Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2011-08-03 22:33:29 Witam wszystkich.
Jak już wielu użytkownikom wiadomo, jestem na tym forum już od jakiegoś czasu i się udzielam to tu, to tam w mniej, bądź bardziej inteligentny sposób. Moja Ładna, to 1988 21072 w kolorze czerwonym, kupiona w kwietniu ubiegłego roku w Pruszkowie za 500pln. Ogólnym przeznaczeniem tej Ładnej od zamysłu miały być i są... starty w tzw. SuperOes'ach na torze Kielce w Miedzianej Górze. Na dzień dzisiejszy jest w sumie niewiele zrobione (biorąc pod uwagę czas, jaki u mnie już przebywa), bo leży na boku w garażu wypatroszona z prawie wszystkiego. Spodnia część karoserii jest obdzierana z blachogumu i korozji. Silnik przeszedł jednak spore modyfikacje. Podstawową z nich jest przeróbka na short-rod'a. -wał korbowy od silnika 1500 -odpowiednio krótsze, odchudzone i wyważone korby -kute tłoki -ponoć wyczynowe panewki -wałek rozrządu 316/304 HMS wraz ze specjalną obniżaną obudową (ten wałek i obudowa siedziały w Ladzie 3zer'a ![]() -twarde sprężyny zaworowe + specjalne talerzyki -odchudzone koło zamachowe (3,7kg) -ciut odchudzone i wzmocnione zawory (wymiary seryjne) -dźwigienki Mastersport -koło do precyzyjnego ustawiania rozrządu -szmerglowane kanały ssące -tulejki zaworów z brązu -elektryczna pompka paliwa i pewnie troszkę innych rzeczy, o których teraz nie pamiętam... silnik po szlifie (zakwalifikował się na III'ci) odpalany tymczasowo na standardowym gaźniku i standardowych kolektorach, bez chłodziwa... Oto przerobiony już silnik podczas pierwszego startu po złożeniu Nie chodzi pięknie, ale to był absolutnie pierwszy jego rozruch. Potem go troszkę podregulowaliśmy. Pragnę podziękować serdecznie 3zer'owi, Bartixr i wszystkim innym forumowiczom, którzy w jakikolwiek, nawet najmniejszy sposób pomogli mi w dokonaniu dzieła prawidłowego złożenia silnika. Pomagali mi także kumple, ale im podziękowałem, jak tylko wrócił nam słuch ![]() do silnika będą założone jeszcze 2 podwójne gaźniki poziome SK 40DCOE, ale potrzebuję kogoś, kto mi je DOBRZE ustawi, bo ja w gaźnikach niekumaty ![]() Pozdrawiam wszystkich! |
![]() konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-03 23:05:43 super, pierwszy raz widze odpalany silnik poza samochodem ![]() a w czym problem z gaznikami? dysze? zwezki? synchronizacja? SK to soleks? zwezka 34, dysza wolnych kolo 45-50, glowna 130-140, powietrza 180.... i wsio, bedzie dobrze (aczkolwiek moze nie najlepiej)... jak w dellorto ![]() a 4 zegary mam do podcisnienia, jak masz wyprowadznia podcisnienia to mozna sie jakos zgadac i pozycze |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2011-08-03 23:21:28
Nie wiem, czy w ogóle będzie jakiś problem... nie wiem, czy są sprawne (koleś, od którego kupowałem mówił, że są, ale że nie montował ich, bo sprzedał przedwcześnie auto). Nie montowałem ich, bo nie mam kolektorów odpowiednich... ale to spoko... zrobię sam. SK, to japońska marka. Teraz pod nazwą OER Oprócz tego, gdzie podłaczyć do nich paliwo, to nie wiem o nich wiele. Wiem tylko tyle, że to hybryda pomiędzy Weberem, a Mikuni. Wzięte to, co najlepsze z obydwu i wpakowane w jeden. Dodatkowy plus, to taki, że w standardzie wytrzymują nadciśnienie 1bar bez wycieków, czyli kieeedyś tam będę mógł założyć kompresor Eaton'a i się zacieszać jeszcze bardziej ![]() Na razie, to muszę zrobić reanimację podłogi, podczepić zawiechę, postawić auto na koła i wtedy, jak włożę silnik, to coś będę kminił dalej. Po prostu potrzebowałem pewności, że ten silnik w ogóle zadziała, bo w zasadzie każda część jest z innej parafii, a i przeróbka shortrod należy do mało uczęszczanych i raczej podchodzi pod eksperyment kaskaderski ![]() [ wiadomość edytowana przez: Ladasznikow dnia 2011-08-03 23:22:33 ] |
![]() konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-08-03 23:30:20 gaznik prosta sprawa... jak ma kanaly drozne, to MUSI dzialac. jak ma jakies luzy na przepustnicy itd. to bedzie dzialal ale z problemami.
grunt zeby jezdzil na takiej samej pojemnosci jak Ty masz, wtedy bez problemu, jak byla inna to trzeba zmieniac zwezki, dysze.... bo bedzie zle... masz dwa: kup uszczelki, na pewno sciagniesz z angli, rozbierz jeden, oczysc, jak nie bedziesz wiedzial jak poskladac, to wtedy patrzysz jak to jest w drugim zrobione ![]() ale to tez zalezy w jakim stanie jest... ale warto, bedziesz wiedzial co masz, jak to dziala, gdzie co jest.. moge Ci podeslac ksiazke do weberow i dellotro... podejrzewam ze to jeden pies... jedną łyzką się jje ![]() ps.. nadcisnienie mowisz.. moze sa nadcisnieniowe... to moga sie troche roznic.... |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2011-08-04 13:26:09 wow !!! to żyje !! ![]() ![]() |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2011-08-05 08:30:43 zestrojcie ładnie i nie pożałuj 50-100 zł za hamownię. A zapłon masz już elektroniczny czy na tradycyjnym pracuje? |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-08-05 09:32:06 Oglądając filmik zauważyłem moduł na pokrywie zaworów, wnioskuję ze zapłon elektroniczny. |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2011-08-06 14:56:11 Aparat zapłonowy z modułem kupiłem od Bartixr, ale on biedny już nie pamięta ![]() ![]() |
![]() sztreker2107 Kandydat na Kandaydata Lada 2107 Racibórz | 2012-05-11 23:18:16 Jak prace idą ?? ![]() |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2012-06-10 18:57:46
Szczerze... szły praktycznie zerowo od czasu zmontowania silnika i położeniu Łady na boczku. Wyczyściłem całe podwozie z baranka i korozji, odsłaniając trochę dziur i podejrzanych miejsc do poprawek. Usunąłem te głupie uchwyty pod oryginalny lewarek, zamiast nich będzie kawał profila stalowego pod zwykły podnośnik. Kilka dni temu z kumplem pouzupełnialiśmy braki, wzmocniliśmy mocowanie panharda. Gdy skończymy restaurować spód, ogarniemy to podkładem antykorozyjnym, barankiem i będę mógł założyć zawieszenie i postawić Ładną na kołach, bo chciałbym mieć możliwość chociaż usiąść w niej na podłodze ![]() To tyle, jeśli chodzi o progress. Nie chcę się tłumaczyć, bo to niemęskie, ale każdy z nas ma swoje sprawy i jednak czasu i możliwości na hobby nie pozostaje za wiele. Jest jednak światełko w tunelu ![]() Pozdrawiam wszystkich! [ wiadomość edytowana przez: Ladasznikow dnia 2012-06-10 19:46:13 ] |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2012-06-26 18:57:15 Obecny stan. Usunięte większość ognisk korozji, pouzupełniane braki w podłodze, podłużnicach, itp. posmarowane podkładem epoksydowym antykorozyjnym. Potem pójdzie blachogum w miejsca szczególnie narażone na uderzenia kamieni, żwiru... Na koniec całość barankiem. Gdy wszystko wyschnie, składam zawiechę i stawiam Ładną na koła.
![]() |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2012-08-19 14:17:34 Tak to wszystko wygląda na chwilę obecną:
![]() By ladasznikow at 2012-08-19 ![]() By ladasznikow at 2012-08-19 ![]() By ladasznikow at 2012-08-19 ![]() ![]() |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2012-08-25 12:42:05 wygląda bardzo obiecujaco ![]() widze dużó żóltego koloru w zawieszeniu ![]() ![]() |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2012-09-05 16:56:11
Wszystko, co żółte i czerwone, przecież kupione od Ciebie ![]() ![]() |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2012-09-05 18:00:57
pewnie ten tańszy wziałeś ![]() ![]() |
![]() Kuba2107 Kandydat na Kandaydata Łada 2107 Krosno | 2012-09-06 17:27:08 Możecie mi powiedzieć co ma dawać regulacja na drążkach (reakcyjnych??), które stabilizują wzdłużnie most?? Tzn domyślam się, że to wiąże się z obniżeniem. Ale co to konkretnie ma dawać? |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2012-09-06 18:54:36
nadwozie będzie ci drążek wypychać jeśli go nie skrócisz w rezultacie auto będzie "krzywe" i będzie wyrywać mocowania drążków. |
![]() Ladasznikow BMW E30 / VAZ 2107 Skarżysko - Kamienna | 2012-10-14 15:10:14
regulując drążek poprzeczny, ustawiasz równą odległość tylnych kół od nadkoli, a regulacją drążka wzdłużnego, ustawiasz auto, żeby nie jechało po skosie, czyli tzw. "psim chodem" ![]() Normalnie jest to załatwiane poprzez zginanie drążka wzdłużnego, ale jakoś do mnie to nie przemawia ![]() |