[C30SE/C30SEJ] Uszczelka miski vs podnoszenie motoru

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szybkie pytanie – może ktoś, kto to robił będzie pamiętał.

Czy do wymiany uszczelki miski olejowej w C30SE/SEJ wystarczy podnieść lekko silnik (i wówczas miskę uda się wyjąć), czy np. trzeba wyjmować skrzynię i jakoś podnosić i przechylać motor?

Wybaczcie, jeżeli temat już był kiedyś poruszany – ja szukałem i nic na temat nie znalazłem, oprócz poniższego (ale do tyczy innego motoru).

motonews.pl/forum/?op=fvt&t=105732&c=72&hq=c30se+miska&f=9



[ wiadomość edytowana przez: psinthos dnia 2011-10-24 10:34:29 ]
  
 
Silnik trzeba umocowac np wyciagarka i opuscic sanki.
  
 
W B udało mi się wymienić jedynie podnosząc silnik, bez rozłączania skrzyni.
Może w A jest inaczej
  
 
z tego co ja pamiętam, podniesienie silnika starczy, na styk.

tak na własnych błędach, dość ważne jest poluzowanie poduszek, by za chwilę nie szukać nowych
  
 
Samo podniesienie silnika nie wystarczy. Tak jak pisze Senator, konieczne jest opuszczenie sanek. Na podniesionym silniku miskę wyjmiesz, ale już nie wsadzisz ze wzgledu na zsuwającą sie uszczelkę. Autopsja.
  
 
z autopsji wiem, że lepiej wyjąć silnik, albo zrzucić sanki bo dostęp
będzie dobry, a bez dobrej widoczności i dobrego dostępu to sens wymiany uszczelki w C30SE i ponownego uszczelniania średni.
po tej karkołomnej robocie widok ponownie ulanej miski nie należy do przyjemnych

P.S.
wyjęcie i włożenie R6 to pikuś w porównaniu do V6
  
 
Kurde żeby zrobić miskę wyciągać silnik to ciekawe ile takie naprawy by musiały kosztować. Sanki to moment żeby zrzucić. Ale szybciej jest popuścić sanki z tylnych śrub i unieść silnik i wszystko....