Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pre100n Sympatyk FEFK Ford Focus II C-Max Wroclaw | 2011-10-03 07:55:48 Prawdopodobnie problem dotyczy paska wieloklinowego. Napędza on alternator i pompę wspomagania układu kierowniczego. Jeśli pasek się ślizga i nie napędza pompy to kierownicą kręci się bardzo ciężko.
Z tym, że objaw świecącej kontrolki ciśnienia oleju jest w tym momencie dziwny. Wiem, że to może dość dziwnie zabrzmi ale wszystkie opisane przez Ciebie objawy wskazują, jakby Ci silnik zgasł w czasie jazdy albo przynajmniej bardzo spadły jego obroty. |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2011-10-03 20:17:25 Żebyśmy sie rozumieli. Jak zapalają Ci się te kontrolki i problemy z kierownicą to samochod gaśnie czy nie?? |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2011-10-03 20:37:53 Wydaje mi się że on poprostu gaśnie, wtedy właśnie zapalają się wszystkie kontrolki i nie chodzi pompa wspomagania w efekcie czego ciezko jest obrócić kierownicą (kobieta moze nie dać rady przy malej predkosci). Piszesz ze sie dusi czasami to może i gubi obroty i gaśnie.
Czy te "zablokowanie" kierownicy jest takie jakbyś chciał skręcić kierownicą przy zgaszonym silniku? |
bodziulla Ford Escort opole | 2011-10-03 20:49:14 Tak, jest taki sam efekt jak przy zgaszonym silniku. |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2011-10-03 21:08:03 a auto np na zimnym trzyma normalnie obroty? odpal go z rana i skręcaj kierownicą i patrz jak z obrotami.
Drugi test zrób taki: Rozpędź się tak do 70-80 km/h na 3 biegu ewentualnie z 60 km/h na 2 biegu żeby auto złapało z 4-5 tys obrotów i puść go na luz, jak zacznie przygasać to znaczy że problem na 95% z silnikiem krokowym. Sam to przerabiałem. Skoro się zapalaja kontrolki to wg mnie auto gaśnie po prostu i zostaje na "zapłonie", na zapłonie zawsze przez kilka sekund się palą te kontrolki, po odpaleniu auta gasna jak pewnie zauważyłeś. Jeśli moje testy pokażą że auto przygasa możesz sprawdzić jeszcze "dolot" czyli od puchy filtra powietrza do kolektora ssącego, czy nie lepie lewego powietrza (wszelkie peknięcia w dolocie, za luźne opaski zaciskowe itp - to też może być przyczyna a koszt sprawdzenia 0 zł i 2 minuty) pozdro |
MaRRecki Sympatyk FEFK Escort Siemiatycze/Ząbki | 2011-10-03 21:31:54
Pamietaj że na zgaszonym silniku łatwiej jest zakręcić kierownicą bez wspomagania niż ze wspomaganiem |
longin1983 Ford Escort MK7 Ghia Koszalin | 2011-10-03 22:10:00 Zapytaj partnerki czy jest efekt telepania autem jak jest blokada. I niech obserwuje obroty. A najlepiej przejedz sie sam. |
black_time Escort Łódź | 2011-10-03 22:32:42 Auto bez wspomagania to nie to samo co ze wspomaganiem ale nie działającą pompą.Jak mi kiedyś przygasł przez zsunięty dolot to ledwo przed bramą się zatrzymałem,bo bym w ścianę wjechał właśnie dla tego,że mnie to zaskoczyło i kierą ledwo szło zakręcić.
Zróbcie test tak jak koledzy mówią i nie odpalajcie od razu tylko zaczekajcie ze 2 sekundy,żeby zobaczyć czy silnik zgasł,czy może obroty spadły i za chwilę wstały. Ja miałem problem z kostką na krokowcu,jak kiedyś ostro pocisnąłem i na końcu 3 biegu wrzuciłem luz to mi auto na łuku przy 130km zgasło (na szczęście nie musiałem kręcić kluczykiem żeby odpalić,tylko w ułamku sekundy wciskałem przycisk i auto już chodziło).Na ten problem pomogło podłożenie kawałka kartki przy kostce. |
dulin7 Sympatyk FEFK Nowe Miasto Lubawskie | 2012-01-06 17:09:46 dokladnie tak jak pisze kolega, skoro kontrolki sie zapalaja i w tym samym momecie jest zablokowanie kierownicy to opcja jest tylko jedna, mnie zycie nauczylo zeby opisy kobiet dotyczace zachowania sie auta traktowac naprawde ostroznie i najlepiej je samemu zweryfikowac |
lagarto Sympatyk FEFK Jaworzno | 2012-01-07 07:21:25 Mnie się też wydaje, że auto gaśnie i przez to brak wspomagania.
Czyli pewnie problem można uznać za rozwiązany. I jeszcze mały OT. Nie wiem dlaczego macie jakieś wątpliwości jak kobieta opisuje swój problem z samochodem - toż to tacy sami kierowcy jak my. I należy traktować je całkiem poważnie. I w związku z tym dlaczego nikt nie zapytał jaki ma samochód kolor? |
Maylo Sympatyk FEFK 2speed.pl Gołdap | 2012-01-07 11:59:04 Może i taki sam kierowca, ale mężczyzna przeważnie choć nie zawsze bardziej zna się na mechanice , więc opisanie problemu jest bardziej jasne. Kolor auta? Chmmm... nie wiem, różowy ? |
bodziulla Ford Escort opole | 2012-01-13 21:24:12 Witam.
Winowajcą zacinającej się kierownicy był cały układ kierowniczy. Przy czym, że jest to moje pierwsze autko dopiero się uczę. Z pojemnika do układu kierowniczego bardzo pomału ubywało płynu. Przy wymianie opon mechanik powiedział, że cieknie mi olej prawdopodobnie z skrzyni biegów. Okazało się, że to jednak cały układ kierowniczy był do wymiany. Temat chyba można zamknąć odnośnie tego dylematu Pzdr |