MotoNews.pl

Utrata prawa jazdy z powodu wady wzroku.

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich.
Jestem kierowcą z ponad 30-letnim stażem.
Niestety zauważyłem, że od jakiegoś czasu mam problemy ze wzrokiem.
Czy ktoś z Was wie, jakie wady wzroku powodują utratę uprawnień do kierowania pojazdami???
Jutro wybieram się na badania w celu ustalenia przyczyn. W Poznaniu gdzie zamieszkuje można to zrobić bezpłatnie w ramach akcji "Czas na Wzrok", która rozpoczęła się kilka dni temu. Chciałbym jednak wcześniej spytać na lamach forum o Wasze doświadczenia w tym temacie.
z góry dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam

Witam

O ile mi wiadomo, to musiałbyś mieć Kolego totalną ślepotę abyś miał stracić "pj". Dużo osób jeździ w okularach (po to zostały wynalezione aby ten popsuty wzrok poprawiać) Więc raczej bym się nie zamartwiał. Powodzenia

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin

Już jestem po badaniach.
Moje obawy dot. widzenia są klasycznymi objawami prezbiopii.
Na szczęscie można to skorygowac!
Koledzy - polecam darmowe badanie prowadzone w ramach akcji "Czas na wzrok' dla każdego kto ma wątpliwości. Powinno być dużo więcej takich bezpłatnych akcji. Jeżeli ktoś ma ochotę na tej stronie są wszystkie informacje http://czasnawzrok.pl/.
Pozdrawiam Jerzy

ps. Kolego Biały - nie tylko całkowita ślepota dyskwalifikuje kierowce jak sie okazalo.

To co jeszcze dyskwalifikuje? Rozwiń swoją wypowiedź.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin

Całe szczeście , że policjanci nie mają prawa do sprawdzania stanu naszych oczu podczas kontroli : ) Bo mogli by się znowu doczepiać do wszystkiego - dobrze, że zostawili to lekarzom jednak )

wszelkie zasady badań lekarskich na prawo jazdy, wraz z badaniami odnośnie wzroku (tabelka na stronie 9) wraz limitami wad, itp. znajdziecie tutaj:

http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20040020015&type=2

Niestety z wadą wzroku nie ma co liczyć na prawko na czas nieokreślony.