebie w TDI to przerabiałem, w PB jednak nie ma zadnych zmian.
2016-11-06 16:03
  
 
 2011-09-30 12:50:07

15 KM zmierzone W samochodzie był przerobiony cały dolot znaczy się: obudowa filtra została standardowa ale filtr sportowy K&N do obudowy spiro 65 mm chwytające powietrze od czoła samochodu ( doładowanie dynamiczne). Do tego przepustnica napawana i rozwiercona na 68 mm. Wszystko pięknie się sprawowało i wyobraź sobie że przybyło ponad 5 KM

[ wiadomość edytowana przez: Emilio dnia 2011-10-24 12:37:29 ]
2017-02-20 20:11
  
 
 2011-10-30 19:30:16

Doładowanie dynamiczne to ja u siebie w escorcie miałem, i generalnie nic to nie zmieniło poza brzydkim wygladem.

Co do 10 koni z Twojego komputera, jest to nie mozliwe, duzo sie o tym mowi, to tak jak bys chciał chip tuningiem uzyskac 10 koni, zrobisz nim wiecej niz tylko zmiana wartości rezystancji 2 czujnikow i nie uzyskach nawet 8 koni, wiec wierz mi ze czujnikami czy pstryczkiem nawet 5 koni nie uzyskasz. 15 koni to sie uzyskuje na wałkach, dolocie i wydechu z xr-a czy Mondeo.

Co innego jak bys obnizył temp powietrza, wtedy efekt byłby mocno odczuwalny. Porównaj jazde o 6 rano przy 10 stopniach, a jazde w połodnie przy 30 stopniach, róznicy nie trzeba tłumaczyc.

Generalnie poza gratami z mdo czy xra zadne filtry, chipy i inne bzdety nie dadza nic. a bynajmniej nie moc ktora sie sprawdzi na asfalcie. Mowie tu o prostych i tanich rzeczach, ktore mozna zrobic pod blokiem.
2016-11-06 16:03
  
 
 2011-10-30 20:52:31

hahahahahaha, jakże brakowało mi takich tematów no szał poprostu Hahahahahahaha

tak dorzucę od siebie na ochłodę, że instalacja turbo na 0.5bara bez intercoolera i na seryjnym wydechu dała przyrost w takim silniku rzędu ok 15% więc nie wmawiaj kolego że rezystor da taki sam przyrost.
2019-05-22 01:23
  
 
 2011-10-30 21:11:51

Cytat:
2011-10-30 19:30:16, Magik123 pisze:
Doładowanie dynamiczne



Mylicie nawiew zimnego powietrza z efektem doładowania dynamicznego wynikającego z falowego działania dobrze wyliczonego dolotu

Cytat:
2011-09-30 12:50:07, Emilio pisze:
15 KM zmierzone



Wykres

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2011-10-30 21:14:26 ]
2016-05-25 18:43
  
 
 2011-10-30 22:25:55

jak zobaczę wykresy tu uwierzę,te komentarze są zbędne.Że jakby dodam magnetyzer,albo zatankuje Vpołera to idzie idzie jak wściekły.

-----------------
RS2000 light
była GSI 16V rally
Focus 1.8 tddi kombi
MK7 1.6 16V sprzedany
zbieram na EVO9 :)
2019-08-10 15:07
  
 
 2013-02-07 17:20:40

a moze po prostu kolega ma uszkodzony jakis czujnik lub przeplywke czy cos w podobie i mu to auto zamula,a po odlaczeniu ktoregos z nich wchodzi na mape fabryczna,i stad to moze nie byc przysost mocy tylko powrót do fabrycznej liczby koni
2014-05-29 21:51
  
 
 2013-02-07 17:50:40

uwierz Magik ze mi czasmi tego tez barkuje, i tematow Tvistera

ja bym jeszcze dodał że wykres wykresowi nie równy bo jak wiecie jest kilka pomiarów mocy oraz wpływ też ma temp powietrza zasysanego a wiec Lato/Zima na krzywa

kurde to po co ja walki dałem robic moglem wzucic opornik na czujnik temp

Magnetyzery tez dają przeciez do 15%

[ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2013-02-07 17:53:08 ]
2013-05-01 20:56