[MKV] dziwny problem z odpalaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
Mam dość dziwny problem z odpaleniem auta. auto nie pali na kluczyk. Sprawdzone świece nowe aku auto nie chce odpalić czy zimny czy ciepły silnik. natomiast na popych odpali bez najmniejszego problemu. prosze o pomoc bo juz nie wiem gdzie szukać
silnik to 1.8 D
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-08-24 20:58:29 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
1. sprawdz kostkę przy stacyjce, czy podaje prąd na rozrusznik jak przekręcisz kluczykiem

2. do sprawdzenia rozrusznik, mogła masa od cewki do obudowy rozrusznika się upalić (miałem tak kiedyś)
  
 
przepraszam zapomniałem dodać w poście rozrusznik kręci bez problemu. sory to mój pierwszy post
  
 
sprawdz czy jak krecisz to jest napiecie na zaworze pompy wtryskowej
  
 
mam podobny problem ale przy 1.8 16v ale nie zawsze raz odpala a co jakis czas zrobi mi numer i niechce wtedy jak niema mnie kto pchnac to odpalam z rozrusznika i tez niemam pojecia co to moze byc ;/;/;/
  
 
sprawdzone napięcie jest na zaworze po przekręceniu stacyjki i podczas krecenia i gdzie dalej szukać??
  
 
dziś znów grzebałem i znalazłem 2 przewody od zaworka które nie miały styku po zlutowaniu odpala na rozruszniku ale w momęccie jak trzymam gaz do dechy.
  
 
Jak to gaz do dechy? To ile razy rozrusznik go przewala zanim odpali?

W nim nie masz elektrycznej pompy, która doprowadzi mieszankę jeszcze przed odpaleniem, a w instrukcji obsługi masz napisane aby odpalać trzymając lekko wciśnięty gaz trzymając rozrusznik przez ok 5 sek. Jak nie odpali w ten sposób poczekać chwilę do ostygnięcia rozrusznika i zakręcić 2-3obroty z gazem w podłodze bez grzania a następnie odpalić go normalnie. Jeśli w taki sposób nie wyrzuci nagaru i nie zacznie normalnie odpalać, to masz problem z silnikiem.

Sprawdź czy działa zaworek ssania (od lewej lampy w kierunku kierowcy taki garnuszek z membranką i wchodzącą linką), a jak masz pompę Lukasa, to sprawdź dawkę mieszanki jałowych obrotów - może dostaje za mało paliwa, ale wtedy po odpaleniu by mu też było ciężko... To jest wdzięczny silnik jeszcze typu "jak mnie nie naprawisz na miejscu, to daj mi denaturatu a pojadę na koniec świata"
  
 
no właśnni problem w tym ze zaczoł odpalać tak jak mówisz. dziś rano wsiadłem lekko wciśnięty gaz i poszedł od szczału a popołudniu podjeżdzam pod sklep pozniej wsiadam i lipa z odpaleniem moge go kręcić ile chce z gazem czy bez i dupa

p.s ile tego denaturatu moge wlac??

[ wiadomość edytowana przez: kiczen dnia 2011-08-26 18:59:43 ]
  
 
Denaturatu wystarczą 2 setki, ale to nie rozwiąże problemu. Jeśli od przypadku do przypadku nie chce dopalić to będzie problem z elektryką. Jak bym miał go pod nosem to bym zrobił na poczekaniu, a za pomocą klawiatury, to sobie można...

Kup jakiś spray do połączeń elektrycznych, jak ISOL itp. Popsikaj we wszystkie wtyczki - na pewno nie zaszkodzi, ale osobiście bym powyjmował kable i zastąpił nowymi (nie ze szrotu tylko ze sklepu elektrycznego, jak pójdziesz do sklepu gdzie się znają i powiesz do czego to jest, to dostaniesz nawet lepsze niż te montowane seryjnie). Jak będziesz montował nowe kable do wtyczek, to zaciskaj ale na to lutuj na potęgę i zaciągaj izolacje termo-kurczliwe. Jak by tak usiadł do tego silnika, to przez weekend byś zrobił chyba wszystko co potrzebne.

A mi padł nowy hydrauliczny popychacz (jedyny wymieniony przy rozrządzie) i teraz będę szukał jakiegoś starego ze szoru (te zamienniki są gówniane) i znowu muszę silnik otwierać
  
 
pomyśle nad nowymi przewodami narazie postaram sie wyczyścić stare co prawda jestem elektrykiem sle jek mam sie zagłębić instalacje samochody to mnie telepie... dziś mam wolne to zdam raport co i jak.
  
 
no i posiedzialem wczoraj pol dnia wszystkie styki wyczyszczone tawet tablice czyscilem i dalej to samo ale zauwarzylem ze gdy podepne aku pod prostownnik poladuje z 2 h to pozniej zaczyna normalnie palic ale nie slysze roznicy w kreceniu rozrusznika. czy moze miec gdzies szczątkowy spadek napięcia i juz nnie odpali??
  
 
Sprawdzałeś ładowanie? Może przy klemie aku jakiś kabelek jest luźny np. od alarmu z immo. i jak kombinujesz z prostownikiem to nim poruszasz.
  
 
nie mam alarmu ani immo a kable sprawdzane były wszystkie.
  
 
A zobacz czy podczas odpalania czarny kabel z akku się nie grzeje (ten najgrubszy czarny). On pierwszy lubi się utleniać a najbardziej powinien się grzać przy źródle napięcia czyli zaraz za akku (no skoro jesteś elektrykiem to to wiesz, ale może nie sprawdzałeś) Podobnie będzie się grzał gdy będzie spadek przepływu prądu na elektromagnesie rozrusznika. Ale gdy kabel się grzeje, to spada przepływ prądu z akku na odbierniki o mniejszym poborze i to mógłby być problem z odpaleniem.
  
 
po części problem rozwiązany byłem dzisiaj na sprawdzeniu ciśnienia i okazało sie że pompa daje za niskie ciśnienie. zobaczymy co bedzie po regeneracji pozdrawiam
  
 
hm nie wydaje sie tobie ze to moze nie byc to? skoro odpala na popych a nie z kluczyka a pompa i tak jest elektryczna wiec chyba nie robi jej to roznicy?? Mam podobny problem i ktos mi cos napominal o zaworku zwrotnym ze moze puszczac daj znac jak bedzie po regenaracji
  
 
W silniku 1,8 D pompa jest mechaniczna napędzana paskiem. Jeśli mierzyli i małe ciśnienie to masz powód. Przy okazji jak dasz pompę do zrobienia to zajrzyjcie do wtryskiwaczy.