Regulacja sprzęgła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Pytanie jak w temacie, w jaki sposób a raczej kiedy się wie że dobrze ustawiło się siłownik od sprzęgła (tzn tą śrube która jest na siłowniku przy skrzyni) odciągnąć łapę sprzęgła maxymalnie i na wciśniętym sprzęgle ustawić odpowiednio tą nakrętke ? bo podobno kręcące się koła na luzie jak samochód jest podniesiony to taka przypadłość tego pojazdu bo rozumiem że przy dość dynamicznej jeździe jak słychać czasem zgrzyt przy szybkim zmianie biegu może być tym spowodowane z góry dzięki za odpowiedź, bo szkoda by było zajeździć nowe sprzegło

pozdro
  
 
Z tego co wiem to reguluje się to na PUSZCZONYM pedale sprzęgła. Wtedy jak odciągasz popychacz, to ma być luz pomiędzy nim a nakrętką taki żeby było w sam raz (w książce jest opisane ile dokładnie, ale wg mnie te 3 mm wystarczy, może być więcej - nie zaszkodzi, ale też nie za dużo, żeby dało się wysprzęglić).
Co do zgrzytów, to może nie sprzęgło ale synchronizator? na którym biegu masz zgrzyty?
  
 
Cytat:
2011-09-06 21:55:34, Kamil_H pisze:
Z tego co wiem to reguluje się to na PUSZCZONYM pedale sprzęgła. Wtedy jak odciągasz popychacz, to ma być luz pomiędzy nim a nakrętką taki żeby było w sam raz (w książce jest opisane ile dokładnie, ale wg mnie te 3 mm wystarczy, może być więcej - nie zaszkodzi, ale też nie za dużo, żeby dało się wysprzęglić). Co do zgrzytów, to może nie sprzęgło ale synchronizator? na którym biegu masz zgrzyty?



hehe pogubiłem się, czyli pedał sprzęgła puszczony, łapa też w pozycji takiej jakby pedał był puszczony i w takim układzie miedzy łapa a nakrętko ok 3 mm luzu ? a z grzyty, no skleroza przyatakowała i nie mogę sobie przypomnieć, a wyprzedzając fakty, wymiana synchronizatorów to skomplikowana akcja ?

pzdro
  
 
Pedał pompuję pomą, która wypycha popychacz (tzw wysprzęglik, na którym jest nakrętka regulacyjna), który popycha widełki sprzęgła, tak?

No, to jak już wiemy jak to działa, to:

1. Pedał puszczony -> wysprzęglik schowany
2. Łapiesz za widełki sprzęgła i ciągniesz je lekko w tą stronę co pcha je wysprzęglik. Powinienieś wyczuć luz taki jak pisałem. Jak luzu nie ma, albo jest za duży to regulujesz nakrętką na wysprzęgliku.

Sychronizatory = rozbiórka skrzyni biegów tak więc jeśli nie ma jakiejś tragedii a czasem wchodzi ciężko/zgrzytnie to daj sobie spokój. BTW: kiedy wymieniałeś olej w skrzyni?
  
 
hehe dzięki, teraz to już sobie powinienem poradzić olej będę teraz wymieniał, bo dopiero co ją założyłem a na dobrą sprawę nie pamiętam ile wcześniej na niej przejechałem. Jakieś sugestie co do oleju

pzdro
  
 
Najlepiej wlej ten sam co lejesz jako płyn hamulcowy, ja leję DOT 4 i jest OK.
  
 
oo serio, dobrze wiedzieć, bo myślałem że to jakiś specjalny przekładniowy musi być dobrze mi świta w glowie ze ok 1,5 litra potrzeba ?
  
 
Sorry, ale chyba coś ...

Cytat:
Jakieś sugestie co do oleju



Cytat:
Najlepiej wlej ten sam co lejesz jako płyn hamulcowy, ja leję DOT 4 i jest OK.



MisUszatek pyta o olej do skrzyni biegów, a brabus55 ma chyba na myśli układ hydrauliczny sprzęgła...
  
 
hehe fakt wczesna pora dnia robi swoje i fakt zamieszanie sie zrobiło w układzie wysprzęglika płyn wymieniałem, a pytanie tyczy się oleju do samej skrzyni biegów
  
 
A to sorry, chyba trochę przyćpałem, jeśli chodzi olej do skrzyni to masz tu mój wpis z innego postu, który dotyczy zarówno skrzyni biegów jak i mostu:
"Chciałem definitywnie rozwiać problem wymiany oleju w tylnym moście i skrzyni biegów. Absolutnie nie prawdą jest że w tych przekładniach nie wymienia się oleju, powiem więcej, obie przekładnie są mocno obciążane podczas eksploatacji, a szczególnie tylny most, dlatego te oleje TRZEBA wymieniać. W Ładzie w skrzyni biegów olej należy wymieniać co 30 000km i tak samo w tylnym moście co 30 000km. Dla obuch przekładni stosuje się ten sam olej przekładniowy HIPOL 15-F."

Pozdrawiam.
  
 
próbowałem odnaleźć ten post ale wyszukiwarka mnie dziś nie lubi, więc zapytuje ile oleju wchodzi w skrzynie a ile w most ?

pzdr
  
 
W Haynes'ie podają:

Skrzynia ~1,35 L
Most ~1,3 L

Weź bańkę 5 L i po problemie On jakiś drogi nie jest.
  
 
3 litry kupisz i styknie.