[MKVII] Dobór Alufelg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Zastanawiam się nad założeniem jakiegoś Alu, ponieważ obecnie jeżdżę na 13'' stali (A nie wygląda to najlepiej). Co myślicie o takich felgach ?

15'' ET35, 7jx15H2

  
 
jaka opone chcesz na to zalozyc??
  
 
No właśnie jeśli chodzi o opony to powiem, że nie mam pojecia. Nie wiem jak je dobrze dobrać do danej felgi
  
 
przy tej szerokosci felgi kompromisem miedzy wygladem a komfortem jest opona 175/55. Z tym ze jak nie masz gleby to zwiekszy ci sie dziura miedzy opona a nadkolem co bedzie srednio wygladac...

Ogolnie w 15" jest bardzo malo ciekawych felg z dobrymi parametrami, a tymbardziej pasujacych rozstawem do forda. Moze zaintresuj sie 14" lub 16" w tych rozmiarach mozna cos fajnego szybciej znalezc...
  
 
Szczerze powiedziawszy znalazłem ładne 14'' alu, ale czy nie będą za małe ? A co do 16'' to obawiam się o obcieranie itp. Ponieważ mam standardowe zawieszenie

[ wiadomość edytowana przez: fiolek992 dnia 2011-12-13 15:39:41 ]
  
 
17" nie obciera wiec 16" tymbardziej... tak wyglada moj na feldze 16" 9J i oponie 195/45 przy dosc duzej glebie...





  
 
u mnie tez nie ma problemów na 16" 7j Et 35 opony 205/45
  
 
wejdą bez problemu. Jedne z orginalnych felg do escorta mają ET28 i z gumą 195/50 r15 o nic nie trą. są idealnie na styk. (przynajmniej i mnie były ) nie pamiętam jedynie ile miały cali
  
 
16 z profilem 50 będą obcierać
17 z profilem 40 będzie Idealnie

a

15 to chyba najlepiej 195/50 dla auta które jeździ po polskich drogach
  
 
Diviz piszesz bzdury... nie podajesz ani szerokosci felgi, ani jej ET ze juz o szerokosci opony nie wspomne a twierdzsz ze bedzie obcierac. Na jakiej podstawie??
  
 
Cytat:
2011-12-13 16:42:01, Diviz pisze:
15 to chyba najlepiej 195/50 dla auta które jeździ po polskich drogach



Dokladnie tak, do tych felg co podales w pierwszym poscie tylko 195/50
  
 
Cytat:
2011-12-13 16:42:01, Diviz pisze:
16 z profilem 50 będą obcierać 17 z profilem 40 będzie Idealnie a 15 to chyba najlepiej 195/50 dla auta które jeździ po polskich drogach


16" z profilem 50 przy standardowym zawieszeniu napewno nie będzie obcierać, tylko brzydko wygląda. Zależy jeszcze jaka szerokośc felgi i ET tak jak pisze Server, ale zapewne masz na myśli typowo 7" ET 30 - 40

To się może przydać:

KLIK 1

KLIK 2


[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2011-12-13 17:09:41 ]
  
 
A co powiecie na takie ?



Z tym, że to 14''
  
 
Ja miałem takie w moim escorcie, ale szczerze wyglądały średnio. Jak na 14" nawet ok, ale moim zdaniem do essa minimum 15 cali musi być i w tym rozmiarze najlepszą opcją jest ori fordowskie rs7.


Co do wypowiedzi srvserver'a - nie każdy chce mieć ponaciągane opony, jeździć 20km/h omijając dziury, żeby zębów nie pogubić - miej to na uwadze
  
 
Pele uwierz mi ze nie jezdze 20km/h. Jak masz dobra felge, a nie jakiegos chinczyka z plasteliny to mozan poruszac sie normalnie...

Co do felg to przede wszystkim musisz sie zastanowic ile $$$ chcesz na nie przeznaczyc...
  
 
1. Określasz swój gust, styl Twego auta
2. Określasz przedział cenowy i czy to będzie lato, czy zima itp.
3. Szukasz sobie fajnego wzoru i rozmiaru.
4. Wrzucasz to tutaj do dyskusji, z określeniem, które się Tobie podobają.
5. Ludzie za Ciebie decydują, albo decydujesz sam...

A tak, to ile wypowiedzi, tyle kół i opinii...a my nawet nie wiemy, jak twój Ess wygląda...a to chyba podstawa, by opisać co będzie pasowało...


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2011-12-13 18:46:00 ]
  
 
Cytat:
2011-12-13 18:13:12, srvrserver pisze:
Pele uwierz mi ze nie jezdze 20km/h. Jak masz dobra felge, a nie jakiegos chinczyka z plasteliny to mozan poruszac sie normalnie... Co do felg to przede wszystkim musisz sie zastanowic ile $$$ chcesz na nie przeznaczyc...



Ale nie chodzi przecież tylko o felgi - opony przy naciągu są bardziej podatne na uszkodzenia boczne, komfort jazdy na oponie przy niskim profilu też jest całkiem inny, a jak jest naciągnięta to już wogóle - np. na zakręcie trzyma super, ale wjedź w koleiny... Ja nie piszę, że to jest złe tylko, że każdy ma inne podejście do sprawy - więc tak jak pisze surec autor powinien się najpierw określić na czym mu zależy.
  
 
Sporo się mieści w nadkolach escorta, sam byłem zdziwiony.
Obecnie śmigam na 17" o szerokości 7,5" z oponami 215/40.



Niski profil to dużo sztywniejsze przechodzenie przez nierówności, auto jest bardzo wrażliwe na koleiny ale za to lepiej się auto trzyma w zakrętach i przy gwałtownych zmianach kierunku jazdy (opona nie ugina się na boki).
Naciąg zwiększa minusy jazdy na niskim profilu, dodatkowo odsłania ranty felg które są narażone na uszkodzenia.
W swoim staruszku mam na 8,5" naciągnięte 175/50 na całe szczęście felga jest stalowa.

  
 
A jeszcze takie pytanko. Czy większe koła mają wpływ na spalanie ?
  
 
a co? ekodrajwing uprawiasz? wszystko ma wpływ na sapalnie, nawet pogoda. najpierw powiedz jakie opony chcesz założyć.