[mkV] Pomysły na podkręcenie 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Chciałem się was prosić o propozycje tuningu silniczka 1.4. Chodzi mi o podniesienie mocy Wszystko bym zrobił podczas remontu który się zbliża nieuchronnie
  
 
Kocham takie pytania

Niestety, należy przyjąć, że 1.4 w escorcie jest niepodkręcalne, niemotyfikowalne i nie dające się tuningować (w realnych pieniądzach, bo dla sztuki to można wiele)

Jak chcesz więcej mocy to poroponuję swap na 1.8 lub 2.0 i to chyba tyle


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2011-10-17 22:35:46 ]
  
 
Jako, że również posiadałem silnik 1.4, chodziły mi po głowie takie pytania. Na początku chciałem zrobić remont silnika i takie tam, skończyło się swapem na 1.8. Różnica niewyobrażalna Także zgodzę się z kolegą Venom, tylko swap da Ci więcej mocy. Silnik 1.4 w mk5 to porażka.
  
 
Jedyny sensowny tuning w tym silniku to zainstalować gaz.

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
  
 
Cytat:
2011-10-17 23:09:32, falcon0 pisze:
Jedyny sensowny tuning w tym silniku to zainstalować gaz.



Jak n20 to chętnie. A teraz poważnie. To jaki silnik 2.0 proponujecie? Tylko żeby był dość mocno podatny na tuning.
  
 
W zasadzie najprostszy swap to byłby na 1.6 8V. I chyba najmniej kosztowny. Potem w kolejce stoi 1.8/2.0 silvertop (bardzo rozsądna opcja) i na koniec N7A (mniej rozsądna i zdecydowanie najdroższa).
  
 
najprościej i najtaniej - sprzedaj tego co masz > kup escorta 1.8 16v dziękuje

Chyba że Twój jest w stanie idealnym pod względem blacharskim i innych podzespołów i koniecznie chcesz Twoją budę.

Cytat:
Tylko żeby był dość mocno podatny na tuning.


nie szukaj tego w gamie silników zetec, jedyny tuning to generalny remont silnika i doprowadzenie go do serii

ewentualnie turbina ale nie chce mi się poruszać tego tematu, innym pewnie też.

P.S. jak chciałeś szybkie auto to po co kupowałeś 1.4? kup od razu coś mocnego i tyle, i zamiast wydawac na "tuning" silnika "mocno podatnego na tuning" zalewaj mu paliwko i jeździj

[ wiadomość edytowana przez: pdasiek dnia 2011-10-18 21:35:22 ]
  
 
Cytat:
2011-10-18 21:11:58, emtees pisze:
W zasadzie najprostszy swap to byłby na 1.6 8V. I chyba najmniej kosztowny. Potem w kolejce stoi 1.8/2.0 silvertop (bardzo rozsądna opcja) i na koniec N7A (mniej rozsądna i zdecydowanie najdroższa).



N7A mniej rozsądna i zdecydowanie najdroższa?dlaczego?myśle że najtańsza i najmocniejsza.każdy silnik przy odpowiedniej kasie jest podatny na tuning,już to tu nie raz udowadnialiśmy po swapie(jak do niego dojdzie)nie będziesz nic z silnikiem grzebał..a jak tak to będziesz pierwszy wejdź na wyszukiwarkę i zobacz ile takich pytań było i co z nich wyszło i nie piszcie że n7a jest mało''rozwojowy''bo mi korki wybije,piszą to forumowicze którzy raczej posiadają małą wiedzę na ten temat silniki cvh faktycznie porażka.żeby osiągnąć 150 kucy musiałbyś''sporo''wywalić.jedyna opcja swap 2,0 mondeo albo rs2000...zależy jaką kasą dysponujesz i czy chcesz się w to bawić bo koszt przerośnie wartość auta,a na silniku się na pewno nie skończy
  
 
No to zaczynam zbierać na silniczek 2.0 i wszystkie pierdoły potrzebne do swapu. Ile kucy ma na serii n7a?
  
 
wedlug mnie N7A to jednak najdrozsza opcja na SWAP, ze wzgledu na ilosc dodatkowego (sporo drozszego) osprzetu ktory trzeba dokupic. Na przyklad skrzynia, a jak skrzynia to wybierak, polosie i takie tam. Samo sprzeglo jest ile drozsze od zetecowego... a przeciez nikt chyba nie bedzie zakladal przy SWAPie starego sprzegla...
  
 
Z N7A jest jeszcze ten kłopot, że ciężko złapać nie wymęczoną jednostkę, nie wspominając już o stanie naprawdę dobrym. Nie ma co liczyć, że silnik jest od emeryta i śmigał tylko do kościoła

Dla uproszczenia całej sprawy powiem tak: chcesz swapować - kup całe auto. bo się zaraz okaże że twoja skrzynka, wiązka i jeszcze coś, nie obsługują takiego przekaźnika, takiego czujnika itp itd.

Poczytaj, liźnij chociaż trochę teorii przed. dopiero wtedy się decyduj. jeżeli nie, to wskakuj na allegro i szukaj czegoś mocniejszego.
  
 
jak już swapujesz to uderzaj w zetec 2.0 sliver top, wyjdzie sporo taniej od n7a a na pewno Cię zadowoli
  
 
Cytat:
2011-10-18 21:40:52, lukirs pisze:
N7A mniej rozsądna i zdecydowanie najdroższa?dlaczego?myśle że najtańsza i najmocniejsza.każdy silnik przy odpowiedniej kasie jest podatny na tuning,już to tu nie raz udowadnialiśmy po swapie(jak do niego dojdzie)nie będziesz nic z silnikiem grzebał..a jak tak to będziesz pierwszy wejdź na wyszukiwarkę i zobacz ile takich pytań było i co z nich wyszło i nie piszcie że n7a jest mało''rozwojowy''bo mi korki wybije,piszą to forumowicze którzy raczej posiadają małą wiedzę na ten temat



Chłopaki już wyjaśnili Chyba łatwiej trafić takie N7A które ma moc na poziomie 2.0 silvertop niż takie, które by trzymało serię

  
 
ale N7A ma wiele ładniejszy dzwięk w sumie każdy motor bedzie lepszy od 1.4 cvh.co do mocy n7a to na spocie na hamowni powypluwały everlastowi 143km a mi 147km i 193 nm przy prawie seryjnych motorach,czyli jak na pełnoletnie,katowane całe życie motory wynik bardzo dobry faktycznie silvertop tańszy odpada wiele rzeczy jak server podliczył..z drugiej strony jak sie mondkiem kumpla przejechalem,to do rsa mu duużo brakuje
  
 
Cytat:
2011-10-18 22:01:39, srvrserver pisze:
wedlug mnie N7A to jednak najdrozsza opcja na SWAP, ze wzgledu na ilosc dodatkowego (sporo drozszego) osprzetu ktory trzeba dokupic. Na przyklad skrzynia, a jak skrzynia to wybierak, polosie i takie tam. Samo sprzeglo jest ile drozsze od zetecowego... a przeciez nikt chyba nie bedzie zakladal przy SWAPie starego sprzegla...




wystarczy zostawic stara skrzynie ib5 i nie interesuje cie wymiana polosi wybierakow itp, a i kpl sprzeglo jest 4 razy tansze

co do modow 1,4 cvh to wystarczy zalozyc caly osprzet z 1,6 laczni8e z walkiem, i mamy okolice3 85-90 hp
  
 
Jak byś chciał 1.6 zeteca w stanie niemal idealnym to moge w miarę tanio oddać mój, silniczek po remoncie, gaz sekwencja... Reszta escorta będzie gratis
  
 
uwielbiam "młodzież" na forum od razu humor się poprawia.
Ale nie zapominajmy kiedyś bardzo dawno temu tez mieliśmy takie dylematy
Najprościej sprzedac i kupic inny samochód
  
 
Oj Remik.. sam latasz a innych wbijasz w ziemię
Pomyśl o zetecu 1,8 115 ps

[ wiadomość edytowana przez: arti31 dnia 2011-10-19 16:40:59 ]
  
 
Cytat:
2011-10-19 16:38:58, arti31 pisze:
Oj Remik.. sam latasz a innych wbijasz w ziemię

oj tam oj tam,ale to prawda poparta swoim własnym doświadczeniem jak i wielu osób tutaj
  
 
Cytat:
2011-10-19 16:21:20, RemikGT pisze:
Ale nie zapominajmy kiedyś bardzo dawno temu tez mieliśmy takie dylematy



Prawda w 100%. Podpisuje sie pod tym. Teraz jak nabylem minimalna wiedze to, az chce sie smiac ze swojej głupotki