Przeróbka elektryki pod przełączniki dźwigniowe.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Przerabiam maluszka, i właśnie jestem w końcowej fazie, zostało mi przerobienie przycisków zespolonych na dźwigniowe.

Zatrzymał mnie przycisk awaryjnych, i świateł mijania.

1.) Awaryjne
-Do fabrycznego przycisku awaryjnych idzie 5 kabli.
-Przełącznik dźwigniowy załącza i rozłącza obwód więc tam muszą iść 2 kable.
-Po odłączeniu przycisku fabrycznego, kierunki nie działają.

2.)Mijania
-Do fabrycznego przycisku idą 4 kable.
-Po wciśnięciu do połowy zapalają się postojowe (niezależnie czy na zapłonie czy bez)
-Po wciśnięciu do końca zapalają się mijania (tylko na zapłonie)
-Można to rozbić na dwa przełączniki by jeden uruchamiał mijania a drugi postojowe.

Prosił bym o jakieś porady, sugestie.
Pozdrawiam
  
 
Odnośnie świateł mijania to zrób sobie włączanie na przełączniku heblowym typu on-off-on - w jednej z pozycji on będziesz załączał tylko postojówki, a w drugim położeniu on postojówki i mijania. Tylko pamiętaj żeby zastosować jakiś przekaźnik dodatkowo, bo przełączniki tego typu z reguły nie są przystosowane do przenoszenia dużych prądów.
  
 
Dokładnie!

Do świateł mijania:
Przełącznik dźwigniowy podwójny ON OFF ON

Do awaryjnych:
Przełącznik dźwigniowy podwójny ON-ON

Do mijania oczywiście przekaźnik.

Jak by ktoś miał podobny problem to służę pomocą.
  
 
a instalacje masz od El czy zwykłego malucha, ja jak zakładałem instalacje z El'a musiałem również założyć włącznik z El'a ten z Fl'a nie działa i do tego brak jest kierunków, z tego co pamiętam. w Fl są dwa przerywacze jeden od kierunków drugi od awaryjnych , w El'u jest jeden od tego i tego.
  
 
Cytat:
2011-12-17 16:54:17, CEHU pisze:
a instalacje masz od El czy zwykłego malucha, ja jak zakładałem instalacje z El'a musiałem również założyć włącznik z El'a ten z Fl'a nie działa i do tego brak jest kierunków, z tego co pamiętam. w Fl są dwa przerywacze jeden od kierunków drugi od awaryjnych , w El'u jest jeden od tego i tego.


Podepne się, mam też problem z awaryjnymi w inst z el'a w flu i niemoge dojść z nią do ładu;/ a przekaźnik od świateł w el'u jest w skrzynce z bezpiecznikami
  
 
Cytat:
2011-12-17 18:24:47, Wariad pisze:
Podepne się, mam też problem z awaryjnymi w inst z el'a w flu i niemoge dojść z nią do ładu;/ a przekaźnik od świateł w el'u jest w skrzynce z bezpiecznikami


tak jak pisałem musisz zastosować przełącznik od awaryjnym z eleganta inaczej ani kierunki ani awaryjne nie mają szansy działać...
  
 
Cytat:
2011-12-17 16:54:17, CEHU pisze:
a instalacje masz od El czy zwykłego malucha, ja jak zakładałem instalacje z El'a musiałem również założyć włącznik z El'a ten z Fl'a nie działa i do tego brak jest kierunków, z tego co pamiętam. w Fl są dwa przerywacze jeden od kierunków drugi od awaryjnych , w El'u jest jeden od tego i tego.


Dokładnie w FLu masz dwa przekaźniki jeden tak duża kostka od awaryjnych... a za dmuchawą masz od lewy/prawy - standardowo jest ta tak puszeczka sterowana magnetycznie czy jakoś tak... już nie pamiętam od lat mam w tym miejscu zamontowany przekaźnik od ELa i zapomniałem o problemie z kierunkami
  
 
Co do świateł awaryjnych:
Panowie, jak chcecie w elegancie pozbyć się włącznika świateł awaryjnych ( a jak wiadomo po odjęciu przełącznika zespolonego kierunki nie będą działać) musicie zewrzeć (trzymając kostkę pionowo) pierwszy kabel z lewej strony z tym niżej.

Jak trzymacie pionowo przełącznik macie mniej więcej taki widok styków:
_<-zwieramy ten z tym pod nim
_ _
_ _


Temat z przełącznikami zespolonymi mijania i awaryjnych już ogarniam.

Teraz przyszła pora na zapłon. Chcę go podłączyć pod hebel i rozruch pod przycisk.

Pod rozruch (by działał tylko po włączeniu zapłonu) z tego co wczoraj miernikiem wybadałem podłączamy czerwony i niebieski.

Lecz stacyjka do zapłonu zwiera jednocześnie 3 kable. Które są po wyłączeniu zapłonu odseparowane od siebie. Natomiast hebel ma możliwość podłączenia tylko dwóch kabli.



Do kostki idą 4 kable:
-Brązowy - + prosto z akumulatora
-Czarny - po podłączeniu go z brązowym zapalają się nam kontrolki (prawie jak zapłon ale auta nie odpalimy)
-Niebieski - działa tylko po załączeniu brązowego z czarnym (uruchamia nanoplex bądź coś innego w silniku) po zwarciu go z brązowym słychać od silnika "pyk"
-Czerwony - rozruch.

Jedyne co wczoraj wybadałem, to fakt że nic nie dzieje się jak podłączymy pod hebel niebieski z czarnym razem, a do drugiego wejścia brązowy.

Ale skoro fabryka tak nie zrobiła to musiała mieć ku temu jakiś powód?


[ wiadomość edytowana przez: bozydar007 dnia 2011-12-18 14:19:53 ]