Poprawianie 127 903ccm

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Kupilem niedawno 127 (900) i jestem na etapie remontowania silnika. Samochod bedzie uzywany tylko do sportu amatorskiego i pod tym katem chcialbym w silniku zrobic pare modyfikacji. Znacie moze jakichs tanich macherow od glowicy (zawory, gniazda, sciete prowadnice) w okolicy Krakowa? Ew. jak zrobic te rzeczy samemu ?
W ogole piszcie jakie przerobki robiliscie w takich silnikach (fiat 127 i przekladki w maluchach). Inne "patenty" do 127 tez mile widziane

Pozdrawiam,
yapko
  
 
Ja na twoim miejscu wstawił bym większy silnik np 1.1 a można i większe widziałem gdzieś 127 z silnikiem 1.6
  
 
gaźnik z dwugardzielowy z f850 coupe sport + kolektor z łady, i przede wszystkim inny wydech bo orginalny można sobie wsadzic w 4 litery.... co do gażnika i kolektora zapytaj barta 128 on to chyba kiedyś miał w 127 zanim nie zmienił silnika...
  
 
O tym gazniku slyszalem, ale 1. nie wiedzialem jak z kolektorem, 2. Nie wiem czy taki gaznik kupie w ogole i ew. za rozsadne pieniadze. Moze jakis bardziej popularny gaznik? Skoro kolektor od lady to dlaczego nie gaznik? Co do wiekszego silnika to jednak nie chce zmieniac bo mam kupe czesci do remontu (kupilem z autem) i nie chce sie bawic w biurokracje. Poza tym w KJSach jest klasa do 903. Dzieki za pomoc i prosze o jeszcze

yapko
  
 
gaźnik z 850 coupe ponieważ tam też był silnik 903 (tylko lewoobrotowya mocy miał chyba 52 km), z zakupem chyba nie jest aż tak źle wystarczy znaleźć jakąś zdezelowana 850... co do gażnika z łady to jest on przystosowany do wiekszej pojemnosci, pzatym ten z 850 byl do samochodu z lat 60/70 wtedy to ekologie sie rozumialo ciut innaczej i mocy bylo wiecej... teraz przez tą ekologie to tylko kuce sie traci.... jak pisałem po szczegóły udaj sie do barta 128 bo on coś takiego miał chyba...
  
 
zgadzam sie w zupelnosci z koniecznoscia poprawienia kolektora wydechowego w 127, najlepiej zrobic barana, gaznik 2 gardzielowy tez ok, tylko trzeba zdobyc podstawke pod gaznik, ale pomysl z kolektorem od lady to jakis bezsens!!!! 127 nie ma wogole kolektora dolotowego !! to znaczy ma ale zintegrowany z glowica silnika wiec gdzie tam ktos dkrecil kolektor od lady?? nie wiem... gaznik siedzi na podstawce ktora jest mocowana do glowicy i tyle, i wlasnie taka podstawka z 850 sport jest potrzebna zeby zaadoptowac gaznik 2 gardzielowy. moze byc od f128 sport.
  
 
Bart: ta podstawka to wlasnie jest "skurczony" kolektor Taka sama jest w 126 i tez nazywaja to kolektorem ale fakt ze mieszanka rozdziela sie pozniej. Jak juz kupie uzywany gaznik to razem z podstawka i nie bedzie problemu. Tylko ze taki gaznik to nie tak latwo chyba znalezc. Myslalem o wiekszym gazniku jednogardzielowym, w koncu poprzez wymiane dysz mozna wiekszy gaznik dostosowac do mniejeszej pojemnosci (np. do 126 byl do sprzedania gaznik Dacii 1300 przerobiony odpowiednio, albo weber 40 DCOE dwu gardzielowy).
Wiecie moze czym sie roznia przednie hamulce 127 od 125 ?, srednica tarcz ta sama a zaciski podobno takie same. Pytam bo mam ochote na te heble od lady o ktorych jest dyskusja
I druga sprawa: z powodu obroconej rotacji nie mozna zalozyc walka od 850 sport. Czy jest jakis model ktory mialby w miare "szybki" walek seryjny pasujacy do tego silnika?

Dzieki za informacje,
yapko
  
 
oryginalne zaciski od 127 sa troszke inne ale tylko wizualnie, te od 125 pasuja w 100% tak ze spox.
  
 
Cytat:
2003-09-25 18:01:35, yapko pisze:
Czy jest jakis model ktory mialby w miare "szybki" walek seryjny pasujacy do tego silnika?




swiatek moze na bazie seryjnego walka cos ciekawego "wyczarowac" . Nie ma z tym wiekszych problemow, poza jednym-kasa.

ps: czy kolektor od CC900 pasuje pod 903 127 ? Jesli tak, to mozna sie zastanawiac nad wymiana seryjnego, an sportowy od cieniasa.
  
 
Bart: dzieki, juz zaczynam szukac lady na szrocie.

Maniac: co do walka to swiatek niestety jest drogi, mam tel. do kogos w Krakowie kto regeneruje walki i ma wzory Abarth'a podobno. Tylko ze podobno taka przyjemnosc kosztuje ok 500 a nowy walek to 230 PLN.

yapko