[MKVII] 1.8 105 -> 130KM kolektor ssący.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat wałkowany wielokrotnie to wiem, ale mam konkretne pytanie odnoście tej przeróbki.
Chce założyć wałki, przepustnice i przepływkę od 2.0 ale chciałbym zostawić aluminiowy kolektor, ma to sens?
Czy konieczna jest wymiana na plastikowy? Różnią się one średnicami czy po prostu będzie problem z adaptacją przepustnicy?


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-12-30 22:33:30 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu(cyfry rzymskie) ]
  
 
1,8 130 RQB ma aluminiowy kolektor. Poczytaj sobie jeszcze o temacie...
  
 
Niestety jak to często bywa gdzie 2 polaków tam 3 zdania.
Czy kolektory ssące alu od 105 i 130 różnią się kanałami czy to jest dokładnie to samo?
  
 
hmmm a może założyć do tego kolek od RKC

może to rozjaśni choć trochę

[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2011-12-02 00:21:08 ]
  
 
Jak by kolega potrzebował ssący to mam na zbyciu z modo 2.0 blacktop i z esa 1.8 115ps oba z przepustnicą.
  
 
snuffy - różnią się
 
 
potrzebujesz z oznaczeniem Ho
  
 
Chodzi o to, że mam założony gaz i niechciałbym plastikowego kolektora.

Czyli podsumowując przy zakłądaniu tych 3 elementów kolektor od 105 będzie pogarszał osiągi ponieważ ma mniejsze przekroje kanałów?
  
 
jesli masz gaz na mikserze, to wymiana kolektora, przpustnicy i przeplywki na wieksza nic Ci nie da - bo i tak bedziesz mial korek w dolocie w postaci wlasnie miksera. jak masz sekwencje, to plastik nie przeszkadza w niczym. z tym, ze w RQB byly aluminiowe.
  
 
Mam 1 generację ale chce założyć do tego blos.
  
 
jezeli chcesz zalozyc blosa, to smialo mozesz normalnie zakladac plastikowy kolektor... mam taki zestaw u siebie i sprawdza sie doskonale
  
 
no przy blosie da rade, ma realna srednice w okolicach jakis 50mm wiec w zasadzie nie przeszkadza w przeplywie
  
 
Ja mam obcnie taki zestaw jak chcesz zalozyc i moim zdanie mzmiana na plastik jest bardzo na plus. U mnie na metalowym bylo czuc spora roznice w jezdzie w zaleznosci od temperatury. Rura dolotwa sie nagrzewala znacznie od pokrywy zaworow. Owinalem ja bandazem ale i tak kupilem plastik i bede zmienial. Wlasnie o ta cieplote chodzi przede wszystkim no i troszke inne ksztalty.
  
 
Co do przerobki z 1.8 105KM RKA na 130KM RQB to ja mialem taka zrobiona jakis czas temu. kolektor aluminiowy rozni sie od tego aluminiowego z RQB 2mm. Wiec mysle ze jest to nie duzo. Na chwile obecna mam silnik 1.8 115KM z glowica od rqb (130KM)... Kompoter, przepustnice z kolektorem, przeplywomierz i reszte osprzetu z mondeo 2.0. + walki cost camsa. Moc na dzien dzisiejszy okolo 140KM... wiec jezeli chodzi o tego typu zmiany to jest to dosc tanie rozwiazanie i dajace jakis rezultat...
  
 
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt) to jest niekiedy BARDZO dużo. Kolektor od RQB jest odczuwalnie lepszy i nie siej herezji, że nie.

Komputer z góry Ci moge powiedzieć, że nic nie dał, bo dawki są takie same. Skoro masz w zasadzie RKC (bo to, że głowica jest od RQB nie ma za bardzo znaczenia skoro zmieniałeś wałki. Jest taka sama jak w RDA/RKC itd.), kolektor i przepust z mdo i wałki Cat Camsa (jak mniemam w Twojej wypowiedzi wkradła się literówka) to powinieneś to teraz wystroić. Swoją drogą co to za wałki? Który stage?


[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]
  
 
Adaptacja przepustnicy 2.0 (plastik) do alu :

KLIK

W temacie 1.6 z wałkami i gardłem od 2.0 na razie bez wykresu z hamowni.

Zarówno kolektor od RQB jak i 2.0 różnią się średnicą kanałów od mniejszych silników. Ponadto plastik ze względu na specyfikację "podobno" znacznie poprawia dół obrotów.

Komputer również zmieni specyfikę silnika ze względu na inne mapy paliwa.

[ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-20 20:53:12 ]
  
 
Cytat:
2012-02-08 19:35:48, emtees pisze:
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt) to jest niekiedy BARDZO dużo. Kolektor od RQB jest odczuwalnie lepszy i nie siej herezji, że nie. Komputer z góry Ci moge powiedzieć, że nic nie dał, bo dawki są takie same. Skoro masz w zasadzie RKC (bo to, że głowica jest od RQB nie ma za bardzo znaczenia skoro zmieniałeś wałki. Jest taka sama jak w RDA/RKC itd.), kolektor i przepust z mdo i wałki Cat Camsa (jak mniemam w Twojej wypowiedzi wkradła się literówka) to powinieneś to teraz wystroić. Swoją drogą co to za wałki? Który stage? [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]




RDA ma mniejsze zawory ssące od wydechowych...


[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2012-02-20 21:13:02 ]
  
 
Cytat:
2012-02-20 21:10:02, lukas1986 pisze:
RDA ma mniejsze zawory ssące od wydechowych...



Niestety, ale nie jest to prawda Żeby nie być gołosłownym zapraszam TUTAJ. Miałem rozebraną swoją głowicę, zwymiarowałem zawory i opis zamieściłem pod powyższym linkiem. I dodam, że głowice RDa/RQB są takie same (nie licząc wałków). Jedynie głowica od 1.6 ma mniejsze kanały (nie pamiętam jak z zaworami).

Cytat:
Zarówno kolektor od RQB jak i 2.0 różnią się średnicą kanałów od mniejszych silników. Ponadto plastik ze względu na specyfikację "podobno" znacznie poprawia dół obrotów.



Całkiem możliwe, że kolektor 2.0 jest w stanie poprawić dół, ponieważ ma ciut dłuższe kanały ssące(Jednak nie ma nic za darmo i dzieje się to kosztem górnej partii). Zresztą dlatego trudniej go upchnąć do escorta i moim zdaniem lepiej montować kolektor od RKC.




[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:47:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:48:43 ]
  
 
Może tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania:
Temat o 105->130...
  
 
Cytat:
2012-02-08 19:35:48, emtees pisze:
Gdzie te 2mm różnicy? Bardzo mocno nieprecyzyjne stwierdzenie. 2mm różnicy na średnicy (w tym przypadku nie wiem co Ty mierzyłeś, bo kanały mają owalny kształt)Swoją drogą co to za wałki? Który stage? [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-08 19:37:41 ]




Co do wielkości otworów w kolektorze jest roznica. Może zle napisalem że średnica ale różnica jest. Co do wałków to faktycznie błąd w pisowni. wałki to Cat Cams stage 2 o ile dobrze pamietam. I uważam że platikowy kolektor z mondeo jest lepszy od ALU... bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali... Projektując silnik ma sie na celu chyba poprawienie osiagów a nie pogorszenie. tak mi sie wydaje przynajmniej